Δημήτρης Κυριαζίδης: Στην Περιφέρεια ΑΜ-Θ κάποιες γέφυρες είναι στο «κόκκινο»

Ο πρόεδρος του ΤΕΕ ΑΜ απαντά για τις γέφυρες στην ΑΜ-Θ με αφορμή την τραγωδία στη Γένοβα και κρούει τον κώδωνα του κινδύνου

Μια απίστευτη τραγωδία έζησε η Ιταλία μετά από κατάρρευση γέφυρας στη Γένοβα μετά από νεροποντή,κοστίζοντας τη ζωή σε δεκάδες ανθρώπους και αφήνοντας πίσω της πολλούς σοβαρά τραυματίες. Γέφυρες ανάλογης επικινδυνότητας υπάρχουν και στην Ελλάδα και στην περιοχή μας.

Στην Τοπική Αυτοδιοίκηση ο «Κλεισθένης 1» προβλέπει τις ανακατασκευές γεφυριών, αλλά «το πώς θα λειτουργήσουν στους δήμους και στις Περιφέρειες είναι κάτι που θα μας απασχολήσει μετά τον Σεπτέμβριο. Στην κεντρική πολιτική σκηνή με την κυριολεκτική έννοια του όρου οι γέφυρες θα μας απασχολήσουν για μεγάλο χρονικό διάστημα, γιατί υπάρχει πρόβλημα με τους ελέγχους. Δεν σπέρνουμε τον πανικό, αλλά όταν χτυπάει το καμπανάκι του κινδύνου από τους ειδικούς όλοι θα πρέπει να σπεύσουν», δηλώνει στον ALPHA Radio 88,6 ο πρόεδρος του ΤΕΕ ΑΜ Δημήτρης Κυριαζίδης.

Το παράδειγμα του ποταμού Κόσυνθου

Ο κ. Κυριαζίδης συμπληρώνει πως «Υπάρχει πρόβλημα και στη Χαλκίδα και στην δική μας περιοχή, στη Θράκη, αν και κάποιοι είχαν ενημερώσει για τους κινδύνους, οι αρμόδιοι παράγοντες δεν έπραξαν τα δέοντα. Υπάρχουν γέφυρες με προβλήματα και πρέπει αυτό το θλιβερό συμβάν που συνέβη στην Ιταλία και πριν έναν χρόνο στον Κόσυνθο στη δική μας Περιφέρεια (διαβάστε σχετικά εδώ) να μας προβληματίσει. Έχουμε προβληματικές γέφυρες εδώ και πολλά χρόνια που χρειάζονται ελέγχους, όμως ως ΤΕΕ ΑΜ δεν το επισημάναμε στην αρμόδια υπηρεσία, ούτε έχουμε κάνει μελέτη και έρευνα. Γνωρίζουμε όμως πως κάποιες υπηρεσίες έχουν εντοπίσει σοβαρά προβλήματα σε γέφυρες που είναι στην αρμοδιότητά τους και έχουν ζητήσει τη χρηματοδότηση για την επισκευή τους. Τέτοιες γέφυρες θα συναντήσουμε και στην δική μας Περιφέρεια».

«Υπάρχουν γέφυρες που είναι στο «κόκκινο»-Το κόστος ανακατασκευής μιας γέφυρας είναι πολύ μεγάλο»

Συνεχίζοντας ο πρόεδρος του ΤΕΕ ΑΜ τόνισε: «Γνωρίζω περιπτώσεις που ήδη όμως έχουν ληφθεί μέτρα και έχει ζητηθεί χρηματοδότηση για άμεση επισκευή αυτών των γεφυρών.Υπάρχουν γέφυρες που είναι στο “κόκκινο” και πρέπει να γίνουν άμεσες ενέργειες. Το κόστος ανακατασκευής μιας γέφυρας είναι πολύ μεγάλο. Πολλές από τις γέφυρες αυτές χρειάζονται ενέργειες στήριξης και ανακατασκευής, αφού προηγηθούν μελέτες. Σε κάποιες περιπτώσεις έχουν γίνει μελέτες, όμως υπάρχουν και πολλές περιπτώσεις στις οποίες πρέπει να γίνουν περισσότερες έρευνες για να γίνουν τα έργα που είναι απαραίτητα.

»Το θέμα είναι πολύ σοβαρό και ως ΤΕΕ ΑΜ έχουμε πληροφόρηση από τις άμεσα ενδιαφερόμενες υπηρεσίες που έχουν στην αρμοδιότητά τους τις γέφυρες και εμείς ενισχύουμε αιτήματα που έχουν ήδη κατατεθεί. Θα ελεγχθούν όλες οι γέφυρες και όπου χρειάζεται θα γίνουν μελέτες στήριξης, ελέγχου και αποκατάστασης, ενώ σε ορισμένες από αυτές χρειάζεται ανακατασκευή. Υπάρχουν περιπτώσεις που εντοπίστηκαν πριν το περιστατικό του Κόσυνθου και σ’ αυτές εκκρεμεί χρηματοδότηση που είναι μεγάλη για να γίνουν οι μελέτες και στη συνέχεια οι αποκαταστάσεις. Όταν συμβεί το πρόβλημα οι αρμόδιες αρχές τρέχουν να λύσουν τα δικά τους προβλήματα κατά τόπους. Μέχρι στιγμής όμως όλα τα θέματα ελέγχονται».