Θόδωρος Μαρκόπουλος: Αντιαναπτυξιακή η φιλοσοφία των νέων διοδίων

Ο Αντιπεριφερειάρχης Καβάλας ζήτησε για άλλη μια φορά να «παγώσει» η ΚΥΑ για τα διόδια, ενώ αναφέρθηκε και σε μια σειρά σημαντικών θεμάτων που άπτονται της Περιφερειακής Ενότητας Καβάλας

Ενημέρωση για σημαντικά ζητήματα που αφορούν το Νομό Καβάλας έκανε το πρωί της Τετάρτης 7 Ιουνίου 2017 ο Αντιπεριφερειάρχης Καβάλας Θόδωρος Μαρκόπουλος, όπως είναι η διασφάλιση των πληρωμών των ποσών που οφείλονται στους δικαιούχους για τις μαθητικές μεταφορές, τα διόδια, η αντιπυρική περίοδος και το φράγματα των Μαριών στη Θάσο.

Διαβάστε παρακάτω αναλυτικά τα θέματα που έθιξε ο κ. Μαρκόπουλος

Αρχίζουν οι πληρωμές των δικαιούχων για τις μαθητικές μεταφορές

Πριν από μερικούς μήνες είχε ψηφιστεί μια τροπολογία από την Βουλή που λήγει η ισχύς της στις 30 Ιουνίου 2017. Οι υπηρεσίες όμως ενημέρωσαν πως σύμφωνα με τη δεύτερη διαπιστωτική πράξη προχωράνε σε πληρωμές των δικαιούχων. Ήδη έχει αρχίσει έλεγχος στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση και στα τέλη της εβδομάδας θα υπογραφεί η διαπιστωτική πράξη που θα διασφαλίσει όλες τις μαθητικές διαδρομές μέχρι τον Ιούνιο του 2018. Αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό γιατί η τροπολογία που επετεύχθη με την βοήθεια του βουλευτή Καβάλας του ΣΥΡΙΖΑ Κώστα Μορφίδη, ξεπεράστηκαν όλα τα προβλήματα. Η χρονική στέρηση βέβαια έχει να κάνει με τους νόμους που εφαρμόζονται και το ελάχιστο προσωπικό που υπάρχει, όμως διασφαλίζεται με την υπογραφή της δεύτερης διαπιστωτικής πράξης ότι θα εξοφληθεί το σύνολο των υπηρεσιών που παρέχονται από τα ταξί, τα ΚΤΕΛ και την ΑΝΕΘ για να είναι όλα τα παιδιά στη ώρα τους στα σχολεία τους.

Οι μαθητικές μεταφορές καταλογίζονται πλέον στην νομοθεσία ως αρμοδιότητα του Α/βαθμού, όμως οι δήμοι δηλώνουν οικονομική αδυναμία να τις εκτελέσουν. Έτσι περνούν στις Αντιπεριφέρειες που επιβαρύνονται με δύσκολη δουλειά για να φέρουν εις πέρας κάθε χρόνο τις μεταφορές των μαθητών, την πληρωμή των δαπανών και τον καθορισμό των δρομολογίων ώστε να μη ξοδεύονται πολλά χρήματα.

Με βάση τα στοιχεία της αρμόδιας υπηρεσίας πληρώθηκαν πολλά ποσά όπως π.χ. η ΑΝΕΘ εισέπραξε 7.000 ευρώ, το Eurotaxi 48.000 ευρώ, το Αστικό ΚΤΕΛ 62.000, το Υπεραστικό ΚΤΕΛ 795.000 ευρώ και θα πάρει άλλα 119.000 ευρώ, ενώ με τη δεύτερη διαπιστωτική πράξη αναμένεται να υπάρξουν πληρωμές άλλα 366.000 ευρώ σε όλους τους φορείς μαζί. Μέχρι τον Ιούνιο θα γίνουν πληρωμές του 1.180.000 ευρώ. Είναι μεγάλα ποσά που απαιτούν πολλούς ελέγχους και πολύ προσωπικό για να τους κάνει.

Παράλληλα θα γίνει και ο προϋπολογισμός του 2018 και οι υπάλληλοι που πληρώνουν όσα αναφέρονται, επιδόματα, καύσιμα της Περιφέρειας κλπ, πρέπει μέσα σ’ αυτή την εβδομάδα να τελειώσουν τον προϋπολογισμό.

