Δήμος Καβάλας: Νέα εποχή, νέες εγκαταστάσεις για την Οικονομική Υπηρεσία

Συνέντευξη τύπου του Δημάρχου Καβάλας, του Αντιδημάρχου Οικονομικών και του Διευθυντή των Οικονομικών Υπηρεσιών όπου παρουσιάστηκε ο ανασχεδιασμός των διαδικασιών και των νέων εγκαταστάσεων της Υπηρεσίας

Ο Δήμαρχος Καβάλας, Θόδωρος Μουριάδης, ο Αντιδήμαρχος Οικονομικών Υπηρεσιών, Γιάννης Προμούσας, και ο Διευθυντής των Οικονομικών Υπηρεσιών του Δήμου Καβάλας, Γιάννης Χατζηκωνσταντίνου, σε συνέντευξη Τύπου, που παραχώρησαν το μεσημέρι της Δευτέρας 30 Ιανουαρίου 2023, παρουσίασαν τον ανασχεδιασμό των διαδικασιών των Οικονομικών Υπηρεσιών του Δήμου, καθώς και τις νέες εγκαταστάσεις τους στο κτήριο-καπναποθήκη πρώην ΕΟΚ.
Στη σημαντική ανακαίνιση του κτηρίου αναφέρθηκε ο Δήμαρχος, σημειώνοντας ότι, ύστερα από την Τεχνική Υπηρεσία, στον 2ο Όροφο μετεγκαταστάθηκε και λειτουργεί και η Οικονομική Υπηρεσία, σε «χώρους και γραφεία, που προσφέρουν καλύτερο εργασιακό περιβάλλον για τους υπαλλήλους, αλλά και για τους πολίτες που θα θέλουν να εξυπηρετηθούν δια ζώσης».
Τόνισε, δε, ότι, κατά το τελευταίο διάστημα, «έχουν γίνει μεγάλες και ανατρεπτικές παρεμβάσεις στον τρόπο επαφής και εξυπηρέτησης των πολιτών, με συνεχή αναβάθμιση των μέσων της υπηρεσίας, που έχουν ως στόχους:

  • Τον ηλεκτρονικό τρόπο πληρωμής των οφειλών προς τον Δήμο, και
  • Τον ηλεκτρονικό τρόπο κατάθεσης Αιτημάτων από τους πολίτες».

Όπως εξήγησε, «τα οφέλη είναι αμφίδρομα: Ο μεν πολίτης δεν θα χρειάζεται να μεταβαίνει στην Υπηρεσία, οι, δε, υπάλληλοι, με τη χρήση σύγχρονων μεθόδων, μπορούν, πλέον, να εξυπηρετούν καλύτερα τους πολίτες, που είναι ένας από τους βασικούς σκοπούς της διοίκησής μας».

Ο κ. Προμούσας, μιλώντας για το νέο καθεστώς λειτουργίας της Υπηρεσίας, είπε πως «κλείνει ένας κύκλος υλοποίησης και εφαρμογής ενός σχεδίου, που είχε ως σκοπό την ανασύνταξη και αναδιοργάνωση της Οικονομικής Υπηρεσίας, αξιοποιώντας ψηφιακά εργαλεία και σύγχρονες πρακτικές. Στόχος μας παραμένει ο εκσυγχρονισμός της Υπηρεσίας, η ευελιξία, οι ταχύτερες διαδικασίες, η αύξηση της παραγωγικότατος του προσωπικού, η καλύτερη εξυπηρέτηση του δημότη και η αύξηση της εισπραξιμότητας, προχωρώντας στις εξής ενέργειες:
– Ανασυντάξαμε και οργανώσαμε καλύτερα τα τμήματα,
– Εκπαιδεύσαμε τους υπαλλήλους,
– Αναβαθμίσαμε και βελτιώσαμε τις ψηφιακές εφαρμογές,
– Ενεργοποιήσαμε τις ηλεκτρονικές πληρωμές,
– Διασυνδεθήκαμε με την  πλατφόρμα για την πληρωμή του “τέλους επί των ακαθαρίστων εσοδών”,
– Ψηφιοποιήσαμε όλα τα ακίνητα που ανήκουν στη περιουσία του Δήμου,
– Αναδιοργανώσαμε το γραφείο δημοτικών τελών και ΤΑΠ,
– Προχωρήσαμε σε πλήρη ψηφιακή τοπογραφική αποτύπωση του Δήμου,
– Αποκτήσαμε ευελιξία στην σύνταξη χρηματικών καταλογών των ανείσπρακτων δημοτικών τελών,
– Δημιουργήσαμε πλήρες ηλεκτρονικό αρχείο ΜΗ ηλεκτροδοτούμενων ακινήτων,
– Ψηφιοποιήσαμε και αλλάξαμε τη διαδικασία είσπραξης των τελών ταφής,
– Εφαρμόσαμε τη διαδικασία των ηλεκτρονικών αιτημάτων,
– Αναβαθμίσαμε την εποπτεία και παρακολούθηση των χρηματικών και λογιστικών υπολοίπων, και
– Συνεχίζουμε την επέκταση των εφαρμογών στις λαϊκές αγορές, τις αθλητικές εγκαταστάσεις και τις κλήσεις της δημοτικής αστυνομίας».


