Είδες η ΔΕΗ στη Θάσο; «Κόβει» το ρεύμα καθημερινά, αλλά επανασυνδέει μόνο κάθε Πέμπτη! Και αν…

Ο Νο1 πάροχος ηλεκτρικού ρεύματος αντιμετωπίζει τους πελάτες του στο νησί ως... δεύτερης κατηγορίας! Διαβάστε λεπτομέρειες για τη μεγάλη αδικία που ήδη δημιουργεί «εντάσεις» και εύλογα παράπονα

Στις 30 Σεπτεμβρίου έληξε η «περίοδος χάριτος» για το νησί της Θάσου που ίσχυε για έναν χρόνο, λόγω των καταστροφικών πυρκαγιών του 2016. Για όλο αυτό το διάστημα, οι κάτοικοι του νησιού «απολάμβαναν» μία σειρά ελαφρύνσεων και διευκολύνσεων. Μεταξύ αυτών και την «ασυλία» από τις διακοπές της παροχής ρεύματος λόγω χρεών που ξεκίνησαν και πάλι στη Θάσο από τις αρχές του Οκτωβρίου. Μέχρις εδώ, όλα καλά.




Το θέμα είναι ότι στο νησί ναι μεν υπάρχει κλιμάκιο του ΔΕΔΔΗΕ (αρμόδιο για τη συντήρηση του δικτύου, για το «κόψιμο» αλλά και για την επανασύνδεση του ρεύματος), αλλά δεν υπάρχει πλέον κατάστημα της ΔΕΗ που είναι ο πάροχος, ο αρμόδιος να εισπράξει και να δώσει την εντολή είτε για νέα σύνδεση είτε για διακοπή είτε για επανασύνδεση. Ή, ακριβέστερα, υπάρχει, αλλά λειτουργεί μία μόνον μέρα την εβδομάδα! Το «ανοίγει» υπάλληλος από την Καβάλα ο οποίος το «ανοίγει» στον Λιμένα κάθε… Πέμπτη!

Και αν αυτή η αποσπασματική λειτουργία του γραφείου της ΔΕΗ (εμπορικό τμήμα) δεν δημιουργεί ιδιαίτερο πρόβλημα σε καταστάσεις «ρουτίνας», όπως μια αλλαγή στοιχείων σε λογαριασμό ή η δημιουργία μιας νέας παροχής για παράδειγμα, μπορεί να αποδειχτεί ιδιαίτερα δυσλειτουργικό σε περιπτώσεις διακοπής λόγω χρεών και ανάγκης επανασύνδεσης μετά από την αποπληρωμή από τον οφειλέτη.

Ο ΔΕΔΔΗΕ «κόβει» σχεδόν καθημερινά το ρεύμα σε οφειλέτες σε όλη την Καβάλα. Μετά τη διακοπή, το πρωτόκολλο «λέει» ότι οι τεχνικοί πρέπει να επανασυνδέσουν την παροχή μέσα σε 48 ώρες από τη στιγμή που θα λάβουν σχετική εντολή από τη ΔΕΗ η οποία για να δώσει αυτήν την εντολή, θα πρέπει η πληρωμή να έχει «μπει» στο σύστημά της. Αυτό σημαίνει ότι για να «εμφανιστούν» τα χρήματα θα πρέπει ο καταναλωτής είτε να πληρώσει σε ταμείο της ΔΕΗ είτε, αν πληρώσει ηλεκτρονικά μέσω web banking, θα πρέπει να περάσουν… δύο μέρες για να «εκκαθαριστεί» η κατάθεση!

Ωστόσο, ειδικά στην Καβάλα, πολλές παροχές -μετά από εύλογη συνεννόηση των ανθρώπων της ΔΕΗ, των συνεργείων του ΔΕΔΔΗΕ και του οφειλέτη ο οποίος για δικούς του λόγους, τις περισσότερες φορές ανθρώπινους και κατανοητούς δεν πλήρωσε- αποκαθίστανται ακόμα και μέσα στην ίδια μέρα!




Μεταφερόμαστε τώρα στο νησί της Θάσου. Ο ΔΕΔΔΗΕ «κόβει» μια παροχή σε πελάτη της ΔΕΗ τη Δευτέρα. Ο πελάτης με κάποιον τρόπο συγκεντρώνει τα οφειλούμενα χρήματα και θέλει να αποπληρώσει για να γίνει η επανασύνδεση το συντομότερο. Ποιες επιλογές έχει; Ας τις «δούμε»:

  1. Είτε να πληρώσει μέσω web banking οπότε θα πρέπει να περιμένει μέχρι την… Τετάρτη για να «εμφανιστεί» η πληρωμή στο σύστημα της ΔΕΗ και μετά άλλες… 48 ώρες (!) για να γίνει η επανασύνδεση,
  2. είτε να περιμένει μέχρι την… Πέμπτη οπότε και θα «ανοίξει» το κατάστημα της ΔΕΗ στον Λιμένα για να πληρώσει,
  3. είτε να… ταξιδέψει ο ίδιος μέχρι την Καβάλα (!) για να πληρώσει αυτοπροσώπως στο ταμείο του παρόχου!

Εάν η «κομμένη» παροχή αφορά σε επιχείρηση, γίνεται κατανοητό ότι και οι δύο επιλογές είναι εκτός… επιλογών! Ειδικά μέσα στον χειμώνα, πολλές φορές το ταξίδι μέχρι την Καβάλα μπορεί να είναι και «απαγορευτικό»! Αλλά και να μην πρόκειται για επιχείρηση, μπορεί το ρεύμα να είναι «ζωτικής» σημασίας ακόμα και για ένα νοικοκυριό, αφού μπορεί να διαβιούν εντός του μικρά παιδιά ή και ηλικιωμένοι σε μηχανική υποστήριξη κ.ο.κ.

Σε κάθε περίπτωση, πρόκειται για μία σφοδρά άνιση μεταχείριση από την πλευρά της ΔΕΗ των πελατών της στο νησί της Θάσου οι οποίοι αντιμετωπίζονται ισότιμα στο «κόψιμο» αλλά ως… δεύτερης κατηγορίας στην επανασύνδεση!




Ήδη, τις περασμένες μέρες, σημειώθηκαν στο νησί οι πρώτοι «καβγάδες» μεταξύ πελατών που βρέθηκαν στη δυσάρεστη θέση να τους έχει «κοπεί» το ρεύμα και να μην μπορούν να το επανασυνδέσουν λόγω αυτής της «ανωμαλίας» που περιγράψαμε πιο πάνω με τα συνεργεία του ΔΕΔΔΗΕ (που ναι μεν είναι αρμόδια για την επανασύνδεση αλλά μόνον αφού πάρουν σχετική εντολή από τον πάροχο) να «ακούν» τα… εξ αμάξης χωρίς, μάλιστα, να φταίνε σε τίποτα!

Μήπως πρέπει να το «δει» το θέμα η ΔΕΗ; Και μάλιστα… άμεσα;