Τραβάνε χειρόφρενο για 3 ώρες οι οδηγοί των ταξί στην Καβάλα

Ο πρόεδρος του Σωματείου Ιδιοκτητών Ταξί «Η Πρόοδος», Χρήστος Ιωαννίδης μιλάει για την κόντρα με την Taxi Beat και τη δύσκολη καθημερινότητα των 182 οδηγών ταξί στην Καβάλα

Από τις 09:00 ως τις 12:00 οι οδηγοί των ταξί της Καβάλας θα κάνουν στάση εργασίας την Πέμπτη 8 Νοεμβρίου 2018, ως ένδειξη συμπαράστασης στον πρόεδρο της Ομοσπονδίας Ταξί, σε βάρος του οποίου κατέθεσε μήνυση η Taxi Beat. Είναι ένα θέμα το οποίο απασχολεί τον κλάδο των μεταφορών, με μεγάλες κόντρες να υφίστανται εδώ και καιρό. Στο κομμάτι των μεταφορών μπαίνουν «νέοι παίκτες με θεμιτά και αθέμιτα μέσα» και πολλές φορές η κόντρα φτάνει στα δικαστήρια.

«Έγιναν κάποιες απόπειρες να ευδοκιμήσει αυτό το μέτρο στην Καβάλα με την taxi beat, αλλά…»

Ο πρόεδρος του Σωματείου Ιδιοκτητών Ταξί «Η Πρόοδος», Χρήστος Ιωαννίδης, μιλώντας στον ALPHA Radio 88,6 γι’ αυτήν την κινητοποίηση, αναφέρει πως «Η στάση εργασίας γίνεται γιατί διαμαρτυρόμαστε για το καθεστώς που επικρατεί στον χώρο του ταξί. Διάφορες διαδικτυακές φόρμες έχουν μπει στον χώρο τον δικό μας, με αποτέλεσμα να χάνεται έργο. Εμείς πληρώνουμε τους φόρους μας και εισχωρώντας σ’ εμάς ξένες διαδικτυακές πλατφόρμες και κάνοντας υποκλοπή του έργου μας, δεν μπορούμε να ανταποκριθούμε στις οικονομικές μας υποχρεώσεις. Αλήθεια, θα εμπιστευόταν κάποιος σε οποιονδήποτε με ένα Χ αυτοκίνητο να πάρει τα παιδιά μας και να τα μεταφέρει κάπου, είτε στον αστικό ιστό ή εκτός αυτού; Αντί να πάρει το γνωστό ταξί, το αριθμημένο, πώς θα είναι σίγουρος; Αν μπείτε στο ιντερνέτ, θα δείτε ατυχήματα  που συνέβησαν με ΙΧ που παίζουν τον ρόλο του μεταφορέα ταξί, να έχουν σημειωθεί περιστατικά βιασμών γυναικών ή άλλων πολιτών που έχουν υποστεί κλοπές στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Δεν μπορούμε λοιπόν να νιώθουμε ασφαλείς, όπως αν πάρουμε το ταξί της πόλης που λίγο πολύ όλοι γνωρίζονται μεταξύ τους, τουλάχιστον στις μικρότερες περιοχές. Γίνανε κάποιες απόπειρες να ευδοκιμήσει αυτό το μέτρο στην Καβάλα, όπως με την Taxi Beat, αλλά δεν μπόρεσαν».

«Να μπούνε οι ελεγκτικές αρχές στον χώρο των μεταφορών»

«Για να συμπαρασταθούμε στον πρόεδρό μας, ζητάμε ως ταξί να εφαρμοστεί ο νόμος 45/30 και 44-46/16 και να μπούνε οι ελεγκτικές αρχές να ελέγξουν αυτούς τους χώρους για πιο υγιείς συνθήκες στον χώρο εργασίας μας. Θέλουμε άμεσα την πάταξη κλοπής έργου στον χώρο των μεταφορών. Η κινητοποίησή μας θα γίνει πανελλαδικά, όμως εδώ, αφού υπάρχει και η μεταφορά των μαθητών, θα παραμείνουμε στο πλαίσιο της συμβολικής στάσης εργασίας για την συμπαράσταση του προέδρου μας, κατά τις ώρες 09:00-12:00. Φυσικά, θα υπάρχουν ταξί ασφαλείας για να εξυπηρετούν τους καβαλιώτες», συνεχίζει ο κ. Ιωαννίδης.

