Το θέμα της κατάργησης της δωρεάν διέλευσης των μόνιμων κατοίκων από τα διόδια της Εγνατίας οδού στην Ανατολική Μακεδονία και Θράκη φέρνει στη Βουλή η Κοινοβουλευτική Ομάδα του ΚΚΕ και συγκεκριμένα οι βουλευτές Γιάννης Δελής και Λεωνίδας Στολτίδης με ερώτηση προς τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, ζητώντας παράλληλα να πραγματοποιηθούν όλες οι αναγκαίες εργασίες συντήρησης και βελτίωσης της Εγνατίας Οδού «χωρίς να επιβαρυνθεί ο λαός».
Η τοποθέτηση του ΚΚΕ
Η απόφαση απενεργοποίησης καρτών απαλλαγής διοδίων που είχαν χορηγηθεί σε μόνιμους κατοίκους της Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης αναδεικνύει ποιος τελικά είναι ο ωφελημένος από την παραχώρηση της Εγνατίας Οδού σε ιδιώτη (ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ), ποιών τις ανάγκες καλύπτει η σημερινή κυβέρνηση της ΝΔ, αλλά και οι προηγούμενες, που προετοίμασαν την ιδιωτικοποίηση. Αναδεικνύει επίσης πόσο κάλπικες ήταν οι διαβεβαιώσεις τοπικών πολιτικών παραγόντων της ΝΔ για τη διασφάλιση της δωρεάν διέλευσης των μόνιμων κατοίκων, όπως και η ψευτοαντιπαράθεση που έστησαν οι δυνάμεις της σοσιαλδημοκρατίας, περιορίζοντας το πρόβλημα στην απαράδεκτη απαίτηση της Εγνατίας Α.Ε. τους προηγούμενους μήνες να αποδεικνύουν οι οδηγοί ότι είναι και οι ιδιοκτήτες των οχημάτων.
Τα ενημερωτικά email για την απόρριψη των δικαιολογητικών που κατέθεσαν -και άρα την «έξοδό» τους από το καθεστώς ατελών διελεύσεων- παρά τις αρχικές και δια e-maıl επίσης επιβεβαιώσεις ότι η διαδικασία ανανέωσης ολοκληρώθηκε επιτυχώς, αφορούν αρχικά τους επαγγελματίες και τους αγρότες της περιοχής, αλλά και αρκετούς εργαζόμενους μόνιμους κατοίκους της περιοχής που δεν εγκρίθηκε η επικαιροποίηση των στοιχείων τους. Είναι φανερή η πρόθεση της εταιρείας να προχωρήσει σταδιακά στην πλήρη κατάργηση της ατελούς διέλευσης. Άλλωστε από την αρχή του χρόνου που τέθηκε σε ισχύ η λεόντειος σύμβαση με την ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ, η εταιρία αύξησε το κόστος των διοδίων, κατήργησε τα διάφορα εκπτωτικά πακέτα που υπήρχαν και αξιοποιούσαν οδηγοί που για επαγγελματικούς και άλλους λόγους έκαναν αρκετές διελεύσεις μέσα στον μήνα.
Για τους κατοίκους της Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης η δωρεάν διέλευση από τα διόδια της Εγνατίας, μετωπικά και πλευρικά, δεν αποτελεί προνόμιο, αλλά απαραίτητη προϋπόθεση για τη μετακίνησή τους από και προς τη δουλειά τους, που σε πολλές περιπτώσεις είναι και εκτός Περιφερειακής Ενότητας, αλλά και για λόγους υγείας, αφού η ανύπαρκτη πρωτοβάθμια φροντίδα υγείας ωθεί τον λαό προς τις πόλεις και τα νοσοκομεία της περιοχής, ακόμα και για στοιχειώδεις υπηρεσίες.
Η οικονομική επιβάρυνση σε εργαζόμενους και οικογένειες, που είναι υποχρεωμένες να μετακινούνται συχνά, σε συνθήκες τεράστιας ακρίβειας και συνεχών ανατιμήσεων των ειδών πλατιάς λαϊκής κατανάλωσης, στα ράφια και στις αντλίες, συνολικά στην ενέργεια, στα ενοίκια, αποτελεί θηλιά στο λαιμό τους.
Μετά και από αυτές τις εξελίξεις αποτελούν πρόκληση οι δηλώσεις του προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ για την «ανακατασκευή του οδικού άξονα, και όχι την επισκευή, ώστε να παίξει τον ρόλο που του αναλογεί στην επόμενη 30ετία». Έναν οδικό άξονα που τον πλήρωσε ο λαός διπλά και τριπλά και όπως αποδεικνύεται θα συνεχίσει να τον πληρώνει. Αλήθεια πριν πάρει μέρος στον διαγωνισμό δεν ήξερε την κατάσταση του δρόμου; Δεν φρόντισε να μάθει; Τώρα τα ανακάλυψε ως δικαιολογία για να βάλει πιο βαθιά το χέρι στην τσέπη του λαού της περιοχής;
Με βάση τα παραπάνω ΕΡΩΤΑΤΑΙ ο κ. Υπουργός, σε ποιες άμεσες ενέργειες θα προβεί η κυβέρνηση, ώστε:
- Να υπάρχει δωρεάν διέλευση όλων όσοι διέρχονται τα διόδια της Εγνατίας Οδού για την καθημερινή μετακίνησή τους, όπως εργαζόμενοι, επαγγελματίες, αγρότες, ασθενείς, κάτοικοι κ.ά.
- Να καταγγελθούν οι Συμβάσεις Παραχώρησης και να καταργηθούν τα διόδια για όλους τους οδικούς άξονες, που χρυσοπλήρωσε και χρυσοπληρώνει ο λαός μας από το υστέρημά του
- Να πραγματοποιηθούν όλες οι αναγκαίες εργασίες συντήρησης και βελτίωσης της Εγνατίας Οδού χωρίς να επιβαρυνθεί ο λαός