Υπογράμμισε ότι ο νέος στόχος της διοίκησης του Δήμου έχει δυο βασικούς άξονες:
-Τη δημιουργία εισπρακτικού και ελεγκτικού μηχανισμού για πιο ορθολογική και δίκαιη είσπραξη των τελών και
– Τη μείωση στο ελάχιστο των δια ζώσης συναλλαγών των πολιτών με την πλήρη εφαρμογή των ηλεκτρονικών πληρωμών και της κατάθεσης αιτημάτων μέσω ειδικής ψηφιακής εφαρμογής».

Ο κ. Χατζηκωνσταντίνου αναφερόμενος στην αναγκαιότητα εκσυγχρονισμού, περιέγραψε αναλυτικά τις παρεμβάσεις που έγιναν τα τελευταία χρόνια και αφορούσαν:
-Στην αλλαγή των χώρων εργασίας, ώστε να κάνει τους υπαλλήλους πιο δημιουργικούς και παραγωγικούς, δεδομένου ότι «πρόκειται για τον χώρο, όπου πολλοί περνούν τις περισσότερες ώρες της ημέρας»,
-Στην τροποποίηση του Οργανισμού Εσωτερικής Υπηρεσίας, με συγχώνευση του Τμήματος Εμπορικών Δραστηριοτήτων με το Τμήμα Εσόδων και Δημοτικής Περιουσίας,
-Στην αξιοποίηση του προσωπικού, σύμφωνα με τα τυπικά και ουσιαστικά προσόντα του κάθε υπαλλήλου,
-Στη χρήση νέων Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνίας, διότι «για να ενισχύσει τις νέες διαδικασίες που σχεδίαζε ο Δήμος, χρειαζόταν ένα λογισμικό και εφαρμογές νέας γενιάς, συμβατές με τις νέες τεχνολογίες. Προχωρήσαμε στην αλλαγή του προγράμματος της Οικονομικής Υπηρεσίας με την αγορά ενός νέου λογισμικού, το οποίο προσέφερε καινοτόμα προγράμματα, που μάς βοήθησαν να ανασχεδιάσουμε τις διαδικασίες και να αξιοποιήσουμε τις νέες τεχνολογίες».

Τέλος, κατέδειξε ως οφέλη που προέκυψαν από τον ανασχεδιασμό:
-τη διοικητική απλούστευση μέσω της απλοποίησης διαδικασιών,
-τη μείωση του λειτουργικού κόστους και των δαπανών,
-την αύξηση της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών,
-την καλύτερη εξυπηρέτηση των πολιτών,
-την διεκπεραίωση των υποθέσεων με μεγαλύτερη ταχύτητα, και
-την εξοικείωση του προσωπικού με τις νέα τεχνολογίες, που βελτίωσαν την αποδοτικότητά τους.

Τόσο ο Δήμαρχος, όσο και ο Αντιδήμαρχος ευχαρίστησαν τα στελέχη και τους υπαλλήλους της Οικονομικής Υπηρεσίας, την Τεχνική Υπηρεσία και τη Διεύθυνση Προγραμματισμού, Ανάπτυξης και Ψηφιακών Υπηρεσιών.
Σημειώνεται ότι την συνέντευξη Τύπου παρακολούθησαν οι Αντιδήμαρχοι, Θόδωρος Παπαδόπουλος και Απόστολος Μουμτσάκης, ο Αντιπεριφερειάρχης, Ανδρέας Καραγιώργης, ο πρώην βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, Δημήτρης Εμμανουηλίδης, το μέλος της ΝΕ Καβάλας του ΠΑΣΟΚ, Παναγιώτης Μαμτσαδέλης, και οι υπάλληλοι της Οικονομικής Υπηρεσίας.