Σύσκεψη για την αντιπυρική περίοδο

Σε λίγες μέρες ξεκινά η αντιπυρική περίοδος, όμως υπάρχουν πολλά προβλήματα στις χρηματοδοτήσεις και στη στελέχωση του εξοπλισμού που διαθέτει η Αντιπεριφέρεια. Ο καλύτερος τρόπος όμως να υπερκεραστούν οι δυσκολίες είναι ο σωστός συντονισμός. Στο πλαίσιο του Συντονιστικού Οργάνου της Πολιτικής Προστασίας που συνεδρίασε πρόσφατα, θα γίνει την ερχόμενη Δευτέρα σύσκεψη στην αίθουσα «Νικόλας Μάρτης», για να συζητηθεί πιο εξειδικευμένα με τα μέλη του Συντονιστικού Οργάνου Πολιτικής Προστασίας η προστασία του Περιαστικού Δάσους της Καβάλας. Είναι μια ιδιαίτερα σημαντική σύσκεψη στην οποία θα εντοπιστούν δυσκολίες και στο βαθμό που είναι εφικτό να γίνουν ενέργειες επίλυσής τους.  Επίσης, θα υπάρχουν επαφές με τη διοίκηση της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας και τους εθελοντές για ορθότερο συντονισμό.

Επίσης, τις επόμενες μέρες θα διοργανωθεί συνάντηση με τους κτηνοτρόφους και τους μελισσοκόμους, ώστε να είναι ενημερωμένοι και αρωγοί στις προσπάθειες της Αντιπεριφέρειας για να αντιμετωπιστούν οι κίνδυνοι της φωτιάς.

Υπάρχει όμως πίεση από την έλλειψη προσωπικού και πόρων, ενώ οι Πυροσβεστικές Υπηρεσίες δεν έχουν την απαραίτητη στελέχωση σε προσωπικό μετά την μετακίνηση των ανδρών στην Πυροσβεστική του Αεροδρομίου.

Αποκατάσταση του Φράγματος των Μαριών Θάσου

Από την Οικονομική Επιτροπή περνάει το θέμα του Φράγματος των Μαριών Θάσου που κατασκευάστηκε πριν από πολλά χρόνια και δέχτηκε συνέπειες από τα φερτά υλικά που το έχουν μπαζώσει στο σύνολό του, με αποτέλεσμα να μην έχει νερό και δεν μπορεί να αξιοποιηθεί αν δεν καθαριστεί. Στα έργα των 6 εκ. ευρώ που δρομολογήθηκαν πέρυσι για την αποκατάσταση των ζημιών της φωτιάς, εντάχθηκε και ο καθαρισμός του Φράγματος για να συγκεντρώσει μεγάλες ποσότητες νερού για να λειτουργήσει ως δεξαμενή για κατάσβεση πυρκαγιών και για την άρδευση της περιοχής που έχει πολλές ελιές.

Μετά το Φράγμα των Μαριών θα δρομολογηθούν όλα τα τεχνικά έργα που περιλαμβάνονται σε όλες τις αποφάσεις που έχει πάρει η Αντιπεριφέρεια και πρέπει να αποκατασταθούν για να προστατευτεί η Θάσος μετά τις πυρκαγιές που σημειώθηκαν το περασμένο φθινόπωρο.

Πρέπει να «παγώσει» η ΚΥΑ για τα διόδια

Η Αντιπεριφέρεια κάνει τις δικές της προσπάθειες για το θέμα. Προβληματίζει η κατάσταση που υπάρχει. Οι ΚΥΑ που έχουν υπογραφεί είτε ανακαλούνται ή μπαίνουν σε ένα καθεστώς αναμονής μέχρι να εξεταστούν όλα όσα είπε ο κ. Σπίρτζης. Ως Καβάλα και ΑΜ-Θ εξακολουθούμε να υποστηρίζουμε ότι η λειτουργία των διοδίων με αυτό τον τρόπο λειτουργεί αντιαναπτυξιακά και δημιουργεί προβλήματα στην περιοχή μας. Η Περιφερειακή Αυτοδιοίκηση ΑΜ-Θ έχει τις ενστάσεις της και για τα δύο διόδια στη Μέστη και στην Άσπρη Άμμο που προσπαθούν να μας φορτώσουν. Παρακολουθούμε το θέμα και ελπίζουμε ότι η ΚΥΑ θα «παγώσει». Υπάρχει μάλιστα ένα ιδιότυπο φαινόμενο, όπου η κυβέρνηση αποφασίζει χωρίς να συζητά με τις Περιφέρειες, ούτε με τους δήμους και αυτό είναι μια κατάσταση που δεν μπορεί να συνεχίσει έτσι. Χρειάζεται να είμαστε ενωμένοι και συντονισμένοι.