Επικεφαλής παρατάξεων Δημοτικού Συμβουλίου Καβάλας για διόδια: Νέο «ραντεβού» στην Εγνατία Οδό

Σύσκεψη με πρωτοβουλία της δημάρχου Δήμητρας Τσανάκα - Αποφασίστηκε νέα κινητοποίηση που θα οργανωθεί από διαπαραταξιακή επιτροπή

Συνάντηση μεταξύ της δημάρχου Καβάλας Δήμητρας Τσανάκα, των επικεφαλής των παρατάξεων του Δημοτικού Συμβουλίου Καβάλας (εκτός του κ. Κωστή Σιμιτσή, τον οποίο εκπροσώπησε ο κ. Θόδωρος Μουριάδης) και του ανεξάρτητου δημοτικού συμβούλου Παράσχου Αγανικόλα πραγματοποιήθηκε το πρωί της Τρίτης 11 Ιουλίου 2017, παρουσία του προέδρου του Δημοτικού Συμβουλίου Καβάλας Γιώργου Γραμμένου, προκειμένου να συζητήσουν τη μορφή των κινητοποιήσεων ενάντια στο νέο σταθμό διοδίων στην Εγνατία Οδό, τον τόπο και τον χρόνο που θα οριστούν αυτές.

Δήμητρα Τσανάκα, Θόδωρος Μουριάδης, Μάκης Παπαδόπουλος, Βαγγέλης Παππάς, Άρης Βέρρος, Χρήστος Ποτόλιας και Παράσχος Αγανικόλας, αποφάσισαν από κοινού οι κινητοποιήσεις αυτές να γίνουν σε πολύ σύντομο χρόνο, πιθανόν την επόμενη εβδομάδα στην περιοχή του Αγίου Σίλα και μετά τις 19:00 για να αποφευχθούν οι υψηλές θερμοκρασίες, υπό τον ορισμό μια διαπαραταξιακής επιτροπής που συστάθηκε.

Διαβάστε παρακάτω τις δηλώσεις των επικεφαλής των δημοτικών παρατάξεων.

Άρης Βέρρος (Συμπαράταξη Πολιτών): Διόδια μόνο στις εισόδους και στις εξόδους της χώρας

«Και εμείς για μια ακόμη φορά ως δημοτική παράταξη λέμε όχι στα διόδια και αν χρειαστεί να κατασκευαστούν και να λειτουργήσουν αυτό θα πρέπει να γίνει στις εισόδους και εξόδους της χώρας. Είμαστε σε συνεννόηση και με τους εργαζόμενους της Εγνατία Οδός όπου θα πρέπει να συντονιστούμε και θα το δούμε το επόμενο δεκαήμερο. Θα συγκεντρωθούμε επί της Εγνατίας Οδού και μάλιστα στον Άγιο Σίλα με αποκλεισμό της εισόδου στο νέο λιμάνι για να αποτρέψουμε την εισδοχή των βαρέων οχημάτων στο κέντρο της πόλης, αλλά και να χρησιμοποιηθεί η παλιά εθνική οδός.

Βαγγέλης Παπάς (Κοινωνική Αποτελεσματική Παρέμβαση): Να ξεκαθαριστεί ποιοι είναι με την Καβάλα και ποιοι όχι

«Για ‘μας η Ελλάδα δεν έπαψε ποτέ να είναι μια ευρωπαϊκή χώρα, άρα απαιτούμε ευρωπαϊκά διόδια και ό,τι συμβαίνει σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες να γίνεται και στην Ελλάδα. Αυτό προϋποθέτει να έχουμε εξασφαλίσει ασφαλείς δρόμους, έτσι όπως αυτοί πληρώνονται από τα τέλη κυκλοφορίας, κάτι που δεν υπάρχει. Και λέμε όχι στα διόδια, παρά μόνο στις εισόδους και εξόδους της χώρας και επιπλέον πρέπει να ξεκαθαρίσουμε ποιοι είναι με την Καβάλα και ποιοι δεν είναι. Δεν μπορούμε στην Καβάλα να λέμε ναι στην κινητοποίηση της τοπικής κοινωνίας και αυτό να μην το μεταφέρουμε από τη δικιά μας θέση όταν βρισκόμαστε στο ελληνικό κοινοβούλιο.

