Ελεγχόμενη στάθμευση στην Καβάλα: Πόσο θα κοστίζει και ποιο το μέγιστο χρονικό όριο στάθμευσης

Ο αντιδήμαρχος Καβάλας, Ηλίας Καλανταρίδης μιλάει για το πού αποσκοπεί το μέτρο και γιατί «δεν είναι εισπρακτικό»-Τι προβλέπεται για την πολύωρη στάθμευση στο κέντρο της πόλης και για τους μόνιμους κατοίκους

Τους σκοπούς τους οποίους εξυπηρετεί το μέτρο της ελεγχόμενης στάθμευσης που πρόκειται να τεθεί σε ισχύ μέχρι το τέλος του έτους εξηγεί σε παρέμβασή του στον ALPHA Radio 88,6 ο αντιδήμαρχος του δήμου Καβάλας, Ηλίας Καλανταρίδης, σχολιάζοντας αρχικά την άποψη του Χρήστου Ποτόλια ότι πρόκειται για ένα «καραμπινάτο νέο χαράτσι» (διαβάστε τις δηλώσεις Ποτόλια εδώ).

«Δεν με εκπλήσσει, έχουμε συνηθίσει να ακούμε τέτοιου είδους τοποθετήσεις. Για ‘μένα δεν αποτελεί χαράτσι αυτή η ρύθμιση, αντιθέτως για τον σκοπό που γίνεται, είναι για να υπάρχει ένα αποτρεπτικό μέτρο για να κατεβαίνει ο κόσμος με το όχημά του στο κέντρο της πόλης, μια πόλη όπου όλοι γνωρίζουμε τα προβλήματα που έχει με τους χώρους στάθμευσης και αυτό οφείλεται στη μορφολογία της. Οι ελεύθεροι χώροι είναι ελάχιστοι και οι δρόμοι είναι στενοί. Πρέπει να κάνουμε κάτι για να περιορίσουμε αυτού του είδους την πρόσβαση. Υπάρχουν πολλοί ιδιωτικοί χώροι στάθμευσης γι’ αυτούς που θέλουν να κατεβαίνουν με όχημα. Άποψή μου είναι πως πρέπει να μπούμε στη λογική, αν έχουμε τη δυνατότητα, να χρησιμοποιούμε ένα Μέσο Μαζικής Μεταφοράς ή να επιλέξουμε το περπάτημα», δήλωσε  ο κ Καλανταρίδης.

Ένα μέτρο για να ανακουφιστεί το κέντρο

«Από τη στιγμή που δεν είναι εν ενεργεία αυτό το μέτρο, ο καθένας θα μπορεί να παρκάρει χωρίς να καταβάλει το τίμημα. Το να καταφέρουμε τον πολίτη να μάθει να πληρώνει το τίμημα της ελεγχόμενης στάθμευσης, δεν είναι κάτι εύκολο και δε θα το δεχτεί εύκολα. Είναι ένα μέτρο, όμως, που επαφίεται στην ευαισθητοποίηση του πολίτη. Όποιος δε θέλει να πληρώνει, μπορεί να κατεβάζει το αυτοκίνητό του, αλλά να το παρκάρει σε χώρους που δεν θα είναι παράνομοι και δε θα ενοχλεί. Εμείς οφείλουμε να κάνουμε την προσπάθεια για να ελαφρύνουμε αυτή την κατάσταση, αλλά αυτό δεν μπορεί να γίνει χωρίς την βοήθεια των κατόχων των οχημάτων που επιμένουν να τα κατεβάζουν στο κέντρο.

»Στους χώρους της ελεγχόμενης στάθμευσης υπάρχει ένας περιορισμός. Έχουν αλλάξει οι χώροι, γίνανε πιο λίγοι τώρα και παράλληλα δεν έχουμε πολλά άτομα στη Δημοτική Αστυνομία για ελέγχους. Αποκλείστηκαν χώροι λόγω των έργων ανάπλασης, δεν έχουμε χώρους που θα μπορούσαν να αξιοποιηθούν. Αυτοί που παρέμειναν στο κέντρο μπορούν να ελεγχθούν από την Δημοτική αστυνομία, όχι ίσως τόσο εντατικά όσο θα θέλαμε, αλλά θεωρώ ότι θα μπορούμε να κάνουμε κάποιους ελέγχους, μιας και ξεκινάμε με τον ίδιο τρόπο που εφαρμόστηκε παλαιότερα η ελεγχόμενη στάθμευση», δήλωσε ο αντιδήμαρχος του δήμου Καβάλας.

Πόσο θα κοστίζει η ελεγχόμενη στάθμευση

Όπως είπε ο κ. Καλανταρίδης: «Ο δήμος μας έχει επιλεγεί για ένα πιλοτικό πρόγραμμα, όπου θα εγκατασταθεί από εταιρία-κολοσσό ένα σύστημα το οποίο θα αυτοματοποιήσει το θέμα ελέγχου τόσο για την υπηρεσία όσο και για τον πολίτη, ενώ θα υπάρχουν ελεύθεροι χώροι για να γνωρίζουν οι δημότες πού θα παρκάρουν. Θα το έχουμε αυτό το σύστημα μέσα στο 2019 και εκεί θα διευκολυνθεί πολύ αυτό που ονομάζουμε έλεγχο της κατάστασης.

»Το κόστος της στάθμευσης δεν έχει αλλαγές. Για τη μία ώρα θα κοστίζει μισό ευρώ, για δύο ώρες ένα ευρώ, που είναι και ο μεγαλύτερος χρόνος, αφού όλοι πρέπει να εξυπηρετηθούν και θα δώσουμε μεγάλη σημασία σ’ αυτό. Για πολύωρη στάθμευση θα πρέπει να γίνει χρήση άλλων χώρων που είναι τα πάρκινγκ. Από τη στιγμή που όλα θα είναι έτοιμα, θα υπάρξει απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου η οποία ετοιμάζεται και θα περάσει στην επόμενη συνεδρίαση και θα περιγράφει τι ακριβώς θα γίνει με τους μόνιμους κατοίκους και ποια δικαιολογητικά θα πρέπει να καταθέσουν για να πάρουν την κάρτα που θα έχει το όχημά τους και θα δίνεται ανά περιοχή. Όταν ολοκληρωθεί αυτό, θα είμαστε έτοιμοι να βάλουμε σε λειτουργία το όλο σύστημα. Θεωρώ πως στο τέλος του χρόνου θα ολοκληρωθεί η διαδικασία».

Τι θα γίνει με τη στάθμευση στα πεζοδρόμια

Όσο για τους πολίτες οι οποίοι σταθμεύουν πάνω στα πεζοδρόμια, είπε πως υπάρχει μια κακή νοοτροπία που την βλέπουμε και στο κέντρο και στις γειτονιές. «Η δυσκολία που υπάρχει στην πόλη λόγω της μορφολογίας της, αφήνει ελάχιστους χώρους όπου δε δημιουργείται αυτό το πρόβλημα. Από ‘κει και μετά, εγώ θα πω ότι είναι θέμα δικό μας, των πολιτών, να είμαστε ευαίσθητοι κοντά στα σχολεία όπου κινούνται παιδιά και μητέρες με καρότσια. Αν δεν υπάρξει συμμόρφωση από τον κάθε πολίτη χωριστά, ώστε να διευκολύνει τέτοιες περιπτώσεις, νομίζω πως είμαστε χαμένοι από χέρι», τόνισε ο κ. Καλανταρίδης.