Την άμεση ανάγκη να εξυπηρετηθεί το δημόσιο συμφέρον με την πλήρη συνεχόμενη και τακτική εξυπηρέτηση του μεταφορικού έργου από την γραμμή Πρίνος – Καβάλα και να πιεστούν οι ναυτιλιακές εταιρίες ακόμα και με αποκλεισμό από αποκλεισμό τους από την γραμμή Λιμένας – Κεραμωτή, επισημαίνει με δελτίο τύπου της η Δημοτική Ενωτική Θασιακή Κίνηση. Ο επικεφαλής του συνδυασμού και υποψήφιος δήμαρχος Θάσου Δημήτρης Θεοδωρίδης καλεί το Υπουργείο Ναυτιλίας να υποχρεώσει τις εταιρείες να πραγματοποιούν τουλάχιστον 4 δρομολόγια στη γραμμή Πρίνου – Καβάλας κατά τη χειμερινή περίοδο και αναφερόμενος προς τους συμπολίτες του στην Θάσο δεσμεύεται ότι η ΔΕΘΑΚ θα εντείνει τον αγώνα για την εξεύρεση μιας οριστικής λύσης στο σημαντικό αυτό πρόβλημα.
Ακολουθεί το δελτίο τύπου της Δημοτικής Ενωτικής Θασιακής Κίνησης
«Δεν μπορεί στην πορθμειακή γραμμή Πρίνος Θάσου-Καβάλας να μην υπάρχουν και απογευματινά δρομολόγια κατά τη χειμερινή περίοδο»
«Είναι γνωστά τα προβλήματα που υπάρχουν στην πορθμειακή γραμμή Πρίνου Θάσου-Καβάλας. Φορείς και κάτοικοι της περιοχής διαμαρτυρήθηκαν πολλές φορές τα τελευταία χρόνια με πλήθος καταγγελιών και διαμαρτυριών στους αρμόδιους φορείς για την απαξίωση και την πλήρη υποβάθμιση της πορθμειακής γραμμής.
Όμως, η ακτοπλοϊκή αυτή γραμμή ήταν και εξακολουθεί να είναι ζωτικής σημασίας για το νησί της Θάσου αλλά και την πόλη της Καβάλας, αφού:
α) είναι η μόνη που συνδέει το νησί απευθείας με την πρωτεύουσα του Νομού, που αποτελεί το Διοικητικό κέντρο, με το οποίο η σύνδεση αποτελεί καθημερινή ανάγκη των κατοίκων της Θάσου μετά και την κατάργηση των δημοσίων υπηρεσιών και τη μεταφορά των αρμοδιοτήτων τους στην πρωτεύουσα (π.χ. Δ.Ο.Υ., ΙΚΑ, Πολεοδομία κ.ά.),
β) εξυπηρετεί τις διακομιδές ασθενών από το Κέντρο Υγείας Πρίνου Θάσου στο Γ. Ν. Καβάλας,
γ) συνδέει απευθείας τη Θάσο με το εμπορικό κέντρο της περιοχής.
Οι ναυτιλιακές εταιρίες όμως που δραστηριοποιούνται στην περιοχή, έχοντας ως κύριο γνώμονα τα κέρδη τους (Βλ. τις ετήσιες οικονομικές καταστάσεις τους), απαξιώνουν τη γραμμή και αναγκάζουν τους κατοίκους της Θάσου να χρησιμοποιούν υποχρεωτικά τη (μοναδική) γραμμή Λιμένα Θάσου – Κεραμωτής, με 30 προσεγγίσεις ημερησίως μόνο κατά τους χειμερινούς μήνες, μεταφέροντας όμως παράλληλα και το αυτοκίνητό τους, προκειμένου να μεταβούν στην πόλη της Καβάλας και να επιστρέψουν. Έτσι ο ναύλος μεγαλώνει και τα κέρδη τους αυξάνονται….
Εκφράζοντας την έντονη αγανάκτησή μας, καταγγέλλουμε την απαράδεκτη τακτική των ναυτιλιακών εταιριών που έχουν αφήσει τη γραμμή Πρίνου Θάσου – Καβάλας με 2 δρομολόγια ημερησίως κατά τη χειμερινή περίοδο. Η τακτική τους αυτή στρέφεται κατευθείαν ενάντια στα συμφέροντα του λαού της Θάσου και μάλιστα σε εποχές που αυτός δοκιμάζεται. Δεν μπορεί στην ακτοπλοϊκή γραμμή Πρίνου Θάσου – Καβάλας να μην εκτελούνται δρομολόγια ή αυτά να εκτελούνται ως υποχρέωση δημόσιας υπηρεσίας υποχρεωτικά επιβαλλόμενη από τον Υπουργό Ναυτιλίας και να μην υπάρχουν απογευματινά δρομολόγια κατά τη χειμερινή περίοδο. Στη γραμμή αυτή είναι αναγκαία η εκτέλεση δρομολογίων με αξιόπλοα Ε/Γ-Ο/Γ πλοία, με συνέχεια και τακτικότητα, ώστε να υπάρχει κάλυψη καθ’ όλη την ημέρα και καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους για να δοθεί τέλος στην ταλαιπωρία και οικονομική αφαίμαξη των Θασίων.
