Παραλιακή Καβάλας: Μια εν δυνάμει «καρμανιώλα» στο πλέον πολυσύχναστο σημείο της πόλης

Έλλειψη διαβάσεων - Ελλιπής σήμανση - Ανεξέλεγκτη στάθμευση - Ανεπαρκής αστυνόμευση - Απουσία μιας στοιχειώδους κυκλοφοριακής μελέτης: Όλα «φωνάζουν» ΑΤΥΧΗΜΑ!

Είναι σημείο «κατατεθέν» της Καβάλας, πόλος έλξης τουριστών αλλά και αγαπημένη διαδρομή καθημερινού περιπάτου για χιλιάδες Καβαλιώτες και επισκέπτες (ειδικά τους καλοκαιρινούς μήνες), hot-spot και σημείο συνάντησης με δεκάδες καταστήματα εστίασης να «γεμίζουν» από το πρωί μέχρι αργά το βράδυ, αλλά και η κεντρική είσοδος στον επιβατικό Λιμένα της Καβάλας. Κι όμως το γεγονός ότι όλα αυτά τα χρόνια δεν έχει σημειωθεί εκεί κάποιο σοβαρό ατύχημα, θα πρέπει να οφείλεται μάλλον σε κάποιο… θαύμα! Ή σε πολλά…

Ο λόγος για την παραλιακή της Καβάλας και ειδικότερα για το «κομμάτι» της από την οδό Δοϊράνης μέχρι τις τελευταίες καφετέριες πριν από την είσοδο του λιμανιού και σημείο «αιχμής» (αλλά και επίκεντρο των… «θαυμάτων») το σημείο όπου «συναντιέται» η Ερυθρού Σταυρού με την Κουντουριώτου.

Έλλειψη διαβάσεων

Σε όλο αυτό το «κομμάτι» του δρόμου που προαναφέραμε, υπάρχουν μόνο δύο σημεία με διαβάσεις για την ασφαλή διέλευση των πεζών: ένα στα δυτικά, λίγο πριν την οδό Δοϊράνης, μπροστά από το κατάστημα 180° Sun & Lounge και ένα στα ανατολικά, περίπου… 200 μέτρα πιο κάτω (!) μπροστά από το Καφενείο «Συντριβάνι». Ενδιάμεσα, υπάρχουν ουκ ολίγα ακόμη καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος και, φυσικά η, «αναγεννημένη» τα τελευταία χρόνια, Πλατεία Καραολή που «σφύζει» από «ζωή»!

Θαμώνες των καταστημάτων αυτών, περαστικοί, νέοι και ηλικιωμένοι αλλά και μητέρες με παιδιά σε καροτσάκι διασχίζουν με κίνδυνο ζωής πολλές φορές τον δρόμο για να περάσουν απέναντι. Μάλιστα, κάποιοι πιο… τολμηροί, το κάνουν και διαγώνια, από την οδό Κουντουριώτου προς την πρώην στάση των λεωφορείων!

«Υπερπληθυσμός» δικύκλων και κίνηση στο… πεζοδρόμιο!

Μπορεί το σημείο όπου παλιότερα ήταν το «τέρμα» των αστικών λεωφορείων να έχει τώρα μετατραπεί σε χώρο στάθμευσης δικύκλων, ωστόσο αυτός αποδεικνύεται ότι δεν είναι αρκετός, αφού «γεμίζει» σε ανύποπτο χρόνο και το πάρκινγκ επεκτείνεται επάνω στο πεζοδρόμιο! Και σαν να μην έφτανε αυτό, πολλοί δικυκλιστές κινούνται για αρκετή απόσταση επάνω στο πεζοδρόμιο, με τους κινδύνους που αυτό εγκυμονεί να είναι πέρα από απλά εμφανείς.

Το πλέον «μικρό» σε μέγεθος και κυβικά δίκυκλο ζυγίζει πάνω από 150 κιλά, με τα μεγαλύτερα να ξεπερνούν κατά πολύ αυτό το βάρος, το οποίο είναι αρκετό να προκαλέσει σοβαρό τραυματισμό σε περίπτωση πτώσης ή… πρόσκρουσης ακόμα και με ελάχιστη ταχύτητα!

