Διαμαρτυρία φιλόζωων στην πλατεία Καπνεργάτη ενάντια στη σφαγή αμνοεριφίων το Πάσχα

Με σύνθημα «Ανάσταση είναι η νίκη της ζωής επί του θανάτου, όχι το αντίθετο» φιλόζωοι και χορτοφάγοι της Καβάλας πραγματοποίησαν δράση ευαισθητοποίησης των πολιτών για την κατάργηση του εθίμου του οβελία

Φιλόζωοι και χορτοφάγοι της Καβάλας πραγματοποίησαν το Σάββατο 8 Απριλίου 2017 στην πλατεία Καπνεργάτη συγκέντρωση διαμαρτυρίας ενάντια στη μαζική σφαγή αμνοεριφίων κατά τη διάρκεια του Πάσχα, ζητώντας να καταργηθεί το «βάρβαρο έθιμο του οβελία».

«Γινόμαστε η φωνή των ανυπεράσπιστων σε μια προσπάθεια ευαισθητοποίησης των πολιτών για την κατάργηση του εθίμου του οβελία! Ανάσταση είναι η νίκη της ζωής επί του θανάτου, όχι το αντίθετο!», ήταν μερικά από τα μηνύματα που πέρασαν στους διερχόμενους πολίτες οι συγκεντρωμένοι, πραγματοποιώντας μια ενημερωτική παρέμβαση, η οποία είχε, σε συμβολικό επίπεδο και τη μορφή θρήνου για τα χιλιάδες αμνοερίφια που σφάζονται κάθε χρόνο τέτοια εποχή, φορώντας όλοι οι συγκεντρωμένοι μαύρα ρούχα.

«Εναντιωνόμαστε στην άχρηστη αυτή παράδοση, στο βάρβαρο και αιματηρό έθιμο, που απαιτεί τη θυσία εκατοντάδων χιλιάδων αθώων ψυχών», δήλωσαν οι συγκεντρωμένοι, οι οποίοι λίγο μετά τις 14:00 αποχώρησαν.

Μάλιστα, στο κάλεσμα για τη συγκέντρωση, ανάρτησαν σε μέσο κοινωνικής δικτύωσης και σχετικό κείμενο, παραθέτοντας αναλυτικά τη θέση τους απέναντι στη μαζική σφαγή αμνών.

Ακολουθεί το κείμενο των φιλόζωων.

Ένα αιματηρό και παρεξηγημένο θρησκευτικό έθιμο

Στο χριστιανικό Πάσχα θυσιάζονται τα δύστυχα ζώα συμβολίζοντας τη θυσία του κατά Ιωάννη αποκαλούμενου Αμνού του Θεού (1:29), δηλαδή του Χριστού, που με την πράξη αυτή της αγάπης του θέλησε να μας σώσει από τον θάνατο και την αμαρτία. Ο Χριστός, όμως, ήταν άνθρωπος ή θεάνθρωπος και όχι αμνός. Ο Ιωάννης, προφανώς, χρησιμοποιώντας αυτή τη μεταφορά, ήθελε να περάσει το μήνυμα ότι ο Χριστός θα θυσιαζόταν σαν αμνός για να αίρει τις αμαρτίες μας και να μας χαρίσει την αιώνια ζωή. Θυσιάστηκε, όμως, ο ίδιος. Δεν θυσίασε κανένα ζώο στη θέση του, ενώ αντιθέτως έλεγε ότι θέλει έλεος και αγάπη και όχι θυσίες.

Γενοκτονία αμνοεριφίων
Εκατοντάδες χιλιάδες αμνοερίφια σφάζονται κάθε χρόνο τη Λαμπρή αυτή ημέρα του Πάσχα. Ο αριθμός τους ενδέχεται να φτάνει έως και τα δύο εκατομμύρια σύμφωνα με επίσημα στοιχεία.

Το οδυνηρό ταξίδι προς τον θάνατο
Πολλά από τα αρνιά προς σφαγή στοιβάζονται κατά εκατοντάδες σε φορτηγά για να ταξιδέψουν από τον ένα τόπο στον άλλο μέσα σε συνθήκες ασφυκτικού συνωστισμού, χωρίς νερό και φαγητό επί ώρες. Αυτό τους προκαλεί στρες και πανικό, ενώ πολλά από αυτά πεθαίνουν πριν φτάσουν στον προορισμό τους. Τα υπόλοιπα οδηγούνται με κλωτσιές και σπρωξιές στον τόπο του θανάτου τους.

