Γνωρίστε τον Καβαλιώτη που σχεδιάζει adventure games που παίζονται από την Αθήνα και το Κάιρο μέχρι τη… Νέα Υόρκη!

Ο Game Designer Τάσος Παναγιωτόπουλος μιλάει για τη μόδα των Exit Rooms και τα επόμενα σχέδιά του μετά το Exit Now

Η εναλλακτική ψυχαγωγία ήρθε για να μείνει, δηλώνει ο Τάσος Παναγιωτόπουλος, Owner/ Game Designer του Exit Now -ειδικά σε μεγάλες πόλεις της Ελλάδας- και εξηγεί τους λόγους που τον οδήγησαν να ασχοληθεί με τον κλάδο της ψυχαγωγίας και συγκεκριμένα των adventure games, καθώς και στο πώς προβλέπει ότι θα διαμορφωθεί η ζήτηση του κοινού για τα επόμενα χρόνια.




Ο Καβαλιώτης «γκουρού» της εναλλακτικής διασκέδασης λειτουργεί εδώ και δύο χρόνια στην Αθήνα το EXIT NOW (επισκεφθείτε το εδώ), ένα από τα πρώτα escape rooms που λειτούργησαν στην Ελλάδα και, με αφορμή την επέκταση της δραστηριότητάς του, παραχώρησε συνέντευξη στο περιοδικό Franchise Success.

Πόσο καιρό λειτουργεί η επιχείρησή σας και πόσα καταστήματα διαθέτει;
To EXIT NOW λειτουργεί από τον Φεβρουάριο του 2015. Έχουμε ένα κατάστημα υπο κατασκευή στο Κάιρο της Αιγύπτου και δημιουργούμε συνεχώς νέα παιχνίδια για το Can You Escape Li στη Νέα Υόρκη.

Τι ήταν αυτό που σας έκανε να δραστηριοποιηθείτε στον συγκεκριμένο χώρο; Είχατε προηγούμενη επαγγελματική εμπειρία;
Δεν είχα προηγούμενη επαγγελματική εμπειρία, στο χώρο με οδήγησε η ίδια η ελληνική οικονομική και ψυχολογική κρίση. Είναι πολύ σημαντικό να βλέπουμε νέα και δημιουργικά project πέρα από εύκολες λύσεις, όπως για παράδειγμα των χώρων εστίασης στις οποίες καταφεύγουν όλοι. Είναι ένας χώρος ψυχαγωγίας στον οποίο αξιοποιούνται πολλές ειδικότητες ανθρώπινου δυναμικού και δεν υπάρχουν όρια στις επιλογές και προτάσεις προς δημιουργία.

Πιστεύετε ότι το ενδιαφέρον του κοινού για τα escape rooms είναι κάτι που θα συνεχίσει να υφίσταται και τα επόμενα χρόνια; Πώς βλέπεται να εξελίσσετε η αγορά; Είναι μία τάση που ήρθε για να μείνει;
Σίγουρα η εναλλακτική ψυχαγωγία ήρθε για να μείνει. Ειδικά σε μεγάλες πόλεις της Ελλάδας. Επιπλέον θεωρούμε ότι ο χαρακτηρισμός escape rooms είναι περισσότερο για συντομία. Σημασία έχει η προοπτική στα πράγματα και δεν είναι πάντα ο στόχος η απόδραση ή η λογική επίλυση μιας σειράς γρίφων. Η περιγραφή μας πάντα ήταν The Ultimate Game Experience, που σημαίνει ότι θέλουμε να παρέχουμε ζωντανές εμπειρίες παιχνιδιού στο κοινό μας παρουσιάζοντας συνεχώς νέα project, όπως το 1o VR CENTER στην Ελλάδα και το 1ο Special FX Live Game Experience: UNKNOWN, με δυνατότητα καταγραφής και απόκτησης action-video μέσα από το παιχνίδι!

