Οι προτάσεις της Λαϊκής Συσπείρωσης για το κυκλοφοριακή πρόβλημα της Καβάλας

Ανακοίνωση του συνδυασμού που πρόσκειται στο ΚΚΕ για την ανάγκη ύπαρξης αποφασιστικών μέτρων και την κατασκευή σήραγγας από το Βερούλειο στην Καλαμίτσα

Η ενίσχυση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς, η πραγματοποίηση έργων που θα εξυπηρετούν τις μεταφορές και η απομάκρυνση από το κέντρο της πόλης των πόλων έλξης των μετακινήσεων, είναι σύμφωνα με τη «Λαϊκή Συσπείρωση» ο τρόπος με τον οποίο μπορεί να επιλυθεί το κυκλοφοριακή πρόβλημα στην Καβάλα. Ο συνδυασμός του Χρήστου Ποτόλια αναλύει με ανακοίνωση του τον συνδυασμό αυτών των μέτρων και προχωράει σε μια πρόταση για την κατασκευή σήραγγας που θα συνδέει απ’ ευθείας το Βερούλειο Στάδιο με την Καλαμίτσα μέσω κάτω από την Κηπούπολη

Ακολουθεί η ανακοίνωση της «Λαϊκής Συσπείρωσης»

«Με ψευτορυθμίσεις της κυκλοφορίας και εισπρακτικά  μέτρα δεν λύνεται το κυκλοφοριακό»

«Η  επίλυση του κυκλοφοριακού προβλήματος είναι αδύνατη με «οράματα» και με ψευτορυθμίσεις της κυκλοφορίας και εισπρακτικά  μέτρα στο κέντρο της πόλης. Απαιτεί συνδυασμό μέτρων:
(α) Αποφασιστική ενίσχυση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς κατ’ απόλυτη προτεραιότητα.
(β) Έργων που θα εξυπηρετούν το συνολικό πλέγμα μετακινήσεων και  μεταφορών  (Λεύκη,  Ν. Καρβάλη, Χαλκερό, Περιγιάλι, Καβάλα,  Νεάπολη, Παληό, Αμυγδαλεώνας).
(γ) Απομάκρυνση από το κέντρο πόλων έλξης μετακίνησης.

(α) Αποφασιστική ενίσχυση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς!

Άμεσος εδαφικός και χρονικός διπλασιασμός των γραμμών και  υποδιπλασιασμός της τιμής των εισιτηρίων.  Δημιουργία Δημοτικού  Δικτύου Αστικών Μεταφορών. Ρόλο σε ανάληψη μαζικού μεταφορικού  έργου και από τα ταξί, σε προσφερόμενες περιοχές της πόλης. Έρευνα  για δημιουργία γραμμών μέσων σταθερής τροχιάς (τραμ). Μια γραμμή  σχοινοτενής (Καλαμίτσα – Περιγιάλι κατ’ αρχήν) και μία δακτυλιοειδής  πέριξ του κέντρου (Εθνικής Αντίστασης – Ερυθρού Σταυρού – Κουντουριώτου – Ομονοίας – Δαγκλή – ΝΟΚ).

(β) Έργα

Περιμετρική οδός: έργο άμεσης προτεραιότητας – έργο υπέρ-ώριμο  (έτοιμες οι οριστικές μελέτες) και κυρίως άμεσα συνδεμένο με το  πρόβλημα του Περιγιαλιού.

Ανισόπεδοι κόμβοι: Απαραίτητοι για την αδιάκοπη ροή της  κυκλοφορίας. Τουλάχιστον δύο στα δύο άκρα (ανατολικό δυτικό) του  κέντρου της πόλης. Στο Φάληρο τα υφιστάμενα γεωμετρικά στοιχεία  προσφέρονται. Στο δυτικό άκρο (συμβολή των οδών Ομονοίας – Κουντουριώτου – Αμερ.  Ερυθρού  Σταυρού), η ανισοπεδότητα τεχνικά  είναι δυσκολότερη αλλά όχι ακατόρθωτη.

