Ο Πολιτιστικός Σύλλογος Νέου Ξεριά ανεβάζει τη «χρυσή» περίοδο του αστικού μας τραγουδιού επί σκηνής «Κάστρου»

Για μία βραδιά στο Φρούριο της Καβάλας η μουσικοθεατρική παράσταση «Μες στον τεκέ της Μαριγώς»

Mετά από μία άκρως επιτυχημένη πορεία και έχοντας ήδη «κερδίσει» εκατοντάδες θεατές, η ιδιαίτερα άρτια και καλοδουλεμένη μουσικοθεατρική παράσταση «Μες στον τεκέ της Μαριγώς» παρουσιάζεται και στην πόλη της Καβάλας, για μία βραδιά, την Τρίτη 4 Ιουλίου 2017, στις 21:30, στο θέατρο του «Κάστρου» στο Φρούριο Καβάλας…

Το σενάριο και τη σκηνοθεσία «υπογράφει» η Θεοπίστη Αναστασιάδου, την επιλογή των τραγουδιών έκαναν ο Απόστολος Αποστολίδης και ο Παναγιώτης Αμπεριάδης, τη μουσική επιμέλεια είχε ο Απόστολος Αποστολίδης, τα σκηνικά δημιούργησε ο Γιάννης Κοτζαπαναγιώτης (σχεδίαση και κατασκευή επάνω σε μια ιδέα του Α. Κώστα), ενώ την ευθύνη της οπτικοακουστικής παρουσίασης (μελέτη, κείμενα, επιμέλεια βίντεο) είχε ο Θανάσης Τσολούφης.

Μες στον Τεκέ της Μαριγώς

«1922, μια ημερομηνία σταθμός στην ανθρώπινη ιστορία. 1923, Ξεκινά η Μικρασιατική Καταστροφή. Ο Κεμάλ παίρνει τη Σμύρνη. Η πρσφυγιά είναι παντού. Το Μικρασιατικό ζήτημα χαρακτηρίστηκε ως η «μεγαλύτερη μετακίνηση πληθυσμών στην Ιστορία». Η ανταλλαγή είχε ως αποτέλεσμα την πληθυσμιακή ανακατάταξη όλης της χώρας. Ήρθαν Έλληνες από την Τουρκία, Αρμένιοι, κάποιοι από τον Καύκασο και από τα Βαλκάνια. Η Ελληνική οικονομία αιμορραγούσε. Παρόλα αυτά συνθέτες που άφησαν εποχή, άρχισαν να ανέρχονται στην επιφάνεια. Μουσικοί που τόο έλεγε η καρδούλα τους. Τραγούδια στίχοι και ήχοι που μέχρι σήμερα υπάρχουν νζωντανά μέσα μας. 

Η δικτατορία του Μεταξά έφερε την απαγόρευση της διακίνησης των ιστορικών τραγουδιών και η δομή  της Ελλάδας άρχισε να αλλάζει οριστικά. Η περίοδος 1932-1940 χαρακτηρίζεται ως «η χρυσή εποχή του αστικού τραγουδιού». Τότε άρχιζε να δεσπόζει ο Βαμβακάρης, ο Τούντας, ο Μπαγιαντέρας, ο Μπάτης. Ακολούθησαν ο Τσιτσάνης, ο Χιώτης και αρκετοί ακόμη επώνυμοι. Τα ούτια έδωσαν τη θέση τους στους μπουζουκομπαγλαμάδες. Η «γυναίκα» είχε εξέχουσα θέση στη ζωή των μουσικών. Ήταν αφέντρα και κυρά. Η περίοδος 1922-1940 ήταν από τις πιο σημαντικές στην ιστορία του αστικού τραγουδιού. Το έκανε γνωστό στον κόσμο και το έβγαλε από τον υπόκοσμο του Πειραιά.

Το έργο που παρήχθη  εκείνη την εποχή ήταν, είναι και θα είναι ανυπολόγιστης αξίας και θα συνεχίζει να είναι μια τεράστια κληρονομιά για όλους μας. Κάτι που οφείλουμε να μην ξεχνάμε και ως λαός αλλά και ως ΕΘΝΟΣ».

 
Πρόσωπα

Γριά Μαριγώ: Θεοπίστη Αναστασιάδου.
Μαριγώ: Χαριτίνη Μελισσοπούλου (Τραγούδι)
Δάσκαλος: Θανάσης Βαμβακάς (Τραγούδι)
Μαέστρος: Απόστολος Αποστολίδης (Κιθάρα, Μπουζούκι, Τραγούδι)
Παναγής: Παναγιώτης Αμπεριάδης (Κιθάρα, Τραγούδι)
Νάκος: Γιάννης Βαμβακάς (Μποζούκι, Μπαγλαμά, Τραγούδι)
Βασίλης Τρούμπας: Βασίλης Κιορμήτρου (Μπουζούκι)
Μητσάρας: Δημήτρης Γεωργουδάκης (Ακορντεόν)
Βλάμισσα: Ελευθερία Οικονομίδου (Χορός)
Ναυτικός: Γρηγόρης Γιουβανόγλου