Δήμος Καβάλας και ΤΕΙ ΑΜ-Θ σε μια ιδιαίτερα παραγωγική εκπαιδευτική και επιστημονική σύμπραξη

Ολοκληρώθηκε με επιτυχία το 1ο Πανελλήνιο Συνέδριο Διδακτικής, Παιδαγωγικής και Τεχνολογιών της Πληροφορικής και των Επικοινωνιών-Το παρακολούθησαν 170 σύνεδροι από όλη την Ελλάδα-Το ραντεβού ανανεώθηκε για τον Δεκέμβριο του 2018

Το ΤΕΙ ΑΜ-Θ και ο δήμος Καβάλας συνδιοργάνωσαν με απόλυτη επιτυχία το 1ο Πανελλήνιο Συνέδριο Διδακτικής, Παιδαγωγικής και Τεχνολογιών της Πληροφορικής και των Επικοινωνιών. Παρουσιάσθηκαν 61 ανακοινώσεις και το συνέδριο παρακολούθησαν 170 σύνεδροι από όλη την Ελλάδα.

Το Συνέδριο πραγματοποιήθηκε στους χώρους του ΤΕΙ ΑΜ-Θ από την Παρασκευή 8 μέχρι και την Κυριακή 10 Δεκεμβρίου 2017 στο πλαίσιο του Διατμηματικού Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών «Διδακτική, Παιδαγωγική και ΤΠΕ». Η επίσημη έναρξη ήταν το πρωί του Σαββάτου στις 10:00 στο Φουαγιέ του Μεγάλου Αμφιθεάτρου του ΤΕΙ ΑΜ-Θ με την Κεντρική Ομιλία του Καθηγητή του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Πατρών Γεωργίου Σταμέλου. Το θέμα της ομιλίας του κ. Σταμέλου ήταν «Από τη μαθητική διαρροή στην υποεκπαίδευση πτυχιούχων: προκλήσεις και διακυβεύματα».

Η δεύτερη Κεντρική ομιλία ήταν το πρωί της Κυριακής στις 10:00 στο Φουαγιέ του Μεγάλου Αμφιθεάτρου του ΤΕΙ ΑΜ-Θ με ομιλήτρια την Καθηγήτρια του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης Δήμητρα Κογκίδου. Το θέμα της ομιλίας της κας Κογκίδου ήταν «Η έμφυλη κοινωνικοποίηση των κοριτσιών μέσα από τα παιχνίδια υπονομεύει τις εκπαιδευτικές προοπτικές και επαγγελματικές επιλογές τους σε STEΜ τομείς».

Παρέμβαση στο Συνέδριο έκανε και ο ομότιμος Καθηγητής του Τμήματος Πετραελαίου και Φυσικού Αερίου Αχιλλέας Χριστοφορίδης με θέμα «Παθογένειες του εκπαιδευτικού συστήματος στην πατρίδα μας. Ιδία εμπειρία».

Σκοπός του συνεδρίου ήταν η παρουσίαση νέων καινοτόμων εργαλείων, μεθόδων, σεναρίων διδασκαλίας από όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης. Η προσδοκία των συνδιοργανωτών για την ανταλλαγή απόψεων και ιδεών σχετικά με το εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας και την επισήμανση βελτιωτικών κινήσεων, όπου κρίνεται αυτό απαραίτητο, επιτεύχθηκε σε απόλυτο βαθμό.

Οι εισηγήσεις περιελάμβαναν θεματολογία γύρω από τη μάθηση μέσω φορητών συσκευών, τη χρήση των ΤΠΕ σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης, την περιβαλλοντική εκπαίδευση και την οικολογία, την διδακτική των μαθηματικών και των φυσικών επιστημών, τα κοινωνικά προβλήματα και την εμφάνισή τους στους σχολικούς χώρους, το ρόλο των διευθυντικών στελεχών στην επίδοση των μαθητών, την Συμβουλευτική Κοινωνική Εργασία στην Εκπαίδευση, την Φιλοσοφία της Εκπαίδευσης, τη «Φιλοσοφία για Παιδιά (ΦγΠ)», τη μαιευτική μέθοδο του Σωκράτη και τις σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις, το ρόλο του φύλου στην εκπαίδευση, την Φαινομενολογία και Προσωποκεντρική Ψυχολογική Προσέγγιση, την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, την αξιολόγηση εκπαιδευτικού λογισμικού, τον εθισμό από το διαδίκτυο, τον παιδαγωγικό ρόλο των Συμβουλευτικών Κέντρων, απόψεις μαθητών για τα χαρακτηριστικά του «καλού» και «κακού» εκπαιδευτικού, τη μάθηση μέσω wiki, και πληθώρα άλλων σημαντικών θεμάτων γύρω από την εκπαίδευση.

Για περισσότερες πληροφορίες, καθώς και για λεπτομέρειες του προγράμματος, των κεντρικών ομιλιών, των εισηγήσεων του Συνεδρίου, των περιλήψεων των εισηγήσεων, καθώς και των παρουσιάσεων/διαφανειών των εισηγήσεων, οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να απευθυνθούν στην ιστοσελίδα του Συνεδρίου εδώ, η οποία θα ανανεώνεται συνεχώς. Οι εισηγήσεις (10-12 σελίδες) που θα κριθούν θετικά από κριτές θα συμπεριληφθούν σε ηλεκτρονικά πρακτικά και θα αναρτηθούν στην σελίδα του Συνεδρίου τον Μάρτιο του 2018.

Οι σύνεδροι ανανέωσαν το ραντεβού τους για τον Δεκέμβριο του 2018 (7-9 Δεκεμβρίου 2018) στην πόλη της Καβάλας με την διοργάνωση του 2ου Πανελληνίου Συνεδρίου Διδακτικής, Παιδαγωγικής και Τεχνολογιών της Πληροφορικής και των Επικοινωνιών.

Τέλος, επιθυμία των συνδιοργανωτών είναι η στήριξη της προσπάθειας αυτής από την τοπική κοινωνία και η καθιέρωσή του Συνεδρίου αυτού σε ετήσια βάση.