Ο δήμος Καβάλας ξεκινάει διαβούλευση για τη χρήση των πεζοδρόμων και των κοινόχρηστων χώρων

Κατάχρηση των πεζοδρόμων διαπιστώνει ο Νομαρχιακός Σύλλογος ΑμεΑ Καβάλας, ο οποίος «κατεβαίνει» στη διαβούλευση σε συντονισμό με τον Εμπορικό Σύλλογο-Οι «νομιμοπαράνομες» κατασκευές και οι λύσεις που προτείνει ο Σύλλογος

Σε ανοιχτή συνάντηση στον 4ο όροφο της Δημοτικής Καπναποθήκης της Καβάλας την Τετάρτη 19 Φεβρουαρίου 2020 στις 18:00 καλεί ο δήμαρχος Καβάλας, Θόδωρος Μουριάδης τους ενδιαφερομένους, προκειμένου να συζητηθεί η εφαρμογή του Κανονισμού Χρήσης και Διαχείρισης των κοινοχρήστων χώρων, στο πλαίσιο των πεζοδρόμων, πεζοδρομίων και πλατειών, με σκοπό τη βελτίωση της εικόνας της πόλης, αλλά και της καθημερινότητας των πολιτών, των επαγγελματιών και κυρίως, των ευαίσθητων κοινωνικών ομάδων.

Υπενθυμίζεται ότι προ ημερών το KAVALA POST είχε αναδείξει το θέμα, δια της θέσης 30 και πλέον μικροεπαγγελματιών οι οποίοι δραστηριοποιούνται στους πεζοδρόμους της Καβάλας και με επιστολή τους είχαν κοινοποιήσει στους καθ’ ύλην αρμόδιους το θέμα της ελεύθερης διέλευσης από τους πεζοδρόμους, με αφορμή τις σταθερές κατασκευές και κυρίως το θέμα της δίκαιης αντιμετώπισης όλων όσοι δραστηριοποιούνται επαγγελματικά στους πεζοδρόμους, όσον αφορά τον χώρο τον οποίο δικαιούνται προς χρήση, προτείνοντας, παράλληλα και λύσεις (διαβάστε εδώ το ρεπορτάζ και την επιστολή των μικροεπαγγελματιών).

«Οι πεζόδρομοι φτιάχτηκαν για τους πεζούς…»

Ο πρόεδρος του Νομαρχιακού Συλλόγου ΑμεΑ Καβάλας, Μάκης Κρεμμύδας αναφέρει ότι ο Σύλλογος ο οποίος εκπροσωπεί και ο Εμπορικός Σύλλογος Καβάλας συντονίστηκαν για να έχουν μια κοινή παρουσία στη διαδικασία την οποία ξεκίνησε ο δήμος Καβάλας στη διαβούλευση για τους κοινόχρηστους χώρους.

«Υπήρξε μια συνάντηση των δύο προεδρείων για να συζητηθούν προβλήματα που εδώ και αρκετά χρόνια τα θίγουμε ως Σύλλογος ΑμεΑ και είναι κάτι που μας απασχολεί έντονα. Οι πεζόδρομοι και τα πεζοδρόμια θα πρέπει να είναι ελεύθερα, ώστε οι πολίτες αυτής της πόλης να κινούνται με ασφάλεια σε αυτά, μιας και αυτά είναι φτιαγμένα για να κινούνται οι πεζοί. Άρα τα πεζοδρόμια πρέπει να είναι έτσι δομημένα, ώστε ο πεζός να κινείται σε αυτά ανεμπόδιστος και να μπορεί να διεκπεραιώνει τις καθημερινές του  ανάγκες. Διαπιστώνουμε ότι τα τελευταία χρόνια υπάρχει μια κατάχρηση των πεζοδρόμων και πεζοδρομίων, παρά το γεγονός ότι από την προηγούμενη διοίκηση και επί Σιμιτσή φτιάχτηκε ένας Κανονισμός, προκειμένου να μπει μια τάξη στους πεζόδρομους και στα πεζοδρόμια, ώστε να μπορούν όλοι να κινούνται και να λειτουργούν με ίσες ευκαιρίες και δικαιώματα, χωρίς ο ένας να εμποδίζει τον άλλον. Όσοι όμως κανονισμοί και να φτιαχτούν, αν δεν επιβλέπονται και δεν αστυνομεύονται από τα όργανα που πρέπει να το κάνουν, όπως η Δημοτική Αστυνομία, το τμήμα οικονομικών του δήμου, το Λιμενικό Ταμείο, το Λιμεναρχείο, την Αστυνομία κλπ, υπάρχει μια σιωπηλή ανοχή σε όλα αυτά που συμβαίνουν και χρόνο με τον χρόνο διογκώνονται», δήλωσε στον ALPHA Radio 88,6 ο κ. Κρεμμύδας.

Πρόβλημα και με τα τροχοφόρα

«Παρατηρούμε ακόμη πως η κίνηση των τροχοφόρων μέσα στους πεζόδρομους συνεχώς διογκώνεται. Περπατάμε αμέριμνα σε έναν πεζόδρομο και κυρίως άτομα που δεν βλέπουν καλά ή δεν ακούν και περνάει ένα μηχανάκι από δίπλα τους, που μπορεί να τους τρομάξει το λιγότερο, μέχρι να τους παρασύρει ή να τους χτυπήσει. Τα αντανακλαστικά μας είναι χαλαρά, γιατί βαδίζουμε σε έναν πεζόδρομο ή κινούμαστε με μεγαλύτερη χαλαρότητα προκειμένου να κάνουμε και τη βόλτα μας», δήλωσε ο κ. Κρεμμύδας.

