Ο Μέγας Αλέξανδρος ή… Sikandar Mahan, η ταινία Bollywood στην Καβάλα και τα 23 περιφερειακά αεροδρόμια

Ποιο είναι το παρασκήνιο πίσω από την αναπάντεχη προσέγγιση Ελλάδας-Ινδίας, ποια είναι η GMR που «στην ποδιά της σφάζονται» Μητσοτάκης και Κεφαλογιάννης και πώς ο Μέγας Αλέξανδρος μάς ανοίγει την πόρτα στην αχανή αυτή αγορά

Πριν 2 χρόνια, όταν η πρόεδρος της ΔΗΜΩΦΕΛΕΙΑ Αναστασία Ιωσηφίδου ανακοίνωνε το άνοιγμα της Καβάλας στην αχανή αγορά της Ινδίας, πολλοί είχαν γελάσει γι’ αυτήν της την πρωτοβουλία. Ωστόσο, το γεγονός ότι η νέα κυβέρνηση αναζητά συνεργασίες, αλλά και επενδυτές στην παρθένα αγορά της Ινδίας, έμμεσα την δικαιώνουν.

Επιπλέον, η επιλογή της Ινδίας ως τιμώμενης χώρας στην 84η ΔΕΘ μόνο τυχαία δεν μοιάζει, καθώς, αν κάποιος κοιτάξει πίσω από τη βιτρίνα του Μεγάλου Αλεξάνδρου ή… Sikandar Mahan, όπως τον λένε και στις ταινίες Bollywood με φόντο την Καβάλα, θα διαπιστώσει πως η χώρα μας ψάχνει συνεργασίες με έναν πανίσχυρο οικονομικό παράγοντα, προσπαθώντας να ανοίξει την πόρτα μίας τεράστιας αγοράς.

Θ. Καράογλου: Κοινό πολιτιστικό κεφάλαιο ο Μέγας Αλέξανδρος ή Sikandar Mahan, όπως αποκαλείται στην Ινδία

Την πεποίθηση ότι η συμμετοχή της Ινδίας ως τιμώμενης χώρας στην 84η ΔΕΘ αποτελεί εξαιρετική ευκαιρία για την περαιτέρω ενίσχυση της ελληνο-ινδικής συνεργασίας, με έμφαση στο εμπόριο και τις επενδύσεις, εξέφρασε ο υφυπουργός Εσωτερικών (Μακεδονίας και Θράκης), Θεόδωρος Καράογλου.

Στον σύντομο χαιρετισμό που απηύθυνε στο workshop με θέμα «Sikandar Mahan-Μέγας Αλέξανδρος: Σύγχρονοι δρόμοι πολιτισμού, τουρισμού και εμπορίου» που διοργάνωσε ο τομέας Μακεδονίας και Θράκης του υπουργείου Εσωτερικών στο περίπτερο του στην 84η ΔΕΘ, ο κ. Καράογλου τόνισε ότι η Ινδία είναι σημαντική οικονομική δύναμη και το 2018 το ΑΕΠ της αυξήθηκε σε ποσοστό 6,7%.

Σύμφωνα με τον υφυπουργό Εσωτερικών, υπάρχει γόνιμο έδαφος για συνεργασία των δύο χωρών στους τομείς της υψηλής τεχνολογίας, της γεωργίας και του τουρισμού. Κοινό πολιτιστικό κεφάλαιο που θα μπορούσε να αξιοποιηθεί για την ενίσχυση της συνεργασίας, είναι ο Μέγας Αλέξανδρος ή Sikandar Mahan, όπως αποκαλείται στην Ινδία.

Ινδία, αυτή η άγνωστη…

Μόλις 20 ελληνικές εταιρείες δραστηριοποιούνται στην Ινδία, όπως υπογράμμισε ο προϊστάμενος του γραφείου Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων της πρεσβείας της Ελλάδας στο Νέο Δελχί Βασίλειος Σκρόνιας, εκτιμώντας ότι οι Έλληνες επιχειρηματίες και εξαγωγείς φοβούνται τη χώρα. Την ίδια ώρα, οι ευρωπαϊκές εταιρείες με παρουσία στη μεγάλη αυτή αγορά των 1,3 δισ. κατοίκων, είναι 6.000.

Ο κ. Σκρόνιας σημείωσε ότι η Ινδία είναι άγνωστη χώρα σε εμάς, ενώ οι Ινδοί γνωρίζουν τον Μέγα Αλέξανδρο και λόγω των ταινιών του Bollywood, τη Μύκονο και τη Σαντορίνη. Περαιτέρω επισήμανε, ότι με αφορμή μεταξύ άλλων, την επίσκεψη πέρσι το καλοκαίρι του Πρόεδρου Ραμ Ναθ Κοβίντ στην Ελλάδα, αλλά και τη συμμετοχή της χώρας στην 84η ΔΕΘ, το κλίμα μεταξύ Ελλάδας και Ινδίας άρχισε να αλλάζει.

Α. Ιωσήφιδου: Το πρώτο δειλό άνοιγμα στην Ινδία, το περίπτερο στα… Χίντι και η ταινία Bollywood στην Καβάλα

Για την προσπάθεια που έκανε πρώτη φορά ελληνικός προορισμός να προσελκύσει τουρίστες από την Ινδία, μίλησε η πρόεδρος της τουριστικής επιτροπής και της δημοτικής κοινωφελούς επιχείρησης ΔΗΜΩΦΕΛΕΙΑ του δήμου Καβάλας Αναστασία Ιωσηφίδου. Όπως προκύπτει από την έρευνα που έκαναν οι τουριστικοί φορείς της Καβάλας, το 2014 ταξίδεψαν στο εξωτερικό 20 εκ. Ινδοί και ο αριθμός αυτός αναμένεται να ανέλθει στα 50 εκ. το 2020.

