Κωνσταντίνος Χρυσόγονος: Ο δήμος Καβάλας δεν είναι αρμόδιος για την συντήρηση της γέφυρας

Με δεκαεπτασέλιδο γνωμοδοτικό σημείωμα ο γνωστός Συνταγματολόγος συμπεραίνει ότι ο δήμος δεν είχε τέτοια αρμοδιότητα, αλλά ακόμα και αν την είχε δεν θα μπορούσε να επέμβει σε ζητήματα κατασκευαστικής αρτιότητας και στατικότητας

Επιβεβαιώνεται, σύμφωνα με ανακοίνωση που εξέδωσε ο δήμος Καβάλας, η δήμαρχος Δήμητρα Τσανάκα, στα όσα είχε δηλώσει, σε συνέντευξη τύπου, μετά από σχετική έρευνα που είχε πραγματοποιήσει η νομική υπηρεσία του Δήμου, πως ο Δήμος ουδεμία ευθύνη ή αρμοδιότητα έχει με τη συντήρηση της γέφυρας, όπου επισυνέβη η υποχώρηση του οδοστρώματος, στην οδό Αμερ. Ερ. Σταυρού, της πόλης της Καβάλας, μετά και τη γνωμοδότηση του Καθηγητή του Συνταγματικού Δικαίου της Νομικής Σχολής του ΑΠΘ, Κωνσταντίνου Χρυσόγονου.

Ο Καθηγητής, στον οποίο είχε ανατεθεί με απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου Καβάλας, η διατύπωσης σχετικής γνωμοδότησης, ερεύνησε εκτενώς το ζήτημα, αξιοποιώντας κάθε σχετική νομολογία και απάντησε με δεκαεπτασέλιδο γνωμοδοτικό σημείωμα, στο ερώτημα σε ποια διοικητική αρχή ανήκει η αρμοδιότητα και συνάμα η ευθύνη, συντήρησης του εν λόγω τμήματος της Εθνικής Οδού 2 και το κατά πόσο, βάσει του ισχύοντος νομοθετικού καθεστώτος, η υποχρέωση λήψης των κατάλληλων μέτρων προς τη συντήρηση της οδού, ανήκει στην αρμοδιότητα του Δήμου Καβάλας, ή της Περιφέρειας Ανατ. Μακεδονίας-Θράκης, αλλά και το σε τι συνίσταται η έννοια της «συντήρησης» της οδού αυτής.

Ο Κωνσταντίνος Χρυσόγονος, συμπεραίνει ότι ο Δήμος Καβάλας, σε καμιά περίπτωση δεν ανέλαβε, εφόσον δεν του ανατέθηκε ούτε δια του νόμου, ούτε δια της εξειδικεύουσας τη νομοθετική διάταξη, κανονιστικού χαρακτήρα απόφασης του Περιφερειάρχη, την αρμοδιότητα συντήρησης του φέροντος οργανισμού, και γενικότερα της κατασκευαστικής αρτιότητας, ή και του ελέγχου της στατικότητας, της συγκεκριμένης γέφυρας.

«Με βάση τα παραπάνω, αναφέρει η γνωμοδότηση, είναι της γνώμης ότι, ενόψει του ισχύοντος σχεδίου πόλης Καβάλας, ο Δήμος Καβάλας δεν έχει καταστεί αρμόδιος προς συντήρηση του εν λόγω τμήματος της Εθνικής Οδού 2 Καβάλας – Ξάνθης, ενώ σε καμιά περίπτωση, ακόμη κι αν θεωρείτο αρμόδιος, η ευθύνη «συντήρησης της οδού» δεν θα συνίστατο στη λήψη μέτρων προστασίας σε σχέση με την κατασκευαστική αρτιότητα και στατικότητα της γέφυρας, ως του φέροντος οργανισμού επί του οποίου ευρίσκεται η συγκεκριμένη οδός».