ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ ΑΕ: Έβγαλε 5 δισ. και «πωλείται» για… 100 εκ. Πότε μπαίνει ο καινούριος ασφαλτικός τάπητας στο κομμάτι της Καβάλας

Γιατί δεν μπορούν, πλέον, οι εργαζόμενοι στην εταιρία να μπλοκάρουν την κατασκευή των νέων διοδίων και η πρόταση για αναπτυξιακά έργα στις Περιφέρειες τις οποίες διασχίζει η Εγνατία Οδός με το οικονομικό πλεόνασμα της εταιρίας

Για το «ξεπούλημα» μίας επικερδούς, για το Δημόσιο, επιχείρησης, αλλά και για την ηλεκτρονική πλέον διαδικασία δημοπράτησης της κατασκευής των νέων σταθμών διοδίων της ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ ΑΕ μίλησε στον ALPHA Radio 88,6 ο Πασχάλης Τσουκαλάς, πρόεδρος των εργαζομένων στην ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ Α.Ε. Ο κ. Τσουκαλάς αναφέρθηκε στα έσοδα και στα τεράστια καθαρά κέρδη της εταιρίας η οποία πωλείται έναντι «πινακίου φακής», αλλά και στον σχεδιασμό των νέων σταθμών διοδίων.

«Τα κέρδη της ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ ΑΕ, μετά τα έξοδα, είναι περίπου 5 δισ. ευρώ»

Σχολιάζοντας πως ακόμη και οι πιο φανατικοί υποστηρικτές των ιδιωτικοποιήσεων θέλουν τους δρόμους υπό δημόσιο έλεγχο είπε: «Οι εργαζόμενοι της ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ ΑΕ, όπως ξέρετε, είχαμε προβεί σε απεργιακές κινητοποιήσεις για την κατασκευή νέων σταθμών διοδίων. Μέσα από ημερίδες αναδείξαμε και αναφέραμε τα τεχνοοικονομικά στοιχεία. Σύμφωνα με το συγκοινωνιακό μοντέλο που εφαρμόζεται στην Εγνατία Οδό και αν κάνουμε μία προβολή στα έσοδα των 30 ετών, προκύπτει ότι τα έσοδα του φορέα πλησιάζουν τα 8 δισ. ευρώ. Αφαιρώντας τα έξοδα, πλησιάζουμε σε κέρδη του παραχωρησιούχου, του Ελληνικού Δημοσίου, κοντά στα 5 δισ. ευρώ».

«Το περίσσευμα των ετήσιων κερδών να χρησιμοποιηθεί για αναπτυξιακά έργα»

Πώς γίνεται λοιπόν με 5 δισ. ευρώ καθαρά κέρδη, να ζητάμε μόλις 100 εκ. ευρώ για προχωρήσει ή ιδιωτικοποίηση; «Αυτά είναι τα τραγικά που ακούγονται και προσπαθούμε και εμείς να αναδείξουμε για να αποτρέψουμε αυτήν την παραχώρηση. Ένα άλλο χαρακτηριστικό που αναφέρεται στο ντοκιμαντέρ του Άρη Χατζηστεφάνου είναι ότι τα έσοδα της εταιρίας μέχρι τώρα είναι 100 εκ. κάθε χρόνο, με έξοδα 50 εκ., από τους υφιστάμενους σταθμούς διοδίων και όχι από αυτούς που πρόκειται να δημιουργηθούν. Από ό,τι καταλαβαίνετε, υπάρχει ένα περίσσευμα και η δικιά μας άποψη είναι να διατίθεται αυτό το περίσσευμα από τον φορέα διαχείρισης που είναι το υπουργείο, για αναπτυξιακά έργα στις Περιφέρειες που υπάρχει η Εγνατία Οδός». 

«Ελπίζουμε μέσα στο 2018 να έχουμε καινούργιο ανάδοχο για την συντήρηση της Εγνατίας Οδού»

Για τις παρεμβάσεις και τα έργα που πρέπει να κάνει η εταιρία στο σύνολο του οδικού της δικτύου, ο πρόεδρος των εργαζομένων σχολίασε: «Να σας πληροφορήσω ότι στην καινούργια σύμβαση που είναι τώρα στον αέρα και θα γίνει ο διαγωνισμός στις αρχές Φεβρουαρίου. Ήδη υπάρχει πρόβλεψη για ασφαλτικές εργασίες σε όλο το τμήμα της ΑΜ-Θ, εν προκειμένω, για την αναβάθμιση της Εγνατίας Οδού. Μιλάμε για καινούργιο ασφαλτικό τάπητα σε Καβάλα, Ξάνθη μέχρι και Κομοτηνή. Από εκεί και πέρα υπάρχει πρόβλεψη για να μπουν καινούργιες εργολαβίες ασφαλτικών εργασιών στα υπόλοιπα κομμάτια της Εγνατίας. Αν όλα πάνε καλά, ελπίζουμε μέσα στο 2018 να έχουμε καινούργιο ανάδοχο για τη συντήρηση της Εγνατίας Οδού, που αυτή η εργολαβία βέβαια βγήκε με τους περιορισμούς του ΤΑΙΠΕΔ όσον αφορά την χρονική της διάρκεια, διότι υπάρχει από πάνω το «φάντασμα» της παραχώρησης».

«Δεν μπορούμε να μπλοκάρουμε πλέον την κατασκευή των καινούργιων σταθμών διοδίων λόγω της ηλεκτρονικής δημοπράτησης»

Τέλος, ο κ. Τσουκαλάς αναφέρθηκε και στη διαδικασία ηλεκτρονικής δημοπράτησης για την κατασκευή των νέων διοδίων λέγοντας: «Εμείς επιμένουμε σ’ αυτό το θέμα και το αναδεικνύουμε σαν σύλλογος. Πήγαμε στην Ένωση Δήμων και Κοινοτήτων και κάναμε το ντοκιμαντέρ (δείτε το εδώ), γιατί  δυστυχώς δεν μπορούμε να μπλοκάρουμε πλέον την κατασκευή των καινούργιων σταθμών διοδίων λόγω της ηλεκτρονικής δημοπράτησης, οπότε στοχεύουμε στο να κοινοποιήσουμε αυτά τα ζητήματα στους πολίτες. Η ηλεκτρονική δημοπράτηση θα γίνει στις αρχές Φεβρουαρίου που μέσα εκεί είναι και η κατασκευή των σταθμών διοδίων της Καβάλας, στον Στρυμονικό και αλλού».