Ο Μέγας Αλέξανδρος έχει βαθιές ρίζες στο χώμα της Ινδίας, όπως είπε η κ. Ιωσηφίδου και αυτός ήταν ο λόγος που στέφθηκε από επιτυχία η συμμετοχή της Καβάλας στην μεγάλη ταξιδιωτική έκθεση OTM. Στο έκτασης μόλις 9 τ.μ. περίπτερο, αναγραφόταν στη γλώσσα Χίντι «Καλώς ορίσατε στη Γη του Μεγάλου Αλεξάνδρου», με αποτέλεσμα η συμμετοχή της Καβάλας να προσελκύσει το ενδιαφέρον του κόσμου, των δημοσιογράφων και των τουριστικών πρακτόρων. Ως αποτέλεσμα αυτής της προσπάθειας, στην Καβάλα γυρίστηκε η πρώτη επί ελληνικού εδάφους ταινία Bollywood, η οποία θα προβληθεί τον Οκτώβριο στην Ινδία.

Ποια είναι η GMR που ενδιαφέρεται για τα 23 Περιφερειακά Αεροδρόμια

Η παρουσία πάντως της Ινδίας ως τιμώμενη χώρα στην φετινή ΔΕΘ, μόνο τυχαία δεν μπορεί να χαρακτηριστεί, καθώς υπάρχει έντονο παρασκήνιο με φόντο… τα 23 περιφερειακά αεροδρόμια!

Το ενδιαφέρον ενός από τους μεγαλύτερους κατασκευαστικούς (και όχι μόνο) ομίλους της Ινδίας, της GMR, κινεί το ενδεχόμενο ιδιωτικοποίησης των 23 υπόλοιπων Περιφερειακών Αεροδρομίων. Σύμφωνα με όσα ανέφεραν πηγές της εταιρείας στο ypodomes.com, είναι υπαρκτό το ενδιαφέρον τους και αναμένουν τα έγγραφα, προκειμένου να οριστικοποιήσουν ή όχι τη συμμετοχή τους.

Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες του ypodomes, πριν από περίπου έναν μήνα, αντιπροσωπεία της GMR επισκέφθηκε τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Κώστα Καραμανλή. Εκεί, του εκδήλωσαν το ενδιαφέρον του Ινδικού Ομίλου για συμμετοχή σε έναν πιθανό διαγωνισμό. Αυτό είναι άλλωστε ένα σημαντικό μήνυμα για την προσέλκυση επενδύσεων στη χώρα από νέες, ανερχόμενες αγορές, όπως αυτή της Ινδίας, όπως εκτιμάει το υπουργείο.

Να θυμίσουμε πως η GMR σε κοινοπραξία με έναν από τους κορυφαίους τεχνικούς ομίλους της χώρας, τη ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ, έχουν αποκτήσει, μετά από διεθνή διαγωνισμό, το έργο-παραχώρηση για την κατασκευή και εκμετάλλευση του Νέου Αεροδρομίου στο Καστέλι Ηρακλείου, στο οποίο οι Ινδοί θα είναι οι operators. Επίσης, από κοινού κατέβηκαν και σε αντίστοιχο διαγωνισμό για το Αεροδρόμιο Βελιγραδίου, στο οποίο τελικά επικράτησε η VINCI.

Μητσοτάκης και Κεφαλογιάννης στο περίπτερο της GMR

Ο πρωθυπουργός της χώρας Κυριάκος Μητσοτάκης άνοιξε το Ινδικό περίπτερο στην 84η ΔΕΘ μαζί με τον υπουργό Πολιτικής Αεροπορίας της Ινδίας Hardeep Singh Puri. Ο πρωθυπουργός εξήρε τη σημασία των σχέσεων μεταξύ των δύο κρατών και ειδικότερα υπογράμμισε την πρόσφατη επένδυση του Ινδικού Ομίλου GMR για το νέο Αεροδρόμιο στο Καστέλι Ηρακλείου.

Στο πλαίσιο της εκδήλωσης, ο κ. Μητσοτάκης συναντήθηκε με τον πρόεδρο της GMR Srinivas Bommidala, στον οποίο υπογράμμισε την εξαιρετική σημασία που έχει για την νέα κυβέρνηση η επένδυση για το νέο Αεροδρόμιο στο Ηράκλειο και πως είναι χαρούμενος για τη σύμπραξη των δύο εταιρειών (από την Ελλάδα και την Ινδία) για την κατασκευή και λειτουργία του νέου αεροδρομίου το οποίο έχει τη δυνατότητα να αλλάξει το τοπίο των αερομεταφορών στην Ελλάδα.

Αργότερα, την ίδια μέρα, το περίπτερο της Ινδίας επισκέφθηκε και ο υφυπουργός Μεταφορών Γιάννης Κεφαλογιάννης, ο οποίος τόνισε την ανάγκη ανάπτυξης συγκοινωνιακών υποδομών στη χώρα και τη σημασία της εμπειρίας που έχουν αποκομίσει Ινδικές εταιρείες στην ανάπτυξη αντίστοιχων υποδομών.

Οι Έλληνες αξιωματούχοι εξήραν και τον σύγχρονο σχεδιασμό στην κατασκευή αεροδρομίων ανά τον κόσμο που συμμετείχε η GMR. Εξέφρασαν δε την επιθυμία και στο αεροδρόμιο του Καστελίου να υπάρξει παρόμοιος παγκοσμίου επιπέδου σχεδιασμός και η χώρα μας να αποκτήσει ένα ισχυρό αεροπορικό «οικοσύστημα».