Οι «νομιμοπαράνομες» κατασκευές των πεζοδρόμων

«Παράλληλα διαπιστώνουμε ότι με την ανοχή της πολιτείας, υπάρχουν κάποιες «νομιμοπαράνομες» κατασκευές, που αν συνεχίσουν να γίνονται και στο μέλλον, κάποια στιγμή οι πεζόδρομοι θα γίνουν μια παραγκούπολη από αυτές τις εξωτερικές κατασκευές. Βλέπουμε λοιπόν σύγχρονες παράγκες με νάιλον ή και από γυαλί. Δεν ξέρουμε πώς όλα αυτά είναι στο μέτρο του πολιτισμού που θέλουμε να έχουμε στη χώρα μας. Αυτό μας προβληματίζει και δεν ξέρουμε ποιοι είναι οι κανονισμοί, ποιοι είναι αυτοί που κάνουν τους νόμους και τους κανονισμούς και επιτέλους ποιος θα προστατέψει τους πολίτες πεζούς και τα Άτομα με Αναπηρία. Επίσης, υποβαθμίζεται η λειτουργία των καταστημάτων που έχουν μια βιτρίνα και τα τραπεζοκαθίσματα του διπλανού καταστήματος την πνίγουν. Για όλα αυτά πρέπει να γίνει κάτι ουσιαστικό με γνώμονα τις ανάγκες των πεζών και όχι μόνον των καταστηματαρχών που έχουν μια επιχείρηση εστίασης και όλα τα δικαιώματα των τραπεζοκαθισμάτων. Θα πρέπει λοιπόν να είναι πολύ αυστηρή η διαδικασία των αδειών για τα τραπεζοκαθίσματα και πού ο καθένας τα επεκτείνει, να υπάρχει εμφανής διαγράμμιση, όπως συμβαίνει στις ευρωπαϊκές χώρες, έτσι ώστε τα τραπεζοκαθίσματα να μη βγαίνουν έξω από αυτήν τη διαγράμμιση που θα σηματοδοτεί τα όριά τους. Εκεί να λήγει το θέμα και να ξέρει και ο πολίτης πού βρίσκονται τα όρια του καταστήματος. Να σταματήσει να υπάρχει αυτή η άναρχη κατάσταση», σχολιάζει ο πρόεδρος του Νομαρχιακού Συλλόγου ΑμεΑ Καβάλας.

«Πριν λίγο καιρό υπήρχαν κάποια κάγκελα που οριοθετούσαν όσα λέμε, όμως απομακρύνθηκαν. Και ρωτάμε γιατί; Κάποιοι είπαν πως το θέμα ήταν αισθητικό, είναι όμως καλό το αισθητικό αποτέλεσμα όταν τα τραπεζοκαθίσματα πνίγουν τους πεζόδρομους και δεν υπάρχει ούτε ένας διάδρομος για τον πεζό; Η λύση είναι η διαγράμμιση λοιπόν και αυτή θα είναι η πρότασή μας, όμως χρειάζεται αυστηρή αστυνόμευση, όπως και για τα τροχοφόρα που μπαίνουν μέσα στους πεζόδρομους και ιδιαίτερα σε ώρες που γνωρίζουν ότι δεν υπάρχει έλεγχος, όπου τότε οι πεζόδρομοι γίνονται αυτοκινητόδρομοι», τονίζει ο κ. Κρεμμύδας.

Το θέμα των χρηματαποστολών

«Ένα άλλο θέμα που θίγουμε είναι και οι χρηματαποστολές, όπου μαζεύονται δύο και τρία αυτοκίνητα χρηματαποστολών με αναμμένες μηχανές, με λάδια που στάζουν στον δρόμο και είναι παγίδες για τους πεζούς, ενώ πλακάκια σπάζουν από το βάρος των αυτοκινήτων και δεν αντικαθίστανται με αποτέλεσμα συμπολίτες μας να κινδυνεύουν να τραυματιστούν. Ένα πιο σοβαρό θέμα που ακούσαμε είναι πως οι χρηματαποστολές θέλουν την παρουσία του κόσμου, γιατί τον θεωρούν ασπίδα στο να αποτρέπουν αυτούς που θέλουν να τις πλήξουν. Μέχρι σήμερα δυστυχώς κανένας δεν έχει δώσει την απαιτούμενη προσοχή και ευχόμαστε να μην γίνει κάτι, γιατί θα λέμε ότι εμείς τα λέγαμε αλλά κανείς δεν μας άκουγε», δηλώνει ο κ. Κρεμμύδας.

«Το ότι πρόκειται να γίνει κάτι από τον δήμο, δεν ξέρω αν θα τελεσφορήσει, γιατί συμμετέχοντας εδώ και 3 χρόνια στην επιτροπή κυκλοφορίας και προσβασιμότητας του δήμου, με δικαίωμα ψήφου, δεν είδα να γίνεται τίποτα. Η ανοχή της Τράπεζας που υπάρχει εκεί με το μεγάλο πρόβλημα εδώ και πολλά χρόνια, καλά κρατεί. Εύχομαι η ανοχή να μην περάσει και στην επόμενη διοίκηση. Σίγουρα όλα αυτά είναι παράνομα, όμως παρατηρώ πως αλλού υπάρχουν ποινές και αλλού όχι. Ως πολιτεία δυστυχώς λειτουργούμε με δύο μέτρα και δύο σταθμά. Αυτό δεν είναι κράτος, το σωστό κράτος δεν κάνει διαχωρισμούς στους πολίτες. Επιτέλους θα πρέπει να μπει σε όλα αυτά μια κόκκινη γραμμή», σχολιάζει εν κατακλείδι ο κ. Κρεμμύδας.