Το Φεστιβάλ Φιλίππων 2020 δίνει λόγο και ρόλο στα κλειστά κτίρια της Καβάλας

Τα σχέδια της Δημοτικής Αρχής για το Φεστιβάλ Φιλίππων, η «σκληρή πραγματικότητα» της επιβίωσής του δια στόματος Θοδωρή Γκόνη και η ανάγκη για έναν μεγαλύτερο θεατρικό χώρο στην Καβάλα

Ξεκίνησε η Α’ χειμερινή καλλιτεχνική περίοδος για το ΔΗΠΕΘΕ Καβάλας και με αφορμή την παρουσίαση του προγράμματος, βρέθηκαν το μεσημέρι της Τετάρτης 9 Οκτωβρίου 2019 για πρώτη φορά επί… σκηνής του θεάτρου Αντιγόνη Βαλάκου ο δήμαρχος Καβάλας Θόδωρος Μουριάδης, ο πρόεδρος του ΔΗΠΕΘΕ Σωκράτης Μποζούδης και ο καλλιτεχνικός διευθυντής του ΔΗΠΕΘΕ και του Φεστιβάλ Φιλίππων Θοδωρής Γκόνης.

Εκτός όμως από το χειμερινό καλλιτεχνικό πρόγραμμα του ΔΗΠΕΘΕ, «πρωταγωνίστησε» αναπόφευκτα και το 63ο Φεστιβάλ Φιλίππων, με τον κ. Μουριάδη να αποκαλύπτει και το θέμα του Φεστιβάλ, το οποίο θα περιστρέφεται γύρω από τα κλειστά κτίρια της Καβάλας.




«Αυτά τα κτίρια έχουμε υποχρέωση να τα συντηρήσουμε εμείς ως Δημοτική Αρχή, αλλά και οι ιδιοκτήτες, οι οποίοι πρέπει να ξέρουν ότι αυτά τα κτίρια δεν είναι ένα βάρος, αλλά η ιστορία της πόλης και θα πρωταγωνιστήσουν σε παρατάσεις, όπως είχε την έμπνευση ο Θοδωρής ο Γκόνης», δήλωσε ο δήμαρχος Καβάλας, ενώ πρόσθεσε ότι στόχος της Δημοτικής Αρχής είναι να γίνει το Φεστιβάλ Φιλίππων ένας αυτόνομος οργανισμός, ώστε να λειτουργεί όλο τον χρόνο.

«Είναι τιμή για μένα να αναλάβω αυτό το πόστο και θεωρώ ότι σε συνεργασία με τον κ. Γκόνη και το προσωπικό του ΔΗΠΕΘΕ θα κάνουμε καινούριες δράσεις. Όσον αφορά, δε, τη θεματική του Φεστιβάλ για το 2020, θεωρώ ότι δίνει έναν χαρακτήρα στο Φεστιβάλ», δήλωσε ο κ. Μποζούδης.

«Οι μεγάλες ομάδες χρειάζονται και μεγάλα γήπεδα»

Λαμβάνοντας τον λόγο ο Θοδωρής Γκόνης ξεκίνησε από τα… δύσκολα: από την ανάγκη για έναν νέο, μεγαλύτερο θεατρικό χώρο ο οποίος θα έχει τη δυνατότητα να φιλοξενεί μεγάλες παραστάσεις.

«Αν υπήρχε ένας μεγαλύτερος χώρος, το καλλιτεχνικό πρόγραμμα θα ήταν αυτοχρηματοδοτούμενο και θα διαρκούσε από τον Οκτώβριο μέχρι το τέλος Μαΐου. Θα ήταν ένας πόλος έλξης η Καβάλα και αυτό το «δένω» με τα κλειστά κτίρια, τα οποία θα μπορούσαν να παίξουν αυτόν τον ρόλο. Θυμίζω την «Ιστορία του πατρογονικού» και πώς ταξίδεψε σε όλη την Ελλάδα. Ένα «γήπεδο» 400 θέσεων θα μας έδινε άλλες δυνατότητες, διότι οι μεγάλες ομάδες έχουν και μεγάλα γήπεδα», δήλωσε ο καλλιτεχνικός διευθυντής του ΔΗΠΕΘΕ και του Φεστιβάλ Φιλίππων.

«Το Φεστιβάλ χορήγησε τον… εαυτό του»

Με ελάχιστα χρήμα έγινε ένα άκρως επιτυχημένο Φεστιβάλ, το 62ο Φεστιβάλ Φιλίππων και αυτό είναι μια πραγματικότητα, όπως ανέφερε ο κ. Γκόνης, ενώ πίσω από αυτό δούλεψαν άνθρωποι που εργάστηκαν ατέλειωτες ώρες με ελάχιστα χρήματα και άλλοι πρόσφεραν χωρίς να ζητήσουν αντίτιμο.

«Το Φεστιβάλ είναι πάρα πολύ φτωχό σε επίπεδο προϋπολογισμού, αλλά πολύ πλούσιο σε δράσεις. Πώς ταξίδεψε το καλοκαίρι η Καβάλα σε όλη την Ελλάδα; Από τον Οδυσσέα και το Φεστιβάλ Φιλίππων. Ο δήμος Καβάλας έδωσε το ελάχιστο για το 62ο Φεστιβάλ, περίπου 40.000 ευρώ. 30.000 ήρθαν από το υπουργείο και άλλα τόσα περίπου από τις παραστάσεις ως ποσοστό. Εμείς δηλαδή ως Φεστιβάλ, χορηγήσαμε το Φεστιβάλ με 60%», ανέφερε ο κ. Γκόνης.

«Το Αντιγόνη Βαλάκου είναι θέατρο, όχι μουσική σκηνή…»

Ο κ. Γκόνης έκανε αναφορά και στη χρήση του θεάτρου Αντιγόνη Βαλάκου, «παίρνοντας πάσα» από τον κ. Μποζούδη ο οποίος τόνισε ότι τον πρώτο λόγο για τη χρήση του θεάτρου την έχει ο κ. Γκόνης. «Είναι ωραίες οι ιδέες για συνεργασίες, συναυλίες και αφιερώματα, αλλά εδώ δεν είναι μουσική σκηνή. Επειδή δεν υπάρχει άλλος χώρος, όλα τα σχήματα έρχονται να παρουσιάσουν παραστάσεις εδώ και αυτό δεν μπορεί να το σηκώσει το ΔΗΠΕΘΕ, γιατί έχει παραστάσεις και πρόβες το Βαλάκου. Σε λίγο καιρό θα ξεχάσουμε ότι αυτός ο χώρος είναι κατεξοχήν θεατρικός. Δεν είναι μουσική σκηνή εδώ. Είναι σα να πηγαίνω σε μια σχολική τάξη και να κάνω άλλα πράγματα. Πρέπει λοιπόν να πιέσουμε να βρεθεί και άλλος χώρος και όχι να γίνονται όλα στο Βαλάκου», δήλωσε ο κ. Γκόνης.