Κατά πόσον θεωρείτε ότι υπάρχει χώρος στην αγορά για την ανάπτυξη περισσότερων escape rooms;
Υπάρχει χώρος αλλά πλέον υπάρχει και πολύ μεγαλύτερο ρίσκο. Συνεπώς χρειάζεται μελέτη και έρευνα αγοράς και σίγουρα είναι καλύτερη η επιλογή του Franchise από επαγγελματίες του χώρου.

Τα escape rooms λειτουργούν συγκεκριμένες ώρες τις ημέρας. Πώς διαχειρίζεστε τα «νεκρά διαστήματα»; Η εποχικότητα επηρεάζει τον κλάδο; Και αν ναι, πώς το αντιμετωπίζετε;
Σαφώς και υπάρχουν και τα αντιμετωπίζουμε συνήθως με διάφορους διαγωνισμούς, κληρώσεις και εκπτωτικές προσφορές. Ωστόσο υπάρχουν και αρκετά μεγάλα νεκρά διαστήματα που ποικίλουν ανάλογα με την περιοχή που βρίσκεται το κάθε κατάστημα και τη θεματολογία των παιχνιδιών που διαθέτει. Για παράδειγμα το καλοκαίρι στο Γκάζι λειτουργούμε λιγότερες ώρες και μέρες και κυρίως με τουρισμό. Το θετικό είναι ότι αποτελεί και μια καλή περίοδος ξεκούρασης και αναδιοργάνωσης ή ανανέωσης στα παιχνίδια μας.

Σε περίπτωση που μια επένδυση σε κάποιο escape room απαιτεί επιπλέον χρηματοδότηση (π.χ. ανανέωση σεναρίου, αναδιοργάνωση δωματίου κ.λπ.), ποια είναι τα οφέλη του franchisee από την ένταξή του σε ένα δίκτυο;
Η ένταξη στο δίκτυο του EXIT NOW έχει πάνω από όλα αμοιβαία οφέλη καθώς προτιμάμε να «μεγαλώνουμε» μαζί με τους συνεργάτες μας. Δεν τηρούμε αυστηρά εγχειρίδια franchise ούτε μεγάλες δεσμεύσεις royalties, καθώς είναι ένας τομέας ψυχαγωγίας που συνεχώς εξελίσσεται και διαρκώς χρήζει ανανέωσης και αναδιοργάνωσης σε όλους τους τομείς για να παραμένει υγιής.
Επανεξετάζουμε συνεχώς τα νέα δεδομένα σε παγκόσμια κλίμακα και εξελισσόμαστε σχεδιαστικά με αποτέλεσμα κάθε νέα μας εμπειρία ψυχαγωγίας να απαιτεί διαφορετικό κεφάλαιο. Ωστόσο υπάρχουν πολλές επιλογές προς αγορά για τον franchisee πάντα με εγγυημένα αποτελέσματα και άκρως πρωτότυπο σχεδιασμό σε σχέση με οτιδήποτε άλλο στην εγχώρια και όχι μόνο αγορά.

Ποια είναι τα βασικά σημεία που θα πρέπει να προσέξει ο νέος franchisee στη συγκεκριμένη αγορά; Ποια θα πρέπει να είναι η στήριξη του franchisor;
Το σημαντικότερο είναι να υπάρχει τακτικός ποιοτικός έλεγχος για άριστη επαγγελματική εικόνα προς τους πελάτες. Πλέον έχουν ανοίξει πολλές εταιρείες που απλά επιδιώκουν γρήγορες εισπράξεις χωρίς να λαμβάνουν καθόλου υπόψιν το engagement με το κοινό τους, το οποίο και τελικά χάνουν σε βάθος χρόνου. Επιπλέον είναι σημαντικό να υπάρχει μια δυνατή ομάδα σχεδιασμού και υποστήριξης με καινοτόμες και πρωτότυπες ιδέες, χωρίς εύκολες λύσεις όπως απλή αντιγραφή σεναρίων/τίτλων από ταινίες/σειρές και γρίφων από αντίστοιχα online παιχνίδια.