Ταλαιπωρία και οργή και στην Καβάλα για τους δικαιούχους του Κοινωνικού Εισοδήματος Αλληλεγγύης

Μόλις 34 αιτήσεις κατόρθωσε να περάσει στο σύστημα ο δήμος Καβάλας το οποίο επί της ουσίας δε λειτουργεί, ενώ η αντιδήμαρχος Κορίνα Χιώτη-Πρασά λέει ξεκάθαρα ότι πρόκειται για δουλειά του υπουργείου που την κάνει ο δήμος

Έναν πραγματικό Γολγοθά καλούνται να περάσουν οι χιλιάδες δημότες που σπεύδουν στην Πρόνοια και στα ΚΕΠ για να καταθέσουν αίτηση ώστε να λάβουν το Κοινωνικό Εισόδημα Αλληλεγγύης, καθώς το σύστημα, που υποτίθεται ότι μέσα στον Φεβρουάριο θα συγκέντρωνε όλες τις αιτήσεις ώστε τον Μάρτιο αυτοί οι δικαιούχοι να αρχίσουν να πληρώνονται, ουσιαστικά δε λειτουργεί.

Δραματική είναι η κατάσταση και στην Καβάλα με τις δημοτικές υπηρεσίες να έχουν σηκώσει τα χέρια ψηλά με την κατάσταση. «Σήμερα είναι η έκτη εργάσιμη μέρα και μέχρι τη Δευτέρα είχαν προωθηθεί στην Πρόνοια μόνο 34 αιτήσεις σε 5 εργάσιμες μέρες και άλλες τόσες από τα ΚΕΠ. Η ταλαιπωρία είναι μεγάλη και δε βοηθάει το σύστημα, αφού μόλις μπαίνουν μέσα οι υπάλληλοι να καταχωρήσουν στοιχεία, το σύστημα «πέφτει». Αυτό όταν είναι ανοιχτό, γιατί συνήθως είναι κλειστό. Το Υπουργείο έπρεπε να προβάρει το σύστημα τουλάχιστον 10 μέρες πριν υποδεχθούν τους πολίτες για τις αιτήσεις», εξήγησε στον ALPHA RADIO 88,6 η αρμόδια αντιδήμαρχος Καβάλας Κορίνα Χιώτη-Πρασά.

Ξευτιλίζονται άνθρωποι για 200 ευρώ

«Πολλοί δήμοι ανά την Ελλάδα και εμείς ζητούμε αναστολή λειτουργίας. Δεν έχει νόημα και εξευτελίζονται οι άνθρωποι να περιμένουν με τις ώρες στην ουρά και να μη γίνεται τίποτα και όλα αυτά για 200 ευρώ. Χάνονται εργατοώρες που τις πληρώνει ο δήμος, μένουν άλλες εργασίες πίσω και δεν κάνουμε τίποτα άλλο παρά να ασχολούμαστε με αυτό. Τηλέφωνα παίρναμε στο υπουργείο και δεν απαντάνε στις γραμμές», συνεχίζει οργισμένη η αντιδήμαρχος.

Αδύνατον να τελειώσει η δουλειά τον Φεβρουάριο

Πάντως χρονικά είναι αδύνατον μέσα στον Φεβρουάριο να μπορέσουν να ολοκληρώσουν την διαδικασία οι 1.100 περίπου δημότες της Καβάλας που υπολογίζεται ότι δικαιούνται το Κοινωνικό Εισόδημα Αλληλεγγύης αφού «αν πάμε με αυτούς τους ρυθμούς ο Φλεβάρης δε θα φτάσει. Θεωρώ ότι θα αρχίσει να βελτιώνεται το σύστημα, έχουμε βγάλει ήδη αριθμούς για να είναι ο κόσμος σε σειρά. Να μην ανησυχούν οι πολίτες, σε οποιαδήποτε ημερομηνία του Φεβρουαρίου κάνουν την αίτησή τους θα πάρουν το επίδομα του Φεβρουαρίου μέσα στον Μάρτιο. Το πρόβλημα είναι ότι τα ΚΕΠ δέχονται μόνο απλές αιτήσεις, δε δέχονται αιτήσεις από μονογονεϊκές οικογένειες κι από νόμιμους αλλοδαπούς και όλα τα κάνει η Πρόνοια. Οι αιτήσεις που δέχονται τα ΚΕΠ είναι αυτές που θα μπορούσε κάποιος να τις κάνει και από το σπίτι του», αναφέρει η κ. Πρασά.

Απειλές σε υπάλληλο!

Ακόμα και απειλές δέχθηκαν υπάλληλοι της Πρόνοιας από αγανακτισμένους δημότες που δεν άντεχαν στην πολύωρη αναμονή. «Οι άνθρωποι που έρχονται περιμένουν με τις ώρες από τις 8;30 έως τις 13:30 και συχνά οι υπάλληλοι συνεχίζουν και πέραν του ωραρίου τους να καταγράφουν. Υπάρχει και ένα δυσάρεστο περιστατικό όπου δημότης απείλησε μία υπάλληλο. Θα πρέπει να καταλάβουν οι δημότες ότι δε φταίμε εμείς, αλλά είναι θέμα υπουργείου και εμείς κάνουμε εξυπηρέτηση ουσιαστικά για το υπουργείο. Την επόμενη φορά που θα γίνει αυτό θα καλέσουμε την Αστυνομία», δήλωσε η αντιδήμαρχος.

Όσο για το αν τηρήθηκε στην πράξη από τους πολίτες που σπεύδουν στις υπηρεσίες ο κανονισμός για την κατάθεση αιτήσεων ανά μέρα σύμφωνα με τον λήγοντα αριθμό του ΑΦΜ η κ. Πρασά εξήγησε: «Παρεκκλίσεις πάντα θα υπάρχουν, αλλά θεωρώ ότι τηρείται και οι υπάλληλοι το τηρούν για να αποφύγουν τον συνωστισμό και ο κόσμος να διαμαρτύρεται. Ωστόσο ήταν αρχικά μόνο για τα ΚΕΠ και εμείς το εφαρμόζουμε εκ περιτροπής».