Τέλος οι «γουρούνες» (και) από το νησί της Θάσου;

Το υπουργείο Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων προσανατολίζεται στην ολική απαγόρευση κυκλοφορίας του προσφιλούς για τους τουρίστες μέσου μεταφοράς σε ασφαλτοστρωμένες οδούς-Επιτρέπεται μόνο η off road χρήση του

Είναι ίσως το πιο προσφιλές μέσο μεταφοράς των τουριστών και έχει κατακλύσει τα ελληνικά νησιά και κυρίως τις επιχειρήσεις ενοικίασης οχημάτων. Πρόκειται για τις γνωστές «γουρούνες», στις οποίες σκέφτεται να βάλει stop η κυβέρνηση, τουλάχιστον εκεί που υπάρχει… άσφαλτος, μέσα από τον νέο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας.




Συγκεκριμένα, το νομοσχέδιο του υπουργείου Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων το οποίο φέρνει ριζικές αλλαγές στον ΚΟΚ, προβλέπει την ολική απαγόρευση κυκλοφορίας των τετράτροχων μοτοσυκλετών από όλους τους δρόμους της χώρας, αλλά και βαριά πρόστιμα σ’ αυτούς που ενοικιάζουν οχήματα σε όσους δεν έχουν δίπλωμα οδήγησης.

Στην ουσία, αυτό που λέει το υπουργείο, είναι ότι οι ελαφρές και βαριές τετράτροχες μοτοσικλέτες, δηλαδή οι «γουρούνες», καθώς και τα οχήματα υπαίθριων δραστηριοτήτων, που είναι σχεδιασμένα για χρήση εντός δρόμου ή και παντός εδάφους, απαγορεύεται να κυκλοφορούν σε ασφαλτοστρωμένες οδούς και χώρους. Τις οδούς αυτές επιτρέπεται μόνο να τις διασχίζουν κάθετα.

Ο προβληματισμός των επιχειρήσεων που νοικιάζουν τα εν λόγω οχήματα, οι οποίες βρίθουν και στο νησί της Θάσου, όπως και σε κάθε τουριστικό μέρος και δη νησί, είναι σαφής: Θα μπορούν να νοικιάζουν τις γουρούνες στους τουρίστες, οι οποίοι τις προτιμούν για τις μετακινήσεις τους; Κι αν όχι, θα μείνουν στα… αζήτητα τα συγκεκριμένα οχήματα, πολλά εκ των οποίων, δε, αποτελούν βασικό μέσο μεταφοράς και για τους δημότες της Καβάλας;

Πάντως, δειλά δειλά άρχισαν οι αντιδράσεις και από Λέσχες Μοτοσυκλετιστών, με τα μέλη τους να υποστηρίζουν ότι η κυβέρνηση χρησιμοποιεί τη μέθοδο «πονάει πόδι, κόβει πόδι», καθώς μπορεί κάθε καλοκαίρι να καταγράφονται στην Ελλάδα δεκάδες ατυχήματα ή δυστυχήματα με «γουρούνες», αλλά αυτό οφείλεται στην κακή χρήση τους και όχι στο γεγονός ότι δεν χρησιμοποιούνται μόνο για… off road εξορμήσεις, ενώ αναφέρουν ότι 9 στα 10 ατυχήματα με «γουρούνες» δεν εμπλέκονται άλλα οχήματα και θύματα είναι μόνο οι οδηγοί και οι συνοδηγοί των τετράτροχων μοτοσυκλετών.