Λαϊκή Συσπείρωση: Δικαιολογημένη η αγανάκτηση του κόσμου από τη διακοπή της αστικής συγκοινωνίας τις απογευματινές ώρες

Κάλεσμα της δημοτικής παράταξης που πρόκειται στο ΚΚΕ προς τη διοίκηση του Δήμου Καβάλας να πιέσει την κυβέρνηση για να βρεθεί λύση στο πρόβλημα

Την παρέμβαση της Δημοτικής αρχής της Καβάλας, ζητάει με ανακοίνωση της η Λαϊκή Συσπείρωση, προκειμένου να πιέσει την κυβέρνηση για να δοθεί λύση στο πρόβλημα του περιορισμού των δρομολογίων των αστικών λεωφορείων, με μέτρα για τη μείωση του κόστους των αστικών μετακινήσεων, για την ουσιαστική στήριξη των κατοίκων και των αυτοαπασχολούμενων επαγγελματιών οδηγών. Η παράταξη που πρόσκειται στο ΚΚΕ κάνει λόγο για δικαιολογημένη αγανάκτηση των κατοίκων και προτείνει μια σειρά από μέτρα για τη λύση του ζητήματος αλλά και του κυκλοφοριακού προβλήματος στην Καβάλα.

Η ανακοίνωση αναφέρει:

«Δικαιολογημένα αγανακτισμένοι είναι οι κάτοικοι των ανατολικών συνοικιών της πόλης, καθώς και άλλων συνοικιών, με τη διακοπή της αστικής συγκοινωνίας τις απογευματινές ώρες (μετά τις 15:00).

Θεωρούμε ότι σε μία πόλη σαν την Καβάλα, με πάρα πολλά κυκλοφοριακά προβλήματα, με την έλλειψη χώρων στάθμευσης, με τη συγκέντρωση όλων των υπηρεσιών και δραστηριοτήτων στο κέντρο, είναι απαράδεκτο η αστική συγκοινωνία να είναι ελλιπέστατη.

Όταν μάλιστα είναι αποδεδειγμένο ότι οι συγκοινωνίες, με φτηνά, συχνά και ασφαλή δρομολόγια, που καλύπτουν τις ανάγκες των εργαζόμενων, αποτελούν έναν από τους κυριότερους παράγοντες που μπορούν να συμβάλλουν στην αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού, στον περιορισμό της μόλυνσης του περιβάλλοντος, να συμβάλλουν γενικότερα στην άνοδο της ποιότητας ζωής των κατοίκων των αστικών κέντρων.

Από την άλλη, αυτή η σημαντική υπηρεσία-αγαθό για τη “λειτουργία” της πόλης έχει παραδοθεί στο σύνολό της στην ιδιωτική πρωτοβουλία, της οποίας η λειτουργία βασίζεται αποκλειστικά σε επιχειρηματικούς νόμους και κανόνες.

Να σημειώσουμε επίσης ότι ο συνεταιρισμός που έχει αναλάβει την αστική συγκοινωνία της πόλης μας, αποτελείται κατά πλειοψηφία, από συντοπίτες μας μικροεπιχειρηματίες που συνθλίβονται με τους υπέρογκους φόρους, τις εισφορές, τα χαράτσια, την άνοδο του κόστους στο πετρέλαιο κίνησης, στη συντήρηση των οχημάτων, χωρίς να απολαμβάνουν τα προνόμια των μεγαλοεπιχειρηματιών, όπως παράδειγμα των εφοπλιστών που επιδοτούνται με διάφορους τρόπους (επιδοτήσεις, πετρέλαιο τράνζιτ αφορολόγητο, κλπ).

Θεωρούμε δικαιολογημένη την αγανάκτηση των κατοίκων καθότι είναι φυσικό η διακοπή των απογευματινών δρομολογίων να δυσχεραίνει ακόμη περισσότερο την έτσι κι αλλιώς προβληματική μετακίνηση στην πόλη μας με μαζικό μέσο μεταφοράς.

Επίσης θεωρούμε δικαιολογημένη την αγωνία των μικροεπιχειρηματιών του αστικού ΚΤΕΛ που πασχίζουν να επιβιώσουν  στο επάγγελμα. Τα προβλήματά τους όμως δεν πρόκειται να αντιμετωπιστούν με τη διακοπή δρομολογίων-γραμμών σε βάρος των αναγκών των εργαζόμενων.

Η επίλυση των προβλημάτων εργαζόμενων και μικροεπιχειρηματίων βρίσκεται στον κοινό τους αγώνα ενάντια στον κοινό αντίπαλο, στην πολιτική που φορτώνει τα βάρη στη λαϊκή πλειοψηφία για να διασφαλίζονται τα κέρδη μιας χούφτας μονοπωλιακών ομίλων.

Θεωρούμε ότι η  επίλυση  του  κυκλοφοριακού  προβλήματος  είναι  αδύνατη  με «οράματα» και με  ψευτορυθμίσεις  της  κυκλοφορίας  και  εισπρακτικά  μέτρα  στο  κέντρο  της  πόλης.

Απαιτεί  συνδυασμό  μέτρων:
(α)  Αποφασιστική  ενίσχυση  των  Μέσων  Μαζικής  Μεταφοράς  κατ’ απόλυτη προτεραιότητα.
(β)  Έργα που  θα  εξυπηρετούν  το  συνολικό  πλέγμα  μετακινήσεων  και  μεταφορών (Λεύκη,    Ν. Καρβάλη,  Χαλκερό,  Περιγιάλι,  Καβάλα,  Νεάπολη,  Παληό,  Αμυγδαλεώνας).
(γ)  Περιμετρική  οδός.
(δ)  Ανισόπεδοι  κόμβοι.
(ε)  Ανισόπεδες  διαβάσεις  πεζών.
(στ) Χώροι  στάθμευσης περιφερειακά  του  κέντρου.
(ζ) Απομάκρυνση από το κέντρο πόλων έλξης κίνησης (Υπεραστικό  ΚΤΕΥΛ, ΙΚΑ, δημοτικές, περιφερειακές, κρατικές υπηρεσίες).

Καλούμε τη δημοτική αρχή να πιέσει την κυβέρνηση ώστε να δοθεί εδώ και τώρα λύση στο πρόβλημα του περιορισμού των δρομολογίων με μέτρα για τη μείωση του κόστους των αστικών μετακινήσεων, για την ουσιαστική στήριξη των κατοίκων και των αυτοαπασχολούμενων επαγγελματιών οδηγών του αστικού ΚΤΕΛ».