«Αχαρνής» σε σκηνοθεσία Κώστα Τσιάνου: Τόσο διονυσιακοί όσο έπρεπε [φωτογραφίες]

Μια παράσταση χωρίς επιθεωρησιακές εξάρσεις, με αβίαστο γέλιο, πολιτική επικαιροποίηση, εξαιρετικές ερμηνείες, αλλά και με ένα... «αλλά»

Το έργο του Αριστοφάνη «Αχαρνής», σε απόδοση και σκηνοθεσία Κώστα Τσιάνου, παρουσιάστηκε την Παρασκευή 27 και το Σάββατο 28 Ιουλίου 2018 στο Αρχαίο Θέατρο Φιλίππων στο πλαίσιο του 61ου Φεστιβάλ Φιλίππων, μπροστά σε -συνολικά- 2.500 θεατές.

Η απαιτήσεις για την παράσταση αυξημένες, όσον αφορά τους ηθοποιούς: Πέτρος Φιλιππίδης, Παύλος Χαϊκάλης, Κώστας Κόκλας, Τάκης Παπαματθαίου και Ιωάννης Παπαζήσης δε χρειάζονται συστάσεις, κάτι το οποίο απέδειξαν και επί σκηνής και ειδικά ο αεικίνητος Πέτρος Φιλιππίδης, αλλά και ο ακούραστος Παύλος Χαϊκάλης.

Ωστόσο, από αλλού ήρθε το… hightlight: η σκηνογραφία και τα κοστούμια του Γιάννη Μετζικώφ και η μουσική του Γιώργου Ανδρέου, με την «τόσο, όσο» σκηνοθετική οριοθέτηση του Κώστα Τσιάνου των ηρώων και του χορού, έδωσαν μια συγκρατημένη διονυσιακή χροιά, όση ακριβώς έπρεπε, χωρίς ακρότητες, εκβιασμούς γέλιου, επιθεωρησιακές εξάρσεις εντυπωσιασμού και εμπορικές «φαυλότητες». Όλα ήταν αυτό ακριβώς: τόσο, όσο, με την αρμόζουσα -και απαραίτητη- πολιτική επικαιροποίηση του Αριστοφάνη

Μοναδικό στατικό σημείο, κάποια κενά στη σύνδεση χορού και ηρώων, αλλά και μεταξύ των «ενοτήτων», αναπόφευκτο κακό, για μια 2ωρη παράσταση, το οποίο καλύφθηκε εν τέλει σε μεγάλο βαθμό από τα διονυσιακά καμώματα του χορού.

Δείτε φωτογραφικά στιγμιότυπα από την παράσταση