Η Καβάλα «διαδήλωσε» για τα προβλήματα των Ατόμων με Αναπηρία [φωτογραφίες]

«Πρωταγωνιστές» στην εκδήλωση για την Παγκόσμια Ημέρα ΑμεΑ οι μαθητές του Ενιαίου Ειδικού Επαγγελματικού Γυμνασίου-Λυκείου Καβάλας οι οποίοι υπενθύμισαν ότι αυτό που τους δυσκολεύει είναι να τους λένε συνεχώς πως είναι ανάπηροι

Μια ιδιαίτερη γιορτή για την Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Ειδικές Ανάγκες πραγματοποιήθηκε το πρωί της Δευτέρας 4 Δεκεμβρίου 2017 στην κεντρική πλατεία της Καβάλας από τους μαθητές του Ενιαίου Ειδικού Επαγγελματικού Γυμνασίου-Λυκείου και τον Νομαρχιακό Σύλλογο Καβάλας ΑμεΑ, σε συνεργασία με τα ΚΑΠΗ Αγίου Λουκά και Κρηνίδων και τον δήμο Καβάλας, συνοδεία ορχήστρας και χορευτικών από τη Θασιακή Ένωση Καβάλας. Μαζί τους ήταν και οι μαθητές του 1ου και του 2ου Λυκείου, καθώς και του 1ου και 4ου Γυμνασίου.

Στην εκδήλωση το «παρών» έδωσαν η πρόεδρος των ΚΑΠΗ Ευαγγελία Δρακονάκη, η αντιδήμαρχος Καβάλας Μαρία Φραντζεσκάκη, δημοτικοί σύμβουλοι, ο Σύλλογος Γονέων του Ειδικού Επαγγελματικού Γυμνασίου-Λυκείου και ο Νομαρχιακός Σύλλογος ΑμεΑ Καβάλας.

Στον χαιρετισμός του διευθυντής του Ειδικού Επαγγελματικού Γυμνασίου-Λυκείου Κυριάκος Παπαδόπουλος, μίλησε για την ιστορία καθιέρωσης της Παγκόσμιας Ημέρας Ατόμων με Ειδικές Ανάγκες το 1999 από τον ΟΗΕ και πληροφόρησε ότι το 15% του παγκόσμιου πληθυσμού ζει με κάποια μορφή αναπηρίας και στην Ελλάδα το 10% του πληθυσμού.

Την ημέρα αυτή θα πρέπει να έχουμε στον νου μας πως μια ημέρα δεν αρκεί για να θυμόμαστε ή να κάνουμε αναφορά στους ανθρώπους με ειδικές ανάγκες, αλλά πρέπει να είμαστε δίπλα τους κάθε στιγμή. Σ’ αυτούς που αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα κάθε μέρα και δυστυχώς η κοινωνία δεν κατανοεί τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της συγκεκριμένης ομάδας ατόμων, τις δυνατότητες, τις ικανότητες και τις εξειδικευμένες ανάγκες τους. Ειδικότερα, οι περισσότεροι από μας βλέπουμε τα προβλήματα και τις δυσκολίες των παιδιών με ειδικές ανάγκες χωρίς να βάζουμε στη σωστή διάσταση το μέγεθός τους, εκτός κι αν έρθουμε σε επαφή με το ειδικό σχολείο.

»Τα θέματα σε ένα τέτοιο σχολείο είναι τεράστια, αφού λειτουργούν με μεγάλες ελλείψεις στο διδακτικό και ειδικό προσωπικό όσο και την κτιριακή υποδομή. Το γεγονός ότι καταφέρνουν και συνεχίζουν τη πορεία τους, οφείλεται στην αγωνιστικότητα και την προσπάθεια που καταβάλουν όσοι εργάζονται στο σχολείο και όσοι τα στηρίζουν. Το πιο σημαντικό έργο όμως στα Ειδικά Σχολεία το επιτελούν οι ίδιοι οι μαθητές που κάθε μέρα δεν κουράζονται να μας προσφέρουν αυθόρμητη και καθαρή αγάπη, να μας συγχωρούν για τα λάθη μας και να μας δείχνουν ότι αυτό που έχουν ανάγκη είναι η αγάπη η κατανόηση και η συμπαράσταση.

»Το ζητούμενο είναι η ισότιμη μεταχείριση. Κάθε παιδί με Ειδικές Ανάγκες και η προσωπική του ιστορία μάς κάνει να σκεφτόμαστε τον κόσμο με διαφορετικό τρόπο, πιο ουσιαστικό και ανθρώπινο. Οι άνθρωπο με αναπηρία ζουν συνεχώς με δυσκολίες, γιατί σε πρακτικά ζητήματα δεν δόθηκαν λύσεις. Η κοινωνία πολλές φορές βάζει τους ανθρώπους αυτούς στο περιθώριο, χωρίς να τους βλέπει, χωρίς να τους ακούει ως εξαίρεση από το κανονικό. Αναπηρία έχουμε λοιπόν στο να κατανοήσουμε αυτούς που έχουν αναπηρία.

Ο πρόεδρος του Νομαρχιακού Συλλόγου Καβάλας ΑμεΑ Μάκης Κρεμμύδας

»Θα πρέπει όμως να έχουμε στο μυαλό μας πως ο καθένας από μας μπορεί να καταστεί άνθρωπος με Ειδικές Ανάγκες και αυτό ίσως μας βοηθήσει να μπούμε στην θέση τους. Τότε ίσως η ευαισθησία που δείχνουμε τέτοιες μέρες θα έχει κάποιο νόημα. Είμαστε όλοι ίσοι και έχουμε τα ίδια δικαιώματα. Αυτό που δυσκολεύει έναν άνθρωπο δεν είναι η αναπηρία του, γιατί αυτό είναι η ζωή του. Αυτό που τον δυσκολεύει είναι να του λένε συνεχώς πως είναι ανάπηρος. Πρέπει να χειροκροτήσουμε αυτούς τους ανθρώπους που δεν το παλεύουν μια ζωή, αλλά είναι συνεχώς στην πάλη», δήλωσε ο διευθυντής του Ειδικού Επαγγελματικού Γυμνασίου-Λυκείου.

Ο κ. Παπαδόπουλος ευχαρίστησε ιδιαίτερα τους βουλευτές κ .κ. Εμμανουηλίδη και Μορφίδη, τη δήμαρχο Δήμητρα Τσανάκα και τον διευθυντή της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Καβάλας Απόστολο Βαγενά για την αμέριστη συμπαράστασή τους στη δημιουργία και λειτουργία του Ειδικού Επαγγελματικού Γυμνασίου Λυκείου της Καβάλας.