Σύσκεψη για TAP: Κλειστές πόρτες, κλειστά στόματα, «κλειστοί» δρόμοι για αλλαγή της όδευσης

Κανένα αποτέλεσμα δεν εξήχθη από τη σύσκεψη φορέων για την αλλαγή όδευσης του αγωγού, παρουσία εκπροσώπων της εταιρείας-Στο «περίμενε» για δηλώσεις οι δημοσιογράφοι από TAP-Σιγή ασυρμάτου από την Κοινοπραξία

Κανένα αποτέλεσμα δε βγήκε από τη μαραθώνια συνάντηση εκπροσώπων φορέων, του δήμου Καβάλας, των επικεφαλής των δημοτικών παρατάξεων, των μελών της Συντονιστικής Επιτροπής κατά της όδευσης Μανώλη Κελαϊδάκη και Θέμη Καλπακίδη και της Κοινοπραξίας του TAP η οποία πραγματοποιήθηκε με πρωτοβουλία του Δημοτικού Συμβουλίου Καβάλας την Πέμπτη 26 Ιουλίου 2018 στο γραφείο της δημάρχου Καβάλας Δήμητρας Τσανάκα, με μοναδικό ζήτημα την αλλαγή όδευσης του αγωγού ΤΑΡ από τα Τενάγη των Φιλίππων.

Μετά από 5 και πλέον ώρες συζήτησης δε βγήκε αποτέλεσμα, με τους μετέχοντες στη σύσκεψη να κάνουν λόγο στις δηλώσεις τους –πλην του Μάκη Παπαδόπουλου ο οποίος αποχώρησε πριν τελειώσει η σύσκεψη χωρίς να κάνει κάποιο σχόλιο- για αδιαλλαξία της Κοινοπραξίας κι ότι δεν άλλαξε κάτι στο θέμα της όδευσης.

Στο «περίμενε» χωρίς αποτέλεσμα τα ΜΜΕ

Όλοι οι εκπρόσωποι των τοπικών ΜΜΕ ενημερώθηκαν περί τις 12:00 ότι τόσο οι εκπρόσωποι της Κοινοπραξίας TAP όσο και του δήμου Καβάλας θα κάνουν δηλώσεις στις 14:30, κάτι που δεν έγινε ποτέ, με τους δημοσιογράφους να περιμένουν μέχρι τις 15:45, ενώ και οι δυο πλευρές, δήμος και Κοινοπραξία, δεσμεύτηκαν ότι θα στείλουν σχετικό δελτίο Τύπου.

Διαβάστε παρακάτω δηλώσεις για το αποτέλεσμα της σύσκεψης.

Θέμης Καλπακίδης: Η κοινοπραξία θέλει θύματα στην περιοχή

«Άλλη μια καλοστημένη συνάντηση από την πλευρά της Κοινοπραξίας, προκειμένου να επιβάλλει τις θέσεις της σχετικά με τη συγκεκριμένη όδευση. Εμείς ήρθαμε σήμερα εδώ με την ελπίδα και την προϋπόθεση ότι υπάρχουν κάποιοι άνθρωποι που ακούν, δυστυχώς όμως η Κοινοπραξία ούτε τις προτάσεις μας δέχτηκε για συνεννόηση και συναίνεση, ούτε καν να συζητήσει τις προτάσεις μας και δε μας απάντησε σε τίποτα. Μια πρόταση που υπήρχε για όδευση από βόρεια των οικισμών την έχουν μετατοπίσει όπως συνηθίζουν άλλωστε, έτσι ώστε να φαίνεται ανέφικτη και προσπαθούν να μας κάνουν όλους συμμέτοχους και συνένοχους στο να υπογράψουμε μια σύμβαση που έχει να κάνει με κάποια έργα στην περιοχή μας, όπου έπεσε σήμερα και το προσωπείο, ότι θα χρηματοδοτηθούν από τον ΤΑΡ και σε καμιά περίπτωση δε θα γίνουμε εμείς αυτοί που θα υπογράψουμε το ξεκίνημα της καταστροφής του τόπου μας. Η Κοινοπραξία συνεχίζει την αδιαλλαξία της και προφανώς θέλει θύματα στην περιοχή», δήλωσε ο πρόεδρος του Αγροτικού Συλλόγου Καβάλας.

