24ο Δημοτικό Σχολείο Καβάλας: Διαδραστικό Σχέδιο Εκκένωσης με τη βοήθεια της προηγμένης τεχνολογίας

Η σχολική μονάδα προχώρησε σε περεταίρω συνεργασία με την Επιστημονική ομάδα του AETMALab για την επέκταση του προγράμματος σε θέματα Πολιτικής Προστασίας

Σε συνέχεια της επιτυχημένης συνεργασίας του 24ου Δημοτικού Σχολείου Καβάλας με το Θεσμοθετημένο Ερευνητικό Εργαστήριο AETMALab του Τμήματος Πληροφορικής του Διεθνούς Πανεπιστημίου Ελλάδος και της συμμετοχής του Σχολείου στο πρόγραμμα VirtualSchool,  πρόγραμμα ευαισθητοποίησης και ενημέρωσης στο θέμα διαχείρισης φυσικών καταστροφών με χρήση επαυξημένης πραγματικότητας, η σχολική μονάδα προχώρησε σε περεταίρω συνεργασία με την Επιστημονική ομάδα του AETMALab, για την επέκταση του προγράμματος σε θέματα Πολιτικής Προστασίας.

Αναλυτικότερα, ύστερα από συνεννόηση με τον Διευθυντή του Εργαστηρίου, Καθ. Αύγουστο Τσινάκο, μελετήθηκε η δυνατότητα υλοποίησης διαδραστικού Σχεδίου Εκκένωσης (κατά περίπτωση φυσικής καταστροφής), με τη χρήση τεχνολογιών Μεικτής Πραγματικότητας (Augmented&VirtualReality) στη Β΄ και Ε΄ Τάξη του Δημοτικού σχολείου στο πλαίσιο των δράσεων των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων.

Οι μαθητές κλήθηκαν να εκπαιδευτούν σε πολλαπλά σενάρια και τακτικές εκκένωσης της Σχολικής Μονάδας, αξιοποιώντας το επίσημο Σχέδιο Εκκένωσής της. H παιδαγωγική προσέγγιση του εγχειρήματος βασίστηκε στη Συμμετοχική Μάθηση και Εξερεύνηση μέσω Μεικτής Πραγματικότητας, στοχεύοντας στην ενίσχυση της εκπαίδευσης με επαυξημένη πραγματικότητα και τεχνολογίες εμβύθισης. Στα πλαίσια της δράσης αυτής οι μαθητές έκαναν χρήση, μεταξύ άλλων και συσκευών Εικονικής Πραγματικότητας (VRheadsets) τις οποίες προμήθευσε το ΑΕΤΜΑLab στη Σχολική  Μονάδα.

Το παραγόμενο εκπαιδευτικό αποτέλεσμα θα είναι δυνατό να εφαρμοστεί σε όλα τα Τμήματα και τις Τάξεις του 24ου Δημοτικού, συμβάλλοντας στην εκπαίδευση τόσο των μαθητών όσο και των Εκπαιδευτικών στην ψύχραιμη αντιμετώπιση και διαχείριση φυσικών/ανθρωπογενών καταστροφών, αλλά θα είναι διαθέσιμο και στους γονείς των μαθητών, για απομακρυσμένη και εξατομικευμένη εκπαίδευση από το σπίτι.

Σε εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στον χώρο του σχολείου, τα αποτελέσματα της δράσης παρουσιάστηκαν από τους εκπαιδευτικούς του σχολείου και τα μέλη του Ερευνητικού Εργαστηρίου με τη συμμετοχή εκπροσώπων των μαθητών της Ε΄ τάξης, σε φορείς της εκπαίδευσης, σε εκπροσώπους του Δήμου Καβάλας και στην πρόεδρο του Συλλόγου Γονέων.

Το  24ο Δημοτικό Σχολείο Καβάλας αποτελεί την μοναδική εκπαιδευτική μονάδα σε Ευρωπαϊκό επίπεδο, που είναι σε θέση να εκπαιδεύει τους μαθητές του κάνοντας χρήση εξειδικευμένου λογισμικού Μεικτής Πραγματικότητας αξιοποιώντας το επίσημο Σχέδιο Εκκένωσης του σχολικού συγκροτήματος.

Ιδιαίτερες ευχαριστίες οφείλονται:

  • στον Δήμο Καβάλας και τον Αντιδήμαρχο, Μιχαηλίδη Γιώργο και
  • στον Διευθυντή του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου, Μ. Παρασκευά, οι οποίοι συνέβαλαν αποφασιστικά στην δικτυακή αναβάθμιση της Σχολικής Μονάδας
  • στους γονείς όλων των μαθητών, για την έγγραφη συγκατάθεσή τους για τη συμμετοχή των μαθητών στη δράση, αλλά και την καθοριστική συμβολή τους στην επιτυχία του εγχειρήματος.

Στη δράση μετείχαν:

  • Παπαδοπούλου Ε. Ελένη, Δ/ντρια 24ου Δημοτικού Σχολείου Καβάλας
  • Αθιανάς Κωνσταντίνος, δάσκαλος Στ΄ τάξης (τεχνική υποστήριξη)
  • Παπαδοπούλου Α. Ελένη, δασκάλα Β΄ τάξης
  • Σακκά Μαριέττα-δασκάλα Β΄ τάξης
  • Μοσχογιάννη Μαγδαληνή, δασκάλα Ε΄ τάξης
  • Παχούμη Παγώνα, δασκάλα Ε΄ τάξης
  • Καθηγητής Τσινάκος Αύγουστος, Δ/της ΑΕΤΜΑ  Lab
  • Επ. Καθηγητής Ιωάννης Καζανίδης, Υπεύθυνος Εκπαιδευτικών Δράσεων ΑΕΤΜΑ  Lab
  • Dr Γεώργιος Τερζόπουλος, Καθ. Πληροφορικής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, Υπεύθυνος Λογισμικού ΑΕΤΜΑ  Lab
  • Νικόλαος Νικολάου, BSc Πληροφορικής, Ερευνητής ΑΕΤΜΑ  Lab
  • Οι Μαθητές/τριες Β΄ και Ε΄ Τάξης του 24ου Δημοτικού Σχολείου Καβάλας.