Η σφαγή των αθώων
Τα αρνιά, ως ζώα πράα και ήρεμα, δεν διαθέτουν κανένα φυσικό μηχανισμό για να μπορέσουν να αμυνθούν έναντι όλης αυτής της βαναυσότητας που υφίστανται. Δεν μπορούν να τρέξουν γρήγορα, να πετάξουν ή ακόμα να δαγκώσουν. Το μόνο που μπορούν να κάνουν εκείνη την τραγική στιγμή που απολύουν τη ζωή τους, είναι να βελάσουν με όση δύναμη τους μένει… Περιμένουν στη μακριά ουρά τρομοκρατημένα και πανικοβλημένα, οσμίζοντας την οσμή του θανάτου. Ένα-ένα κρεμιέται με δεμένα τα πίσω του πόδια, ενώ το κοφτερό μαχαίρι ξεσκίζει τη σάρκα τους. Το αίμα αναβλύζει και τα ζώα τινάζονται με σπασμούς μέχρι να χυθεί η σταγόνα εκείνη που θα τα παραδώσει στον θάνατο. Ο σφαγέας τα κατεβάζει από το τσιγκέλι και αρχίζει το γδάρσιμο, το ξεντέριασμα και το ξερίζωμα των εσωτερικών τους οργάνων.

Χωρίς αναισθητικό
Πολλές σφαγές γίνονται εκτός οργανωμένων σφαγείων για να γλιτώσουν το κόστος. Έτσι, τα περισσότερα αρνιά σφάζονται έχοντας πλήρως τις αισθήσεις τους. Σύμφωνα με τη Διεύθυνση Κτηνιατρικής και την Πανελλήνια Ένωση Κτηνιάτρων Δημοσίων Υπαλλήλων, η σφαγή των αμνοεριφίων σε υπαίθριους χώρους αποτελεί παράβαση.

Τα κακοποιημένα κορμιά σε πλήρη θέαση
Στις αγορές, οι κρεοπώλες μοστράρουν τα άψυχα και κακοπαθημένα κορμιά των αμνών και τα εντόσθιά τους, γνωρίζοντας ότι αυτό το θέαμα δεν προκαλεί καμία αισθητική ή ηθική δυσαρέσκεια, αφού άλλωστε το αγοραστικό κοινό είναι εθισμένο σε τέτοιου είδους θεάματα. Ακόμα και στη μικρή οθόνη «παρελαύνουν» τα κρεμασμένα από τα τσιγκέλια πτώματα των σφαγιασμένων ζώων με τα τηλεοπτικά πάνελ ειδήσεων να αγωνιούν για του φτωχού το αρνί, ενώ κακόγουστες διαφημίσεις προβάλλουν σε γκρο πλαν τον γδαρμένο, κακοπαθημένο και σουβλισμένο αμνό.

Εβραϊκό έθιμο με… Οθωμανικές προεκτάσεις: παλούκωμα ή διοβελισμός, κοινώς σούβλισμα
Όλη η παραπάνω βαρβαρότητα φτάνει στο αποκορύφωμά της με το σούβλισμα του δύστυχου ζώου. Ο πάσσαλος ή το παλούκι ήταν σύμβολο της Οθωμανικής κυριαρχίας. Ο θάνατος δια του διοβελισμού προοριζόταν για ειδεχθείς κακούργους ή για όσους αντιστέκονταν στην κρατική εξουσία. Η μέθοδος του παλουκώματος αποκαλύπτει τη σαδιστική πλευρά της εξουσίας η οποία σχετίζεται με τη γενετήσια, πατριαρχική ή φαλλοκρατούμενη οθωμανική κυριαρχία. Με άλλα λόγια, η πρακτική του βιασμού των υποταγμένων, το παλούκωμα και άλλα παρεμφερή βασανιστήρια έχουν την ίδια αιτία.

Η εικόνα, όμως, ενός ζώου στη σούβλα είναι από μόνη της βάρβαρη ακόμη και χωρίς να παραπέμπει στους παραπάνω συμβολισμούς.

Ύστερα από όλα τα παραπάνω, πιστεύουμε ότι η γενοκτονία των αμνοεριφίων πρέπει να καταργηθεί την άγια αυτή ημέρα, εάν θέλουμε να μιλάμε για Χριστιανοσύνη και Αγάπη!