Για πολλούς η είδηση που κυκλοφόρησε τη Δευτέρα το μεσημέρι περί ανόδου των Πανθήρων στην Α1 Εθνική κατηγορία στο μπάσκετ γυναικών μέσω της απόκτησης wild card από την Ομοσπονδία μπάσκετ αποτέλεσε έκπληξη πρώτου μεγέθους, μιας και δεν περίμεναν ότι υπάρχει τέτοιο ενδεχόμενο. Για τους ανθρώπους της ομάδας της Καβάλας όμως η πιθανότητα αυτή ήταν… ανοιχτή ήδη από το τέλος της αγωνιστικής περιόδου, μιας και είχε κυκλοφορήσει ότι ο Ιωνικός θα δήλωνε αδυναμία συμμετοχής στην μεγάλη κατηγορία.
Όταν αυτό έγινε και επίσημα γνωστό στην ΕΟΚ, ξεκίνησε άμεσα η προβλεπόμενη διαδικασία πλήρωσης της κενής θέσης, όπου απ’ την αρχή οι Πάνθηρες εμφανίζονταν το φαβορί. Αν ο Ιωνικός δήλωνε αποχή κατά τη διάρκεια της περσινής σαιζόν, ο Βόλος (που τελικά υποβιβάστηκε από την Α1) θα ζητούσε να μειωθεί κατά μια ομάδα ο αριθμός των υποβιβασθέντων, όμως απ’ τη στιγμή που η ομάδα της Αθήνας εκδήλωσε την πρόθεση αποχή της μετά το τέλος, τα πράγματα άλλαξαν.
Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι οι «υποψήφιοι» για τη μια θέση ήταν 3 ομάδες. Εκτός από τους Πάνθηρες και τον Βόλο, ήταν η ομάδα από την Κω. Η αρμόδια επιτροπή της Ομοσπονδίας αποφάσισε να δώσει τη δυνατότητα στους Πάνθηρες να πάρει την… «κάρτα», έχοντας υπ’ όψιν τα εξής κριτήρια: Αγωνιστικά (η ομάδα εδώ και 3 χρόνια είναι στην κορυφή της Α2, κι έχει κατακτήσει το κύπελλο), γεωγραφικά, ευρωστία του συλλόγου (είναι απολύτως εντάξει στις υποχρεώσεις του), ενώ σημαντικό ρόλο έπαιξε και η επιτυχημένη διοργάνωση του τελικού κυπέλλου της Α2, όπου οι παράγοντες της Ομοσπονδίας διαπίστωσαν από κοντά το μεγάλο ενδιαφέρον που υπάρχει για την ομάδα από τους φιλάθλους. Θετικά μέτρησε ακόμα και η έδρα των Πανθήρων!!! Μπορεί το «Αλ. Δήμογλου» να μη βρίσκεται στην καλύτερη κατάσταση, ωστόσο για τα δεδομένα του γυναικείου μπάσκετ είναι μια εγκατάσταση που πληροί της προϋποθέσεις.
Κάπως έτσι λοιπόν πάρθηκε η απόφαση για τη wild card και πλέον οι Πάνθηρες αλλάζουν προσανατολισμό και ξεκινούν άμεσα τις προετοιμασίες για τη νέα ομάδα καθώς και την οικονομική υποστήριξη της νέας αυτής προσπάθειας.
Πάνθηρες: Ιστορική ημέρα για την Καβάλα
Γι’ αυτή τη σημαντική εξέλιξη η ανακοίνωση των Πανθήρων κάνει λόγο για ιστορική ημέρα. Συγκεκριμένα αναφέρει: «Ιστορική ημέρα για την ομάδα μας και τον αθλητισμό της Καβάλας! Η αρμόδια επιτροπή της ΕΟΚ, αφού εξέτασε τους φακέλους των ενδιαφερόμενων σωματείων και έλαβε υπόψη όλα τα κριτήρια αδειοδότησης, αποφάσισε ότι η ομάδα των Πανθήρων Καβάλας είναι αυτή που εξασφαλίζει τη θέση της στην WBL 1!
Αυτή η εξέλιξη αποτελεί μια σπουδαία επιτυχία όχι μόνο για τον σύλλογό μας, αλλά και για ολόκληρη την πόλη, η οποία πλέον εκπροσωπείται στο υψηλότερο επίπεδο του ελληνικού μπάσκετ για την επόμενη αγωνιστική περίοδο. Η επιτυχία αυτή έρχεται ως ανταμοιβή της διαρκούς προσπάθειας και των υπερβάσεων που έχουν γίνει τα τελευταία χρόνια, επισφραγίζοντας τη συνεχή ανοδική πορεία του συλλόγου σε όλα του τα τμήματα! Ένα νέο ταξίδι ξεκινάει»!
ΕΟΚ: Επιλογή βάση εγκεκριμένων κριτηρίων αξιολόγησης
Η επίσημη ανακοίνωση της ΕΟΚ για την άνοδο της ομάδας της Καβάλας στην Α1 Εθνική αναφέρει: «Οι Πάνθηρες Καβάλας είναι η ομάδα που θα αγωνιστεί στην Women Basketball League 1 την αγωνιστική περίοδο 2026-27 μέσα από την διαδικασία ειδικής αδειοδότησης. Οι Πάνθηρες πήραν την wild card με βάση τα εγκεκριμένα κριτήρια αξιολόγησης και την τελική απόφαση της αρμόδιας επιτροπής.
Οι ομάδες που θα αγωνιστούν την σεζόν 2026-27 στην WBL1 είναι οι εξής: Αθηναϊκός, Παναθηναϊκός, Ολυμπιακός, Αμύντας, Πρωτέας Βούλας, Παναθλητικός, ΠΑΟΚ, Άρης, ΠΑΣ Γιάννινα, Πανσερραικός, Κρόνος Αγίου Δημητρίου, Πάνθηρες Καβάλας».