Ο λόγος στους νέους της Καβάλας που ονειρεύονται, καινοτομούν, επιχειρούν και κοιτάζουν μπροστά [φωτογραφίες]

Η εκδήλωση του Ομίλου «Η Καβάλα Μπροστά» έφερε στο φως μιαν «άλλη» Καβάλα: Φωτεινή, τολμηρή, που ατενίζει το μέλλον με αισιοδοξία

Αρκεί η καινοτομία και η νεανική επιχειρηματικότητα για να πάει η Καβάλα μπροστά; Η απάντηση δεν είναι προφανής, καθώς σε πρώτο χρόνο οι περισσότεροι θα απαντούσαν θετικά. Όμως η Καβάλα είναι συνισταμένη πολλών πραγμάτων, ιστορικών και γεωγραφικών, στοιχεία τα οποία θα μπορούσαν να «δέσουν» τις νεανικές επιχειρηματικές ιδέες και να τις εκτοξεύσουν, μαζί με την ίδια την πόλη.




Αυτός ακριβώς επιχείρησε να αποδείξει ο Όμιλος Κοινωνικού και Πολιτικού Προβληματισμού «Η Καβάλα Μπροστά» ο οποίος διοργάνωσε την Παρασκευή 18 Οκτωβρίου 2019, στο Wine Bar Οινόη εκδήλωση με θέμα «Νεανική Επιχειρηματικότητα και Καινοτομία». Πρωταγωνιστές, νέοι επιχειρηματίες οι οποίοι διαπρέπουν, ο καθείς και η καθεμιά στον δικό του τομέα, κοιτώντας μπροστά, αλλά και… πίσω, στην ιστορία και την παράδοση της πόλης και του τόπου. Ο λόγος;

«Η Καβάλα κοιτάει μπροστά, προς τη θάλασσα. Όμως τί είναι για την Καβάλα η θάλασσα; Η παράδοσή της», εξήγησε η δημοσιογράφος και αρχισυντάκτρια της καθημερινής εφημερίδας της Καβάλας ΝΕΑ ΕΓΝΑΤΙΑ Σίσσυ Ακοκαλίδου η οποία συντόνισε τη συζήτηση και «αποκάλυψε» τον συνδετικό κρίκο που ενώνει τον Νικόλαο Καλαμπαλίκη (Αρχιτέκτονας Μηχανικός-Πολιτικός Μηχανικός ΤΕ), τη Βασιλική-Ζαφειρία Υψηλάντη (Founder & Head of Operations, MANTILITY | The Mentality of Silk-Γκαλερί μεταξωτών μαντιλιών), τον Δημήτρη Γκορόγια και τον Βασίλη Κουτρουλό (Ατλαμάζογλου-Exclusive Meat Delights), τον Ηλία Γεωργακόπουλο (Κάψουλα Cocktail Bar) και τους αδελφούς Δημήτρη και Απόστολο Αδάλιαλη (Φάρμα Μουσθένης-Εκλεκτά προϊόντα γάλακτος από 100% κατσικίσιο γάλα).

Στο μέλλον της νεανικής και δη της μικρομεσαίας επιχειρηματικότητας στάθηκαν κατά τους σύντομους χαιρετισμούς τους και οι εκπρόσωποι της κεντρικής διοίκησης και της Τοπικής Αυτοδιοίκησης οι οποίοι παραβρέθηκαν στην εκδήλωση:

Τάνια Ελευθεριάδου-βουλευτής Καβάλας του ΣΥΡΙΖΑ: «Ελπίζω να γίνουν και άλλες ανάλογες παρουσιάσεις στην Καβάλα που αφορούν τη νεανική επιχειρηματικότητα και ζητάω από όλους τους Καβαλιώτες να στηρίξουν αυτές τις προσπάθειες, γιατί όταν ευδοκιμούν τέτοιες καινοτόμες δράσεις, κερδισμένη βγαίνει όλη η Καβάλα».

Λάζαρος Σαρηγιαννίδης-πρόεδρος ΔΗΜΩΦΕΛΕΙΑ: «Χαίρομαι πάρα πολύ που βρίσκομαι σήμερα εδώ. Είμαστε δίπλα στους επιχειρηματίες και σε τέτοιες δράσεις, όπως του Γιάννη Εριφυλλίδη, δράσεις που στηρίζουν τους νέους που καινοτομούν».

