Λαϊκή Συσπείρωση: Υπόγειο και δωρεάν πάρκινγκ στη «Ροδόπη»

Η θέση του δημοτικού συμβούλου της παράταξης που πρόσκειται στο ΚΚΕ Χρήστου Ποτόλια

Τη θέση του σε ότι αφορά το πάρκινγκ της Ροδόπης και γενικότερα στο κυκλοφοριακό πρόβλημα της Καβάλας, παραθέτει με ανακοίνωση του ο δημοτικός σύμβουλος της «Λαϊκής Συσπείρωσης» Χρήστος Ποτόλιας. Σ’ αυτήν τονίζει ότι προκειμένου να βρεθούν οι κατάλληλες λύσεις για τη λαϊκή οικογένεια θα πρέπει το σύστημα που εξέθρεψε την κατάσταση να ανατραπεί, ενώ για την Ροδόπη επισημαίνει ότι η πρόταση του είναι η υπογειοποίηση του πάρκινγκ, με δωρεάν στάθμευση για τους Καβαλιώτες, και δημιουργία πρασίνου.

Ακολουθεί η ανακοίνωση της Λαϊκής Συσπείρωσης

«Αυτή η κατάσταση δεν μπορεί να βελτιωθεί με φτιασιδώματα σε ένα σύστημα που σάπισε. Μοναδική λύση, το γκρέμισμα του»

«Το θέμα του πάρκινγκ της Ροδόπης και οι χειρισμοί που έγιναν γι’ αυτό, που κατά την άποψή μας θα συνεχιστούν, καταδεικνύει τα αδιέξοδα μιας πολιτικής εχθρικής για το λαό, τόσο για όλα τα προβλήματα που βιώνουν οι λαϊκές μάζες, όσο και ειδικά με το κυκλοφοριακό.

Κυκλοφοριακό χάος. Δύο λέξεις συνυφασμένες με την καθημερινότητα των εργαζομένων της πόλης μας, αλλά και των άλλων μεγάλων πόλεων της χώρας, που βιώνουν το άγχος της κυκλοφορίας, είτε χρησιμοποιούν τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς (ΜΜΜ), είτε – εφόσον αυτά δεν τον εξυπηρετούν, εξαιτίας της πολιτικής που εφαρμόζουν επί δεκαετίες όλες οι κυβερνήσεις – είναι αναγκασμένοι να πάρουν το αυτοκίνητό τους.

Έχουν δημιουργηθεί πόλεις εφιαλτικές για τους κατοίκους τους που προσπαθούν να επιβιώσουν σε μια πόλη ζούγκλα, χωρίς πράσινο, χωρίς ελεύθερους χώρους, πνιγμένες στο μπετόν, κατακλεισμένες με ΙΧ αυτοκίνητα που κάνουν τη ζωή οδηγών και πεζών αφόρητη. Σήμερα το συγκοινωνιακό σύστημα στις μεγάλες πόλεις της χώρας μας καθώς και στη δική μας, αντικατοπτρίζει τις ποικίλες στρεβλώσεις στη λειτουργία της πόλης και στον τρόπο ζωής των κατοίκων, το οποίο είναι πανάκριβο για την κοινωνία, αντιπαραγωγικό, αναχρονιστικό στο σχεδιασμό, ανεπαρκές. Δηλαδή η συνολική λειτουργία των μεγαλουπόλεων δεν μπορεί να ανταποκριθεί στις ανάγκες των εργαζομένων και του λαού. Κι αυτό βέβαια δεν είναι τυχαίο, καθώς οι μέχρι σήμερα αστικές κυβερνήσεις έδωσαν τη μορφή «ανάπτυξης» και λειτουργίας των πόλεων που εξυπηρετεί το μεγάλο κεφάλαιο κι όχι αυτή που είναι σε όφελος των λαϊκών στρωμάτων. Δηλαδή το κυκλοφοριακό πρόβλημα είναι ένα κατ’ εξοχήν πολιτικό πρόβλημα.

Οι αιτίες για την κατάσταση αυτή δεν οφείλονται σε έλλειψη πολιτικής. Είναι αποτέλεσμα και συνέπεια των πολιτικών που εφαρμόστηκαν από τις αστικές δυνάμεις και τους πολιτικούς τους εκπροσώπους ήδη από το τέλος του Εμφυλίου και μετά. Η αντιπαροχή της δεκαετίας του ’50, η μετέπειτα ακόμα μεγαλύτερη εμπορευματοποίηση της γης, η μετατροπή της αγροτικής γης σε οικιστική, η καταπάτηση δημόσιας γης και δασών, η τσιμεντοποίησή τους που συνεχίζεται μέχρι σήμερα, η πριμοδότηση του ΙΧ προς όφελος των αυτοκινητοβιομηχανιών, των εταιρειών πετρελαιοειδών, ελαστικών κτλ, σε συνδυασμό με τη σκόπιμη υποβάθμιση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς, είναι μερικές από τις πολιτικές που έχουν οδηγήσει στο αδιέξοδο. Επίσης η συγκέντρωση όλων των υπηρεσιών στο κέντρο των πόλεων κάνει την κατάσταση αφόρητη. Ευθύνες, βέβαια, έχουν και οι τοπικοί «άρχοντες», εκπρόσωποι και αυτοί των κομμάτων της ΝΔ, ΣΥΡΙΣΑ και ΠΑΣΟΚ, καθώς ποτέ δε διεκδίκησαν ουσιαστικά μέτρα για την αναβάθμιση των Μ.Μ.Μ. και για την ανακούφιση του κυκλοφοριακού προβλήματος. Όποτε έκαναν κάποιες κινήσεις στους τομείς αυτούς, σχεδόν πάντοτε και αυτές ήταν σε βάρος της συντριπτικής πλειοψηφίας των δημοτών (χαράτσι ελεγχόμενης στάθμευσης).

Από μια τέτοια πολιτική και πρακτική δεν ξέφυγε και η πόλη μας διαχρονικά. Σε μια πόλη όπου μπαζωνόταν η θάλασσα για να γίνουν ιδιωτικές φαραωνικές πολυκατοικίες, όπου οι ελάχιστες πλατείες κτίστηκαν για να κατασκευαστούν πολυκαταστήματα, σε μια πόλη όπου τα ΜΜΜ είναι πανάκριβα, με δρομολόγια που δεν καλύπτουν τις ανάγκες.

Αυτή η κατάσταση δεν μπορεί να βελτιωθεί με φτιασιδώματα σε ένα σύστημα που σάπισε. Μοναδική λύση, το γκρέμισμα του.

Ωστόσο, μέσα σε αυτά τα αδιέξοδα που βιώνει η πόλη, η δημοτική αρχή πρέπει να μας πει ξεκάθαρα τη θέση της για το οικόπεδο της Ροδόπης.

Η θέση της ΛΣ είναι: η επιφάνεια του οικοπέδου να μείνει ελεύθερη με πράσινο και να κατασκευαστεί υπόγειο παρκινγκ, του οποίου τη λειτουργία να αναλάβουν οι υπηρεσίες του Δήμου, χωρίς την οικονομική επιβάρυνση των δημοτών».