Βαγγέλης Παππάς: Η τοπική κοινωνία δε δέχεται αυτόν τον εκβιασμό

«Σε μια συζήτηση 4 ωρών, στην οποία επαναλαμβάνονταν τα ίδια και τα ίδια, η εταιρεία μάς είπε όσα γνωρίζαμε, ότι δηλαδή δεν είναι θέμα κόστους η αλλαγή όδευσης, αλλά ότι έχει εγκεκριμένη μελέτη για την όδευση κι ότι δεν υπάρχει κανένα τεχνικό πρόβλημα επί αυτής. Κάναμε μια συζήτηση στην οποία κουραστήκαμε όλοι να επαναλαμβάνουμε τα ίδια και τα ίδια, δηλαδή ο καθένας τις δικές του θέσεις. Νομίζω ότι πηγαίνουμε σε μια ήδη προδιαγεγραμμένη πορεία, όπου έχουν ολοκληρωθεί όλα τα χιλιόμετρα του αγωγού και μένουν μόνο 10 χιλιόμετρα. Επανήλθαν τα αντισταθμιστικά των 6 εκ. ευρώ για αρδευτικό και ύδρευση και νομίζω ότι αυτό ήταν κάτι για να πάμε στον ωμό εκβιασμό. Δεν δέχεται η τοπική κοινωνία αυτόν τον εκβιασμό και θα πρέπει να δούμε ξανά τα ίδια πράγματα. Θα παραβιάσουμε ανοιχτές θύρες στην κυριολεξία, γιατί δεν βγήκε κάτι καινούργιο», δήλωσε ο επικεφαλής της ΚΑΠ.

Άρης Βέρρος: Δεν υπήρξε κάτι διαφορετικό: Καμιά αλλαγή όδευσης

«Δεν υπήρξε κάτι διαφορετικό, κάτι προς τη θετική κατεύθυνση. Εμείς ζητήσαμε στην αρχή της συνάντησης να μετέχουν μαζί μας και οι εκπρόσωποι της Συντονιστικής Επιτροπής κατά της Όδευσης του αγωγού κι αν αυτό γινόταν θα είχαμε τελειώσει πολύ νωρίτερα. Διότι επαναλαμβάναμε τα ίδια πράγματα στη συζήτηση. Το δεύτερο που διαπιστώσαμε είναι ότι αν δε γινόταν αυτή η συνάντηση, που έγινε με πρωτοβουλία του Δημοτικού Συμβουλίου, δε θα μαθαίναμε ότι η εταιρεία έχει κάνει μια μελέτη και γνωρίζει τα θετικά και τα αρνητικά από την πρόταση που εδώ και καιρό έχουμε κάνει, να μετατοπιστεί δηλαδή η όδευση και να πάει βόρεια των οικισμών. Μπαίνει εδώ το ερώτημα, αν δεν κάναμε αυτήν τη συνάντηση δε θα μας ενημέρωναν ποτέ; Το τρίτο που διαπιστώσαμε είναι ότι επειδή θεωρούν πως από τη συγκεκριμένη χάραξη οι επιπτώσεις είναι περισσότερες από την εγκεκριμένη όδευση, θεωρούν ότι δεν μπορεί να πραγματοποιηθεί και άρα να συνεχιστεί το έργο. Μας είπαν ότι πρόβλημα χρημάτων δεν υπάρχει. Μας είπαν επίσης ότι θέλουν να είναι κοντά στην κοινωνία και να τη βοηθήσουν. Όταν όμως φτάσαμε στο δια ταύτα και είπαμε «αφού είστε με την κοινωνία να αποδεχτείτε ένα αίτημά της», όχι μόνο των αγροτών για αλλαγή όδευσης, η απάντηση ήταν απλή: Καμιά αλλαγή όδευσης, δεσμευόμαστε για 6 εκ. ευρώ για το έργο άρδευσης-ύδρευσης και μέσα σε 6 μήνες να τελειώσει το έργο με τη συγκεκριμένη όδευση», δήλωσε ο επικεφαλής της Συμπαράταξης Πολιτών.

Χρήστος Ποτόλιας: Δεν είπαν τίποτα για τις διώξεις των αγωνιστών

«Ακούσαμε σήμερα από τα πιο επίσημα χείλη του ΤΑΡ τα σχέδιά τους για την περιοχή. Σχέδια τα οποία δεν έχουν καμιά σχέση με τα λαϊκά συμφέροντα στην περιοχή, απόδειξη ότι δε θα πάρουμε από αυτόν τον αγωγό ούτε εκατοστό αέριο. Πέραν αυτού τα σχέδια αυτά είναι και επικίνδυνα γιατί αυτοί οι αγωγοί φέρνουν ανταγωνισμούς μεγάλων κρατών και φέρνουν πολέμους, προσφυγιά κλπ. Εμείς όμως επιπλέον εδώ πέρα έχουμε και δυο άλλα ζητήματα: Ένα είναι αυτό της διέλευσης μέσα από τα Τενάγη κι ένα άλλο οι διώξεις των αγωνιζόμενων στην περιοχή. Και για αυτά τα δυο ζητήματα καμιά απάντηση δεν πήραμε. Η εταιρεία επιμένει στη θέση της ότι ο αγωγός πρέπει να περάσει μέσα από τα Τενάγη και ζητάει τη συνεργασία όλων μας. Εμείς δηλώνουμε ότι θα αγωνιστούμε ώστε να μην περάσει ο αγωγός μέσα από τα Τενάγη και να πάρουν πίσω τις διώξεις των συναδέλφων μας στο Δημοτικό Συμβούλιο», δήλωσε ο επικεφαλής της Λαϊκής Συσπείρωσης.