Νομοθετική ρύθμιση για τα δρομολόγια ζητά ο Κώστας Χατζηεμμανουήλ

Ο δήμαρχος Θάσου θέτει και πάλι το ζήτημα της ρύθμισης της ακτοπλοϊκής σύνδεσης από την Τοπική Αυτοδιοίκηση και όχι από το ΣΑΣ

Την άποψη ότι το πρόβλημα των δρομολογίων στη γραμμή Καβάλας-Πρίνου και αντίστροφα, όπως και των διακομιδών μπορεί να λυθεί μόνο με νομοθετική ρύθμιση, εκφράζει ο Κώστας Χατζηεμμανουήλ. Ο δήμαρχος Θάσου θυμίζει ότι πάντα υπήρχε αυτό το πρόβλημα. Λύση όμως μπορεί να υπάρξει μόνο κεντρικά.

«Μόλις πριν από τρεις εβδομάδες  παραβρέθηκα στη συνεδρίαση του ΣΑΣ, στο  υπουργείο Ναυτιλίας. Εκεί μπήκαν όλα τα ζητήματα και κυρίως το πολύ σοβαρό θέμα  των διακομιδών. Οι συχνές επισκέψεις μου στο υπουργείο Ναυτιλίας και οι παραστάσεις στο ΣΑΣ είναι αυτές που βάζουν το θέμα στο πλαίσιο που πρέπει. Δεν πρέπει να το αφήνουμε ούτε στις εταιρίες ούτε στις δικές μας διαμαρτυρίες. Πρέπει κεντρικά το κράτος να δημιουργήσει το πλαίσιο, όταν δίνει τα δρομολόγια στους πλοιοκτήτες, ταυτόχρονα να τους δημιουργεί υποχρεώσεις, ώστε να μη μπορούν με διάφορα “τερτίπια” να αποφεύγουν να εκτελέσουν τις υποχρεώσεις τους και όσον αφορά τη γραμμή του Πρίνου, αλλά και τις διακομιδές.

»Το ζητούμενο είναι να φύγει αυτή η αρμοδιότητα από το ΣΑΣ, όπως έχω ζητήσει πολλές φορές και να έρθει στην Τοπική Αυτοδιοίκηση. Όμως, παρά το ότι, όπως διαπιστώνω, όλα αυτά τα χρόνια στο υπουργείο  γνωρίζουν τα προβλήματά μας καλά, κανείς δεν μπορεί να ασκήσει αποτελεσματικότερη πίεση από τους τοπικούς φορείς, από τον δήμο, από την περιφέρεια, από  τα  επιμελητήρια.  Γνωρίζουμε ότι η γραμμή του Πρίνου είναι λιγότερο κερδοφόρα από την γραμμή της Κεραμωτής, αλλά στο σύνολό τους οι εταιρίες κερδίζουν όλο τον χρόνο. Θα πρέπει, όποιος δραστηριοποιείται στην γραμμή της Κεραμωτής,  να παίρνει έργο και στη γραμμή του Πρίνου. Όπως, όμως,  προκύπτει εκ των πραγμάτων, βρίσκουν διάφορους τρόπους αυτό να το απαξιώνουν.

Κατά τη δίωρη συνάντηση που είχε ο κ. Χατζηεμμανουήλ με τον κεντρικό λιμενάρχη Καβάλας και τον υπολιμενάρχη, διαπίστωσε ότι κάνουν καλά τη δουλειά τους. «Οι αρμοδιότητές τους και η εξουσία τους φθάνει μέχρι ένα σημείο. Τόσο το θέμα των δρομολογίων, όσο και των διακομιδών μπορούν να λυθούν μόνο αν υπάρξει νομοθετική ρύθμιση».