Ανισόπεδες διαβάσεις πεζών (υπόγειες ή εναέριες), κυρίως στις περιοχές  των οδικών κόμβων με μεγάλη ένταση κυκλοφορίας (Βενιζέλου-Αβέρωφ, Ερ. Σταυρού-Δαγκλή  κλπ).

Χώροι στάθμευσης περιφερειακά του κέντρου: στις δύο κύριες εισόδους  του κέντρου. Στη μεν δυτική (Φάληρο) η καλύτερη λύση είναι η  πρόσκτηση χερσαίου χώρου από τη θάλασσα στη περιοχή προ του  κολυμβητηρίου από το ΝΟΚ μέχρι το Φάληρο. Επιπροσθέτως είναι  δυνατόν να διερευνηθεί η δυνατότητα κατασκευής Parking ολίγων  ορόφων στο οικόπεδο μεταξύ των οδών Βενιζέλου και Ερυθρού  Σταυρού (κάτω από την τ. Αγροτική Τράπεζα). Στην ανατολική είσοδο  της πόλης οι δυνατότητες είναι σαφώς μικρότερες αλλά ρεαλιστικές με  συνολική ανάπλαση της περιοχής ανατολικά από τις Καμάρες.

Σε συνδυασμό με τα παραπάνω τα υφιστάμενα Parking στη καρδιά του  κέντρου θα πρέπει προοδευτικά να αποδυναμωθούν και οι εκτάσεις τους  να επανέλθουν (έστω κατά το μεγαλύτερο μέρος τους) στις  προβλεπόμενες από το Σχέδιο Πόλης χρήσεις.

Φυσικά αδιαπραγμάτευτη προϋπόθεση η κατασκευή των Parking   αποκλειστικά από τον Δήμο και η χρήση τους με μηδενικό ή συμβολικό  τίμημα.

(γ)  Απομάκρυνση από το κέντρο πόλων έλξης κίνησης

Υπεραστικό ΚΤΕΥΛ: Προτείνεται και από το ΓΠΣ.
ΙΚΑ: Δυνατή η αποκέντρωση των υπηρεσιών υγείας στα πλαίσια ενός  αστικού δικτύου μονάδων πρωτοβάθμιας περίθαλψης.
Δημόσιες Υπηρεσίες: Δυνατή η αποκέντρωση υπηρεσιών σε  περιφερειακά σημεία της πόλης.
Συντήρηση του οδικού δικτύου
Η συνεχής συντήρηση του οδικού δυναμικού του Δήμου, για πολλά  χρόνια είναι ελλιπέστατη και όπου γίνεται, είναι πρόχειρη και  κακότεχνη, με συνέπεια να έχει συσσωρευτεί τόσος όγκος απαιτήσεων  σ’ όλη την έκταση του Δήμου, σε κύριες αρτηρίες και στις γειτονιές που  να ισοδυναμεί με ένα μεγάλο έργο, που πρέπει να προγραμματίζεται και  να χρηματοδοτείται αυτόνομα και όχι με περισσεύματα του  προϋπολογισμού.

Πολιτική Σηράγγων

Οδός Τενέδου – Δικαστικό Μέγαρο – Περιοχή Ιχθυόσκαλας: Το  κυκλοφοριακό στην περιοχή θα οξύνεται. Στην περιοχή υφίσταται η αντίφαση η μεν Τενέδου να είναι μία -αν και αστική- οδός ταχείας  κυκλοφορίας και από την άλλη η περιοχή να απαιτεί μία συνολική  ανάπλαση, με απομάκρυνση των οχληρών δραστηριοτήτων (πχ  τσιμέντα. ιχθυόσκαλα κλπ), με επέκταση του ενεργού θαλασσίου  μετώπου της πόλης, με δραστηριότητες αναψυχής και περιπάτου. Τίθεται   θέμα άμεσης προτεραιότητας η παράκαμψη όλης της περιοχής  ιχθυόσκαλας, με έργο που θα συνδέει απ’ ευθείας το Δημοτικό  Στάδιο  με την Καλαμίτσα μέσω σήραγγας κάτω από την Κηπούπολη. Έργο που ούτως ή άλλως η ΛΣ προτείνει σ’ ένα συνολικό δίκτυο έργων για το  κυκλοφοριακό, μαζί  με μια πολιτική σηράγγων».