Δυσκολίες στον χώρο των ταξί, αφού δεν τα χρησιμοποιεί ο κόσμος

Περιγράφοντας τη δική τους καθημερινότητα στο ταξί, ο ίδιος τόνισε: «Τα πράγματα στον χώρο των ταξί γίνονται κάθε χρόνο και χειρότερα δυστυχώς και είναι λογικό να συμβαίνει αυτό σε όλα τα επαγγέλματα. Μην έχοντας την οικονομική άνεση, είναι λογικό να μη χρησιμοποιεί ο κόσμος ταξί, που πλέον έγινε είδος πολυτελείας. Στην Καβάλα έχουμε 182 ταξί και αντιμετωπίζουμε δυσκολίες στη επιβίωσή μας. Το καλοκαίρι -και φέτος ειδικά- τα πράγματα για εμάς ήταν πολύ δύσκολα, επειδή τον Μάιο και τον Ιούνιο είχαμε τις εξεταστικές, τον Ιούλιο είχαμε βροχοπτώσεις και τον Σεπτέμβριο που άνοιξαν τα σχολεία, τα κεφάλια μπήκαν πάλι μέσα. Σε γενικές γραμμές δεν μπορούμε να τα βγάλουμε πέρα. Ο κόσμος κινείται με μηχανάκια, με τα αυτοκίνητά του και ο τουρίστας εξυπηρετείται με το δικό του μέσο μεταφοράς. Από τουριστικής άποψης, εξυπηρετούμε μόνο το 20%. Ο στόλος μας είναι μεγάλος και τα πράγματα δεν δείχνουν πως υπάρχει φως στο τούνελ. Όμως, με τους νέους ευγενικούς και εγγράμματους συναδέλφους προσπαθούμε να αξιοποιήσουμε τον στόλο μας για να έχουμε σωστή παροχή υπηρεσιών απέναντι στους πολίτες μας που τους βοηθάμε σε πολλές περιπτώσεις. Σίγουρα υπάρχουν κακές στιγμές από όλους μας, όμως προσπαθούμε να αναβαθμίσουμε τον χώρο των ταξί και να νιώσει ο πολίτης πως υπάρχει ασφάλεια από εμάς».

Τι γίνεται με την αλλαγή χρώματος στα ταξί

Ο κ. Ιωαννίδης αναφέρθηκε και στην αλλαγή χρώματος στα ταξί της Καβάλας, λέγοντας πως «Πολλές πόλεις ξεκίνησαν να αλλάζουν το χρώμα των ταξί σε άσπρο, αλλά η αλλαγή χρώματος είναι μια πονεμένη ιστορία. Όλα τα ταξί πλέον έχουν εργοστασιακό χρώμα, το άσπρο και δε χρειάζεται να γίνεται πια αλλαγή από το αρχικό χρώμα. Αυτός ο κύκλος έχει προθεσμία να κλείσει μέχρι το τέλος της χρονιάς, ζητήσαμε όμως μια παράταση και ο λόγος είναι η οικονομική αδυναμία ορισμένων συναδέλφων που δεν μπορούν να δώσουν τα 800 ή 1.000 ευρώ για να τα βάψουν. Από την άλλη μεριά, πολλά αυτοκίνητα «κόβονται» και δεν μπορούν οι συνάδελφοι να δώσουν τα χρήματα για την αλλαγή χρώματος, εφόσον το αυτοκίνητο θα «κοπεί» ή θα γίνει αντικατάσταση. Κάνουμε μια τελευταία παρέμβαση προς τον δήμο, για να γίνει και αντικατάσταση του στόλου και να βαφτούν όλα τα ταξί άσπρα. Η απάντηση αναμένεται».