Εντός δύο εβδομάδων «σαλπάρει» ο πλωτός γερανός από τη Ραψάνη

Ο εργολάβος έλαβε όλες τις άδειες και προχωρά σύντομα στην ανάσυρσή του, ενώ σειρά παίρνουν το καΐκι στο Καρνάγιο και το υδροπτέρυγο στο «Φίλιππος Β'»

Μετά από έναν ολόκληρο χρόνο από τη στιγμή που η ανάσυρση του πλωτού γερανού της Ραψάνης «πάγωσε» στη συγκέντρωση των απαραίτητων αδειών, πλέον είναι θέμα ημερών ο εργολάβος να εγκατασταθεί στην ακτή για την ανέλκυσή του.

Υπολογίζεται, μάλιστα, ότι το έργο της απομάκρυνσης του γερανού από την ακτή διαρκεί λίγες μόνο μέρες. Πριν από λίγες ημέρες ο εργολάβος ενημέρωσε τον πρόεδρο του ΟΛΚ Χρήστο Ηλιάδη ότι διαθέτει όλες τις προβλεπόμενες άδειες από το Κεντρικό Λιμεναρχείο και το Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας και σε 20 ημέρες θα τον ανελκύσει.

«Μόλις ολοκληρώσει ένα έργο που είχε αναλάβει, ο εργολάβος θα ανασύρει αρχικά το γερανό στη Ραψάνη και στη συνέχεια το καΐκι στο Καρνάγιο και το υδροπτέρυγο στο λιμάνι “Φίλιππος Β”. Σε επόμενη φάση θα είμαστε σε θέση να ανελκύσουμε και το σκάφος στο λιμάνι της Νέας Περάμου. Θυμίζουμε ότι εκεί υπήρχαν 2 σκάφη. Το ένα, όταν ενημερώθηκαν οι ιδιοκτήτες του ότι θα αναθέσουμε σε εργολάβο να το ανασύρει, το ανέσυραν οι ίδιοι. Για το άλλο σκάφος βρισκόμαστε σε ώριμο διαγωνιστικό επίπεδο», δήλωσε στην εφημερίδα ΝΕΑ ΕΓΝΑΤΙΑ ο κ. Ηλιάδης.

Το ιστορικό της πολύπαθης υπόθεσης

Η διαδικασία για την ανέλκυση ενός ναυαγίου ή ενός επιβλαβούς σκάφους είναι χρονοβόρα και εμπλέκονται σε αυτή πολλές υπηρεσίες. Αρχικά, το Κεντρικό Λιμεναρχείο Καβάλας κάλεσε τον Οργανισμό Λιμένα Καβάλας να πράξει τα δέοντα, όσα δηλαδή προβλέπει ο ν. 2881/2001 περί ανέλκυσης ναυαγίων και επιβλαβών πλοίων.

Στη συνέχεια ο ΟΛΚ συγκρότησε την Επιτροπή Ναυαγίων, απαρτιζόμενη από πολλά μέλη (από το Λιμεναρχείο, τον ΟΛΚ, την Περιφέρεια ΑΜ-Θ και άλλους φορείς), η οποία αξιολογώντας την κατάσταση των σκαφών ή ναυπηγημάτων απεφάνθη ότι έπρεπε να απομακρυνθούν.

Με το πόρισμα της Επιτροπής, ο ΟΛΚ κοινοποίησε εξώδικα στους ιδιοκτήτες των σκαφών ότι εντός ενός μήνα πρέπει να τα ανελκύσουν. Με την πάροδο του μήνα και αφού οι ιδιοκτήτες τους δεν ανταποκρίθηκαν, προκηρύχθηκε ο πρώτος διαγωνισμός με συγκεκριμένο τίμημα  που κατέληξε άγονος.

Ακολούθησε δεύτερος διαγωνισμός, ο οποίος είχε την ίδια τύχη και τέλος ο ΟΛΚ, χωρίς να καθορίσει το τίμημα αυτή τη φορά, προκήρυξε και τρίτο διαγωνισμό, από τον οποίο αναδείχθηκε ανάδοχος, ο οποίος εδώ και ένα χρόνο περίπου συγκέντρωνε τις απαραίτητες άδειες και πλέον είναι έτοιμος να ανασύρει το γερανό και τα άλλα ναυάγια.

Άπαντες-και ειδικά οι λουόμενοι-ελπίζουν ότι δε θα υπάρξει άλλο πρόβλημα ή απρόοπτο και σε λίγο καιρό η ακτή της Ραψάνης θα αποδοθεί στους καβαλιώτες, απελευθερωμένη από το ναυάγιο του γερανού που τείνει να γίνει… τουριστική ατραξιόν.