Δίκτυο Φυσικού Αερίου: Τελευταία η Καβάλα λόγω ιδιαιτερότητας του υπεδάφους

Το κατασκευαστικό μέρος του έργου θα ολοκληρωθεί το 2023, με την Καβάλα να συνδέεται τελευταία λόγω υπεδάφους και απόστασης από τον αγωγό, σύμφωνα με τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της ΔΕΔΑ Θόδωρο Τερζόπουλο

Στην κατασκευή ενός νέου δικτύου φυσικού αερίου 1.000 χλμ. μέσης και χαμηλής πίεσης θα προχωρήσει το επόμενο διάστημα η ΔΕΔΑ (Δίκτυα Εταιρίας Διανομής Αερίου), προκειμένου να καλύψει τις ανάγκες 100.000 νοικοκυριών και 11.000 επιχειρήσεων, σε 18 πόλεις της Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης (Καβάλα, Αλεξανδρούπολη, Κομοτηνή, Ξάνθη, Δράμα, Ορεστιάδα, σε 45.000 νοικοκυριά και 2.000 επιχειρήσεις), της Κεντρικής Μακεδονίας (Αλεξάνδρεια, Βέροια, Κιλκίς, Γιαννιτσά, Κατερίνη, Σέρρες, σε 25.000 νοικοκυριά και 4.000 επιχειρήσεις) και της Κεντρικής Ελλάδας (Χαλκίδα, Καρπενήσι, Άμφισσα, Λαμία, Λειβαδιά, Θήβα σε 38.000 νοικοκυριά και 5.000 επιχειρήσεις).

Μιλώντας στην εφημερίδα ΝΕΑ ΕΓΝΑΤΙΑ ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΔΕΔΑ Θόδωρος Τερζόπουλος, επισήμανε ότι «το έργο της επέκτασης του φυσικού αερίου το περίμενε ο κόσμος εδώ και πολλά χρόνια και δε θα γινόταν η παραμικρή ενέργεια προς αυτή την κατεύθυνση ούτε τη επόμενη περίοδο, αν δεν αποφάσιζε η σημερινή κυβέρνηση να το εντάξει στο σχεδιασμό της.

»Μεγάλο ρόλο, καθοριστικό μπορώ να πω, έπαιξε και το γεγονός των πολλών και συχνών παρεμβάσεων τις οποίες έκανε ο εκλιπών Περιφερειάρχης Γιώργος Παυλίδης. Αν δεν “έσπρωχνε” τις αρμόδιες υπηρεσίες για να “τρέξουν” με άλλους ρυθμούς οι μελέτες βιωσιμότητας, δε θα ήμασταν στο σημείο που βρισκόμαστε σήμερα.

»Καλώς εχόντων των πραγμάτων, η σχετική έγκριση για τη χρηματοδότηση της πρώτης φάσης του έργου, ύψους 32 εκ. ευρώ, θα δοθεί από την Περιφέρεια μέχρι τα τέλη Μαρτίου 2017 και αμέσως θα μπούμε στην περίοδο της εξασφάλισης πόρων από  διάφορες δανειοδοτήσεις», είπε ο κ. Τερζόπουλος και συμπλήρωσε ότι «η συνολική δαπάνη το έργου, υποδομές, δίκτυα και συνδέσεις, θα αγγίξει τα 65 εκ. ευρώ.

»Οι εργασίες για την κατασκευή των δικτύων θα ξεκινήσουν στα τέλη του 2017 και θα ολοκληρωθούν μέσα σε 5 περίπου χρόνια. Μετά το 2023 θα προχωρήσουμε στις συνδέσεις του αγωγού με το δίκτυο που θα έχει αναπτυχθεί σε όλες τις πόλεις.

»Μοναδική εξαίρεση, επειδή είναι μακριά από το δίκτυο και έχει ιδιαίτερα χαρακτηριστικά το υπέδαφός της, θα είναι η Καβάλα. Εκεί οι εργασίες για τις υποδομές θα συνεχιστούν και μετά το 2023 και για όσο διάστημα χρειαστεί».