Κωστής Σιμιτσής-Αντιπεριφερειάρχης Ανάπτυξης ΑΜ-Θ: «Καλό θα είναι να δούμε πώς μπορούμε να στηρίξουμε παρόμοιες επιχειρηματικές πρωτοβουλίες, κάτι που θα βγει μέσα από διάλογο».

Αλέξανδρος Ιωσηφίδης-περιφερειακός σύμβουλος ΑΜ-Θ: «Καταρχάς πρόκειται για μια πολύ χρήσιμη εκδήλωση, με δεδομένο ότι μιλάμε για επιχειρηματικότητα και νεανικότητα, την οικονομία και το μέλλον μας και οφείλουμε να είμαστε δίπλα σε κάθε τέτοια προσπάθεια».

Χρήστος Ποτόλιας-δημοτικός σύμβουλος Καβάλας: «Ζούμε σε ένα βάρβαρο περιβάλλον, όπου το μεγάλο ψάρι τρώει το μικρό και οι νέοι που θα ασχοληθούν με την επιχειρηματικότητα πρέπει να αγωνιστούν για την αλλαγή αυτού του περιβάλλοντος, αλλιώς θα τους φάει το μεγάλο ψάρι».

Στάθης Εριφυλλίδης-πρώην δήμαρχος Καβάλας: «Συγχαρητήρια στα παιδιά που τολμούν τόσο στην Καβάλα όσο και στην Ελλάδα γενικότερα. Θερμά συγχαρητήρια και στον Όμιλο “Η Καβάλα Μπροστά” και στον επικεφαλής του Γιάννη Εριφυλλίδη που με κάνει περήφανο για άλλη μια φορά, αλλά και στη Σίσσυ Ακοκαλίδου που έπιασε το νόημα της σημερινής εκδήλωσης».

Σύντομο χαιρετισμό απηύθυνε και ο οικοδεσπότης της βραδιάς, Βασίλης Ανθόπουλοςιδιοκτήτης του wine-bar «Οινόη», Αρχιτέκτονας Μηχανικός UACEG και υπεύθυνος του Τομέα Νεανικής Επιχειρηματικότητας του ομίλου «Η Καβάλα Μπροστά», ο οποίος τόνισε ότι καταλαβαίνει -ως νέος επιχειρηματίες και ο ίδιος- τις δυσκολίες ενός επιχειρηματικού εγχειρήματος, ενώ ευχήθηκε καλό ξεκίνημα στους νέους επιχειρηματίες.

Το «παρών» στην εκδήλωση έδωσε και ο εντεταλμένος σύμβουλος σε θέματα Ανάπτυξης της Διοίκησης του Δήμου Καβάλας Γιώργος Μιχαηλίδης και ο διοικητής του Νοσοκομείου Καβάλας Τάσος Καρασαββόγλου.

Ο λόγος στο νεανικό «επιχειρείν»

Στη συνέχεια τον λόγο έλαβαν οι πρωταγωνιστές, με πρώτο τον Νικόλαο Καλαμπαλίκη, ο οποίος ανέπτυξε το θέμα: «Ανάπλαση τμήματος του παραλιακού μετώπου της Καβάλας, σχεδιασμός Δημοτικού Θεάτρου» [πρόκειται για την εργασία που πρωτοδημοσιεύτηκε στο KAVALA POST-Δείτε την εδώ], σχολιάζοντας εισαγωγικά ότι «η Καβάλα βλέπει προς τη θάλασσα, αυτή είναι η πύλη της και είναι λάθος να στρέφουμε την πλάτη μας προς αυτήν», ενώ στη συνέχεια παρουσία το project, το οποίο αποτυπώνει ένα σύγχρονο παράλιο μέτωπο με δημοτικό θέατρο και λειτουργικούς δημόσιους χώρους, με μέτωπο στη θάλασσα., η οποία πρωταγωνιστεί στο φιλόδοξο σχέδιο του κ. Καλαμπαλίκη.

