Κριτική στο νομοσχέδιο το οποίο προωθεί η κυβέρνηση με τίτλο «Προώθηση της Ηλεκτροκίνησης» ασκεί η παράταξη του Δημοτικού Συμβουλίου Καβάλας Λαϊκή Συσπείρωση με αφορμή και τη συζήτηση για τη δημιουργία εργοστασίου παραγωγής ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων στην Καβάλα [διαβάστε εδώ].
Η ανακοίνωση της Λαϊκής Συσπείρωσης
Μεγάλη πρεμούρα έχει πιάσει από τα πάνω, κυβέρνηση, αστικά κόμματα μέχρι κάτω, τοπικούς άρχοντες, παρατάξεις δημοτικές και περιφερειακές, σχετικά με την «επανάσταση» της Ηλεκτροκίνησης, που θα αλλάξει τάχαμου τη ζωή της λαϊκής οικογένειας.
Πρόσφατα ψηφίστηκε από τη βουλή νομοσχέδιο με τίτλο «Προώθηση της Ηλεκτροκίνησης», με το οποίο η κυβέρνηση της ΝΔ συνεχίζει την προώθηση των κατευθύνσεων της ΕΕ για τη λεγόμενη «πράσινη ανάπτυξη» για λογαριασμό της εγχώριας αστικής τάξης, προσφέροντας νέα πεδία κερδοφορίας προκειμένου να επενδύσουν οι επιχειρηματικοί όμιλοι τα λιμνάζοντα κεφάλαιά τους.
Αυτός ο νόμος προβλέπει ότι οι επιχειρηματικοί όμιλοι που θα δραστηριοποιηθούν σε αυτή την υπόθεση θα μοιραστούν σε πρώτη φάση 100 εκ. ευρώ και έπεται συνέχεια. Προβλέπονται επίσης σειρά κινήτρων, fast track διαδικασιών για τους μεγαλεμπόρους βιομηχάνους κατασκευής σχετικών υλικών και υποδομών (μπαταρίες, συσσωρευτές, σταθμοί επαναφόρτισης κ.ο.κ.).
Σε αυτήν την κατεύθυνση, δεν πρόλαβε ακόμη να στεγνώσει το μελάνι με το οποίο γράφτηκε το νομοσχέδιο και η διοίκηση του δήμου βρίσκει 5.000 ευρώ (23η αναμόρφωση προϋπολογισμού) και «τρέχει για να προλάβει» ανταγωνιστές της δήμους στον αγώνα για το που θα εγκατασταθούν τέτοιες μονάδες.
Οι στόχοι όλων όσων τρέχουν την κούρσα της ηλεκτροκίνησης είναι:
- Να δοθεί κερδοφόρα επενδυτική διέξοδος σε κεφάλαια που λιμνάζουν, που έχουν υπερσυσσωρευτεί
- Να αντιμετωπίσει η ΕΕ την ενεργειακή υπεροχή των ΗΠΑ και της Ρωσίας στον τομέα των υδρογονανθράκων
- Να απορροφηθούν εμπορεύματα «πράσινης» τεχνολογίας, στα οποία η ΕΕ έχει συγκριτικό πλεονέκτημα
Μέρος της στρατηγικής, της «πράσινης» ατζέντας, αποτελεί η προώθηση της ηλεκτροκίνησης με σκοπό την απόσπαση μεγαλύτερου κομματιού από την πίτα των διεθνών αγορών για λογαριασμό των ευρωπαϊκών ομίλων αυτοκινητοβιομηχανίας, προκειμένου να ενισχυθεί ο ανταγωνισμός τους με ΗΠΑ, Κίνα κ.α..
Το παραμύθι περί προστασίας του περιβάλλοντος, είναι για μικρά παιδιά, αφού θα συμβαίνει ακριβώς το αντίθετο, καθότι θα είναι μεγάλη η επιβάρυνση για την κατασκευή μπαταριών, συσσωρευτών λιθίου κ.ά.
Όσο δε για τις θέσεις εργασίας που θα ανοίξουν, ξέρουμε ότι οι «σύγχρονες επενδύσεις» έχουν πολλούς αυτοματισμούς και άρα απασχολούν λίγο προσωπικό (βλέπε ΤΑΠ, ΣΕΛΕΚΤΑ). Επίσης έχει σημασία να σημειώσουμε ότι όσες νέες θέσεις δημιουργούνται είναι θέσεις εργασίας με καθεστώς αμοιβών και εργατικών δικαιωμάτων μεσαίωνα.
Τίποτε από αυτό το σχεδιασμό δεν έχουν να επωφεληθούν τα λαϊκά στρώματα και του δήμου μας αν επιλεγεί να γίνουν και εδώ εγκαταστάσεις για τη προώθηση της Ηλεκτροκίνησης. Όχι μόνο δεν θα δούμε όφελος, ίσα ίσα για τα μάτια των «μεγαλοεπενδυτών» άρχισε ο δήμος ήδη να ξοδεύει τα χρήματα των δημοτών, χρήματα που κατά τα άλλα δεν έχει για να μειώσει ανταποδοτικές υπηρεσίες.
Τι έχουν να κερδίσουν οι εργαζόμενοι όταν με αυτό που κάνει η κυβέρνηση είναι να παρέχει κίνητρα στους επιχειρηματικούς ομίλους και στις αυτοκινητοβιομηχανίες που παράγουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα τα οποία όμως είναι πολύ ακριβά; Αλήθεια, ποιος άνεργος θα μπορέσει να πάρει ηλεκτρικό αυτοκίνητο, όσα κίνητρα κι αν δοθούν; Ο νέος των 300 ευρώ θα μπορέσει να πάρει ηλεκτρικό αυτοκίνητο; `Η ο συνταξιούχος των 500 ευρώ; Από την άλλη κανένα απολύτως ενδιαφέρον και κίνητρο για τα προβλήματα και τις ανάγκες των λαϊκών στρωμάτων για μετακίνηση, φθηνή και η οποία θα προστατεύει το περιβάλλον.