»Σε ό,τι αφορά τη διαπαραταξιακή επιτροπή αυτή θα συνεδριάσει και θα πει λεπτομέρειες για το πως ακριβώς θα γίνει η κινητοποίηση. Μάλιστα, θα γίνει πριν την καινούργια απόπειρα δημοπράτησης της Εγνατίας Οδού και ο χώρος που ορίστηκε είναι ο Άγιος Σίλας με μια δική μας πρόταση αυτή να γίνει σε ώρες που να μην τις επηρεάζει ο καύσωνας και να υπάρχει όσο το δυνατόν μεγαλύτερη προσέλευση, δηλαδή μετά τις 7 το απόγευμα. Παράλληλα, πρότεινα στη δήμαρχο να κάνουμε μια μουσική εκδήλωση εκεί ώστε να υπάρχει το δέλεαρ για όλους ώστε μαζί με την αγωνιστική κινητοποίηση να καταλήξουμε σε μια ψυχολογική εκδήλωση. Το θέμα είναι να ενημερωθεί ο περισσότερος κόσμος, ώστε να στείλουμε ένα μεγάλο μήνυμα προς τα κάτω, ότι η Καβάλα δε μπορεί να βάλει έξω απ την πόρτα της διόδια».

Χρήστος Ποτόλιας (Λαϊκή Συσπείρωση): Να μπουν μπροστά οι εργαζόμενοι για την κατάργηση όλων των διοδίων

«Σήμερα όπως και τα τελευταία χρόνια οι εργαζόμενοι δέχονται μια επίθεση σε όλα τα επίπεδα. Σε αμοιβές, σε εργασιακές σχέσεις σε συντάξεις και η κατάσταση δεν πάει άλλο. Η δίκαιη ανάπτυξη που ευαγγελίζεται η σημερινή κυβέρνηση θα πατήσει πάνω στα πτώματα των εργαζομένων. Αυτή η δίκαιη ανάπτυξη που υπόσχονται αφήνει ερείπια πίσω της και έχει στην ατζέντα της την ιδιωτικοποίηση της Εγνατίας Οδού, μια μεγάλη προίκα που είναι τα διόδια. Η δική μας η άποψη της Λαϊκής Συσπείρωσης, είναι πως δεν πρέπει να υπάρχουν καθόλου διόδια και φυσικά πως δεν πρέπει να ιδιωτικοποιηθεί η Εγνατία.

»Δεν πρέπει να υπάρχουν διόδια γιατί οι δρόμοι αυτοί έχουν χρυσοπληρωθεί από τους εργαζόμενους και συνεχίζουν να πληρώνονται με τα τέλη στα καύσιμα, την υπέρογκη έμμεση και άμεση φορολογία, με τα τέλη κυκλοφορίας κλπ. Γι’ αυτό λοιπόν πάνω  σ’ αυτή τη λογική λέμε πως δεν πρέπει να υπάρχουν πουθενά διόδια. Για να γίνει όμως αυτό και να αντιπαλέψουμε αυτή την πολιτική θα πρέπει να υπάρχει μια αντίσταση αγωνιστική που κατά την άποψή μας θα προκύψει από την οργάνωση των εργαζομένων με τα σωματεία τους και τους  συλλόγους. Καλές είναι οι προσπάθειες που γίνονται σε επίπεδο δήμων, ωστόσο αν δεν μπουν μπροστά οι εργαζόμενοι τίποτα δεν μπορεί να γίνει προς την σωστή κατεύθυνση».