Η Βασιλική-Ζαφειρία Υψηλάντη, δημιουργός της MANTILITY | The Mentality of Silk-Γκαλερί μεταξωτών μαντιλιών [διαβάστε περισσότερα για την επιχειρηματική πρωτοβουλία εδώ], κατάφερε να φτιάξει «δρόμους πολιτισμού» πάνω σε μετάξι, με τη συνεργασία εικαστικών, ζωγράφων, φωτογράφων και ανθρώπων που διαθέτουν φαντασία και καλαισθησία. «Είμαστε η πρώτη διαδικτυακή γκαλερί μεταξωτών μαντηλιών, με τη μοναδικότητα να εδράζεται στα πολλά διαφορετικά σχέδια από εικαστικούς και σχεδιαστές, ενώ επιλέξαμε να μην πουλάμε μαζικά, διατηρώντας παράλληλα χαμηλή την τιμή πώλησης των προϊόντων», ανέφερε η κ. Υψηλάντη. Επιπρόσθετα, μαζί με τα μεταξωτά μαντήλια και τη μόδα που πρεσβεύουν, ταξιδεύουν και οι δημιουργίες των εικαστικών, μέσα από μια προσπάθεια πραγματικής συνεργασίας, όπου όλα αποφασίζονται από κοινού, από τη γέννηση του προϊόντος μέχρι τον τελικό προορισμό του.

Από την παράδοση -καταλύτη της επιχειρηματικότητας- δε θα μπορούσαν να λείψουν οι γεύσεις: Δημήτρης Γκορόγιας και Βασίλης Κουτρουλός ανέλυσαν τους λόγους που τους οδήγησαν να επιμείνουν στα προϊόντα χωρίς συντηρητικά και εν προκειμένω στον παστουρμά και του σουτζουκιού, με οδηγό τα αρώματα της Καππαδοκίας και την τεχνική των προγόνων τους, μέσα σε ένα εργαστήριο στη Νέα Καρβάλη, ενώ εντυπωσίασε το promo video της επιχείρησής τους, το οποίο «εικονοποιούσε» αυτό ακριβώς: την παραγωγή παστουρμά, όπως γινόταν παλιά στα σπίτια, με φυσική ωρίμανση. Εντύπωση προκάλεσε και το γεγονός ότι το 80% της παραγωγής τους εξάγεται στο εξωτερικό, καθώς, όπως είπαν οι ίδιοι, οι Έλληνες καταναλωτές σπανίως κοιτάνε τις ετικέτες των προϊόντων για το αν έχουν ή όχι συντηρητικά.

Τι δουλειά έχουν οι Φίλιπποι και οι Αμμόλοφοι σε μια λίστα με cocktails; Την απάντηση έδωσε ο Ηλίας Γεωργακόπουλος (Κάψουλα Cocktail Bar), ο οποίος δημιούργησε signature cocktails εμπνευσμένα από την ιστορία της Καβάλας, από τοποθεσίες, αλλά και από γεύσεις της περιοχής. «Είναι δύσκολες οι συνθήκες και απαιτείται γνώση, όρεξη και πολλές εργατοώρες για να πετύχεις», ανέφερε ο ίδιος.

Η παρουσίαση των νέων επιειρηματιών έκλεισε με δύο εκπροσώπους του πρωτογενούς τομέα, τον Δημήτρη και τον Απόστολο Αδάλιαλη (Φάρμα Μουσθένης-Εκλεκτά προϊόντα γάλακτος από 100% κατσικίσιο γάλα), οι οποίοι συνεχίζουν την παράδοση της οικογενειακής επιχείρησης, στοχεύοντας στην ποιότητα και όχι στην ποσότητα. «Για εμάς είναι σημαντικό να γνωρίζει ο κόσμος πώς γίνεται η εκτροφή των ζώων, σε τι συνθήκες ζουν, πώς παράγεται το γάλα και ποιες προδιαγραφές πρέπει να έχει μια μονάδα, γι’ αυτό και δεχόμαστε επισκέψεις ανθρώπων που τους ενδιαφέρουν αυτές οι διαδικασίες, αλλά και σχολείων. Πρόσφατα, μάλιστα, μας επισκέφτηκε ένα σχολείο από τη Γαλλία και είχαμε μια πολύ ενδιαφέρουσα επαφή με ανθρώπους που προέρχονται από περιοχές με πρωτογενή τομέα», ανέφεραν οι παραγωγοί.

Της παρουσίασης των νέων επιχειρηματιών έπονταν ερωτήσεις από το κοινό, ενώ η εκδήλωση εκτυλίχθηκε σε πολλές… διαστάσεις, καθώς στον χώρο εκτίθονταν η μακέτα του Νίκου Καλαμπαλίκη και δημιουργίες της MANTILITY, ενώ το κοινό είχε την ευκαιρία να δοκιμάσει cocktailsτυριά και αλλαντικά των επιχειρήσεων που συμμετείχαν στη βραδιά.

Δείτε περισσότερες φωτογραφίες από την εκδήλωση