Κώστας Χατζηεμμανουήλ: Η λύση για τον ελλιμενισμό του υδροπτέρυγου υπάρχει…

Βάσει του ΦΕΚ, υπάρχει η δυνατότητα ελλιμενισμού του υδροπτέρυγου στη μαρίνα, όπως υποστηρίζει ο δήμαρχος Θάσου-Τι είπε για τη διέλευση των βαρέων οχημάτων από την Κεραμωτή και την άρση της απαγόρευσης

Να σχολιάσει τις δύο πρόσφατες αποφάσεις του ΣΑΣ, τόσο για τη δρομολόγηση του υδροπτέρυγου στην γραμμή Καβάλας-Θάσου όσο και την επιβολή εκτέλεσης δρομολογίων σε όλες τις ναυτιλιακές εταιρίες για τη γραμμή Καβάλας-Πρίνου, κλήθηκε ο δήμαρχος της Θάσου, Κώστας Χατζηεμμανουήλ. Ο δήμαρχος ξεκαθάρισε πως θα επιμείνει στη χρήση της τουριστικής μαρίνας ως χώρου ελλιμενισμού του υδροπτέρυγου, αφού το σχετικό ΦΕΚ δίνει αυτήn τη δυνατότητα, ενώ μίλησε και για την απόφαση της Αποκεντρωμένης σχετικά την διέλευση ή μη, βαρέων οχημάτων από την Κεραμωτή.

«Δε βλέπω πιο κατάλληλο χώρο ελλιμενισμού από αυτόν της μαρίνας και σε αυτό θα επιμείνουμε»

Στο ερώτημα για το που ελλιμενίζεται μετά την δρομολόγηση του το υδροπτέρυγο της γραμμής Καβάλα-Θάσος, εξήγησε: «Υπήρχε αυτή η εκκρεμότητα, εμείς έχουμε απευθυνθεί στο υπουργείο Τουρισμού, το ίδιο έκαναν και οι βουλευτές, δεν χρειάζεται να ξέρεις πολλά γράμματα για να καταλάβεις ότι το κατά κύριο λόγο δεν σημαίνει αποκλειστικά. Λοιπόν, από τη στιγμή που η μαρίνα χρησιμοποιείται κατά κύριο λόγο από τουριστικά σκάφη και από σκάφη ναυταθλητισμού, υπάρχουν και άλλοι λόγοι για τους οποίους πρέπει να ελλιμενίζονται επιβατικά σκάφη, όπως το υδροπτέρυγο που θα μπει και θα βγει 2-3 φορές στο 24ωρο και θα εξυπηρετήσει όλο το νησί και τουριστικά και από άποψη εξυπηρέτησης του επιβατικού κοινού. Άρα, λοιπόν, δε βλέπω πιο κατάλληλο χώρο ελλιμενισμού από αυτόν της μαρίνας. Σε αυτό θα επιμείνουμε. Δεν το αποδέχθηκαν, γιατί θυμήθηκαν μετά από τόσα χρόνια που εξυπηρετούσε αυτό το σημείο, το ΦΕΚ που μιλάει για τη χρήση των τουριστικών λιμένων! Εμείς το ΦΕΚ το βρήκαμε, γιατί η απάντησή τους δεν περιελάμβανε μέσα το κατά κύριο λόγο, το βρήκαμε και τους το θέσαμε υπόψη τους, ότι αναφέρει κατά κύριο λόγο και άρα σημαίνει ότι μπορεί και πρέπει εκεί να έρχεται και να ελλιμενίζεται το δελφίνι. Βεβαίως, έχουμε εναλλακτικές, αλλά γιατί να πάμε σε λιγότερο ασφαλείς χώρους, σε χώρους όπου δεν προστατεύονται από τους άνεμους που όταν πνέουν υπάρχει πρόβλημα. Είναι κάτι που έπρεπε να έχει συμβεί ήδη μετά από τις οχλήσεις και την αλληλογραφία που είχαμε. Σε αυτό επιμένουμε πριν πάμε στο plan b».

«Όταν λέμε επιβολή, σημαίνει ότι για να δραστηριοποιηθείς στη Κεραμωτή θα έχεις επιβολή στον Πρίνο»

Σχετικά με την απόφαση του ΣΑΣ για τα δρομολόγια από και προς τον Πρίνο, όπου κρίνεται «υποχρέωση δημόσιας υπηρεσίας» και άρα σημαίνει 3 δρομολόγια για όλες τις εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην περιοχή, εξήγησε: «Ναι αυτό έχει να κάνει με την περίοδο, όμως, τη χειμερινή. Και όταν λέμε επιβολή, σημαίνει ότι για να δραστηριοποιηθείς στη Κεραμωτή, θα έχεις επιβολή στο Πρίνο. Είναι κάτι το ζητάμε κάθε φορά που απευθυνόμαστε στο ΣΑΣ, βεβαίως είχαμε και τη φυσική μας παρουσία εκεί, ήταν ο αντιπρόεδρος του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου παρών και υποστήριξε τις θέσεις μας».

«Έξι φορτηγά έλαβαν κλήσεις, παρότι ήταν γνωστή η απόφαση»    

Ο δήμαρχος Θάσου κλήθηκε να σχολιάσει και την απόφαση της Αποκεντρωμένης για την προσπάθεια του δήμου Νέστου να μην περνούν μέσα από την Κεραμωτή τα βαρέα οχήματα και το γεγονός ότι η απόφαση αυτή δεν ισχύει πλέον, γιατί η Αποκεντρωμένη διαπίστωσε πως δεν υπάρχουν εναλλακτικές. «Να υπενθυμίσω ότι από τον δήμο της Θάσου έγινε προσφυγή ενώπιον του υπουργού Μεταφορών κατά της απόφασης με την οποία ενέκρινε η Αποκεντρωμένη την κανονιστική απόφαση του δήμου Νέστου, με ισχυρά επιχειρήματα, με ισχυρές θέσεις και για αυτό έγινε αποδεκτή η προσφυγή μας και ακυρώθηκε η απόφαση του δήμου Νέστου. Παρόλο που ήταν γνωστό ότι έγινε αποδεκτή και απλώς δεν είχε δημοσιευτεί σε ΦΕΚ η απόφαση αυτή, τις δύο τελευταίες μέρες 6 συνολικά οδηγοί πήραν κλήσεις. Το λιμάνι της Κεραμωτής έγινε καταρχάς για την εξυπηρέτηση του νησιού, τα βαρέα οχήματα εξυπηρετούν την τροφοδοσία του νησιού και την απομάκρυνση των στερεών αποβλήτων καθημερινά ή τη μεταφορά ευπαθών προϊόντων και επομένως δεν μπορεί ο δήμος να κάνει υποδείξεις σε έναν χώρο που δεν είναι στην δικής του ευθύνης, όπως είναι το Φίλιππος Β’, ούτε να μη τηρήσει την αρχή της ίσης μεταχείρισης, εφοδιάζοντας κάποιους οδηγούς με χαρτιά τα οποία τους επιτρέπουν -παρόλο που είναι βαρέα οχήματα- να κινούνται ενώ την ίδια στιγμή χρησιμοποιεί επιχειρήματα κατά της διέλευσης των βαρέων οχημάτων».