Επειδή δεν αμφισβητούμε την καλή πρόθεση του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, ώστε να βρίσκονται βιώσιμες λύσεις για τις ανάγκες διασύνδεσης της νησιωτικής και ηπειρωτικής Ελλάδας, καλούμε τον αρμόδιο Υπουργό, αφού μελετήσει με προσοχή τις προτάσεις μας, που συμβαδίζουν με τα χρόνια αιτήματα των κατοίκων, των φορέων και των κινημάτων της περιοχής, να προχωρήσει άμεσα στην εφαρμογή μιας ρεαλιστικής λύσης: Μέρος της αρμοδιότητας που αποφασίζει τον προσδιορισμό των ακτοπλοϊκών δρομολογίων μέσα στη χωρική αρμοδιότητα της Περιφέρειας ΑΜ-Θ, να περιέλθει σε επιτροπή, όπου τον κύριο ρόλο του συντονιστή θα έχει ο θεσμός της Περιφερειακής Αυτοδιοίκησης. Μια τέτοια επιτροπή με τη συμμετοχή και του Λιμεναρχείου Καβάλας, των Δήμων και φορέων της Περιφερειακής Ενότητας που έχουν αυτό το μεταφορικό αντικείμενο (Επιμελητήρια, Εμπορικοί Σύλλογοι, φορείς τουρισμού κ.λπ.), θα ήταν σε θέση να δίνει καλύτερες και ταχύτερες λύσεις, με τη συμβολή και τη συμμετοχή και των ακτοπλοϊκών εταιρειών που δραστηριοποιούνται στην περιοχή. Ήρθε ο καιρός, να ξεπεράσουμε το σύνδρομο του υπερσυγκεντρωτισμού της δημόσιας διοίκησης.
Μέχρις ότου θεσμοθετηθεί μια τέτοια αλλαγή του καθεστώτος προσδιορισμού των ακτοπλοϊκών δρομολογίων στην περιοχή μας, καλούμε τον Υπουργό Ναυτιλίας:
α) να συνεχίσει να επιβάλει ως υποχρέωση δημόσιας υπηρεσίας σε όλους ανεξαιρέτως τους πλοιοκτήτες που αιτούνται τη δρομολόγηση των πλοίων τους στη γραμμή Λιμένα Θάσου – Κεραμωτής την εκτέλεση των δρομολογίων στη γραμμή Πρίνου Θάσου – Καβάλας προκειμένου να εξυπηρετηθεί το δημόσιο συμφέρον με την πλήρη συνεχόμενη και τακτική εξυπηρέτηση του μεταφορικού έργου, όταν αυτό δεν ικανοποιείται με τις υπάρχουσες δηλώσεις δρομολόγησης των ναυτιλιακών εταιρειών.
β) να προβλέψει ποινές αποκλεισμού πλοιοκτήτριας εταιρίας από τη δρομολόγηση πλοίων της στη γραμμή Λιμένα Θάσου – Κεραμωτής σε επόμενη δρομολογιακή περίοδο, αν αθετήσει τις υποχρεώσεις που ανέλαβε αναφορικά με την τήρηση των δρομολογίων του χειμώνα στη γραμμή Πρίνου Θάσου – Καβάλας, ανεξαρτήτως αιτίας,
γ) να υποχρεώσει τις ναυτιλιακές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην περιοχή να πραγματοποιούν τουλάχιστον 4 δρομολόγια στη γραμμή Πρινου Θάσου – Καβάλας κατά τη χειμερινή περίοδο.
Εμείς, η Δημοτική Ενωτική Θασιακή Κίνηση (ΔΕΘΑΚ), καλούμε όλους τους κατοίκους και τους φορείς της Θάσου, όπως και κάθε ενδιαφερόμενο, να πλαισιώσουν τις προσπάθειές μας και δεσμευόμαστε ότι μια από τις προτεραιότητές μας ως νέα διοίκηση του Δήμου Θάσου, εφόσον μας επιλέξουν οι συμπολίτες μας, θα είναι να συνεχίσουμε και να εντείνουμε τον αγώνα για την εξεύρεση μιας οριστικής και ρεαλιστικής λύσης που θα αναβαθμίσει την ακτοπλοϊκή γραμμή Πρίνου Θάσου -Καβάλας για την εξυπηρέτηση των συμφερόντων όλου του νησιού μας».