Το «τρίστρατο» που «φωνάζει» ατύχημα!

Το σημείο όπου «συναντιούνται» οι οδοί Ερυθρού Σταυρού και Κουντουριώτου και το μεγάλο «κενό» να… «χάσκει» ακριβώς εκεί όπου θα έπρεπε -λογικά- να υπάρχει κάποιος κόμβος που να «ορίζει» τα «ρεύματα» και τις διευθύνσεις, είναι ένα εκρηκτικό μίγμα που μπορεί ανά πάσα στιγμή να προκαλέσει είτε κάποιο τρακάρισμα είτε κάποιον τραυματισμό πεζού.

Οδηγός διερχόμενος από την οδό Βενιζέλου στρίβει δεξιά επί της Κουντουριώτου για να κατευθυνθεί προς την είσοδο του Λιμένα έρχεται αντιμέτωπος με ένα… χάος! Διπλοπαρκαρισμένα αυτοκίνητα ένθεν κακείθεν του δρόμου, χαμηλή ορατότητα, πεζοί που προσπαθούν να διασχίσουν κάθετα την Κουντουριώτου για να προσεγγίσουν κάποιο από τα μαγαζιά της Πλατείας Καραολή και αυτοκίνητα να τον «πλευρίζουν» από παντού! Το ποιος έχει προτεραιότητα και ποιος όχι είναι κάτι που… χάνεται στη «μετάφραση» της στιγμής και όλα «ρυθμίζονται» με τρόπο σχεδόν… μαγικό! Μέχρι να συμβεί το κακό, βέβαια…

Έλλειψη αστυνόμευσης

Ως γνωστόν, η περιοχή αυτή ελέγχεται από το Λιμενικό Σώμα και όχι από την Αστυνομία. Όμως, η αποψιλωμένη υπηρεσία της Καβάλας αδυνατεί να επιτελέσει αποτελεσματικό έργο στην περιοχή, ειδικά τους καλοκαιρινούς μήνες οπότε η «κίνηση» ανεβαίνει κατακόρυφα με την έλευση των πλοίων.

Το φιλότιμο των λιγοστών ανδρών που υπηρετούν στη χερσαία ζώνη εκτελώντας χρέη τροχονόμου δεν αρκεί για να καλύψει επαρκώς μια ζώνη ευθύνης με μεγάλες απαιτήσεις.

Χαρακτηριστικό είναι ότι από τους 110 λιμενικούς που υπηρετούσαν στην Καβάλα μέχρι και πριν από λίγα χρόνια, ο αριθμός αυτός έχει πέσει σχεδόν στο… μισό! Από αυτούς (τους περίπου 60), οι περισσότεροι έχουν «πόστο» στα σκάφη ή τα γραφεία της Διεύθυνσης με μόλις… έξι (6) να είναι στον «δρόμο» (ήταν 12 μέχρι και πριν από έξι μήνες) για να καλύψουν όλες τις βάρδιες του 24ώρου! Δεδομένου ότι το καλοκαίρι αυτοί οι… 6 είναι και υπεύθυνοι για την επιβίβαση ταξιδιωτών και οχημάτων στα πλοία, γίνεται απόλυτα κατανοητό ότι κάτι τέτοιο είναι φύσει αδύνατο!

Ένα μικρό γκρουπ τουριστών κινείται προς το λεωφορείο τους που είναι σταθμευμένο στο Τελωνείο. Από το πεζοδρόμιο της Ερυθρού Σταυρού μπροστά από τα παλιά ψαράδικα, δεν έχουν παρά να διασχίσουν τον δρόμο μέσα από αυτοκίνητα που έρχονται από όλες τις κατευθύνσεις!
Μην μπορώντας να προσεγγίσουν το απέναντι πεζοδρόμιο λόγω των διπλοπαρκαρισμένων αυτοκινήτων μπροστά από το περίπτερο «του κυρ-Ηλία», προσπαθούν να φτάσουν τη νησίδα του δρόμου που οδηγεί στην είσοδο του λιμανιού, έχοντας πλέον στο πλάι τους και τα λεωφορεία!