Από το 2014 μιλούσαν για τη γέφυρα αλλά κανείς δεν ενήργησε για να αποτραπεί η κατάρρευσή της!

Μουριάδης – Φιλιππίδης – Ξανθόπουλος αποκαλύπτουν σημαντικά στοιχεία για τα σημάδια φθοράς της γέφυρας του νοσοκομείου

Στις 20 Σεπτεμβρίου 2018, πριν από δυο μήνες, ο Θόδωρος Μουριάδης με ερώτησή του στο Δημοτικό Συμβούλιο Καβάλας, έβγαλε από την… κατάψυξη το θέμα της γέφυρας του παλιού νοσοκομείου, ορμώμενος από την πτώση γέφυρας στην Ιταλία εκείνο το διάστημα. Η  ερώτησή του, όπως κι ο ίδιος παραδέχθηκε στη χθεσινή του παρέμβαση στον Alpha Radio, ήταν καθαρά συγκυριακή. Τι συνέβη, όμως, από το καλοκαίρι του 2014,όταν λίγους μήνες πριν παραδώσει τη δημαρχία στη διοίκηση Τσανάκα  η διοίκηση Σιμιτσή, ενημερώθηκε εντελώς τυχαία ο ίδιος από έναν αλιέα για την κακή κατάσταση της γέφυρας μέχρι να καταπέσει τμήμα της; Για το θέμα αυτό μίλησαν στον Alpha Radio 88,6  τόσο ο  κ. Μουριάδης, όσο και ο μετέπειτα αντιδήμαρχος Τεχνικής Υπηρεσίας επί διοίκησης Τσανάκα, Φίλιππος Φιλιππίδης, ενώ ιδιαίτερα σημαντική ήταν και η παρέμβαση του πρώην προέδρου της ΔΕΥΑΚ Νίκου Ξανθόπουλου, ο οποίος προειδοποίησε για τον κίνδυνο να αντιμετωπίσει η διοίκηση μια ακόμη μεγάλη καταστροφή, εάν από μια ισχυρή βροχόπτωση υποχωρήσουν οι κυβόλιθοι – όπως έγινε σε άλλο σημείο πέρυσι- μπροστά από το καφέ «180», από όπου διέρχεται ο αγωγός ομβρίων!

Θόδωρος Μουριάδης: «Πίστευα ότι επιλήφθηκε η Εγνατία…»

«Εγώ, τον Ιούνιο του 2014, όταν ήμουν αντιδήμαρχος Τεχνικών Υπηρεσιών και ετοιμαζόμασταν να παραδώσουμε, συνάντησα εντελώς τυχαία έναν ψαρά,  ό οποίος μου είπε ότι κάτω από τη γέφυρα είναι ορατά τα σίδερα. Την επόμενη ή μεθεπόμενη μέρα κατέβηκα και είδα ότι υπήρχαν σημεία όπου είχαν αρχίσει να αποκαλύπτονται κάποια σημεία από τον οπλισμό της γέφυρας και από τις δοκούς. Ενημέρωσα και τον κ. Βασιλειάδη( πρόεδρο τότε του ΤΕΕ-ΑΜ)  ο οποίος μου είπε ότι υπάρχουν προβλήματα, αλλά δεν υπάρχει κίνδυνος κατάρρευσης.  Είπε όμως ότι αν την αφήσουμε έτσι, θα χειροτερέψει η κατάσταση. Ο κ. Φιλιππίδης λέει ότι δεν του το είπα, εγώ δεν το θυμάμαι αυτό, αλλά δεν έχει σημασία.  Μετά από 2 μήνες που ανέλαβε η νέα διοίκηση έκανα ερώτημα και ο κ. Φιλιππίδης απάντησε ότι ήρθε σε επαφή με την Εγνατία. Δεν ασχολήθηκα ξανά με το θέμα της γέφυρας, επειδή πίστευα ότι θα επιληφθεί η Εγνατία. Ξαναέβαλα το θέμα της γέφυρας το 2018, κατέβηκα κάτω και είδα ότι σε αρκετά σημεία η κατάσταση έγινε χειρότερη. Η δήμαρχος είπε ότι το βλέπουμε και αν χρειαστεί θα πάρουμε μέτρα».

Φίλιππος Φιλιππίδης: «Ήρθε κάποιος από την Εγνατία συμβουλευτικά, αλλά δεν είδε κάτι…»

«Δεν με ενημέρωσε το 2014  ο κ. Μουριάδης, στο δημοτικό συμβούλιο έγινε αυτό, κάλεσα την Εγνατία, ήρθε κάποιος συμβουλευτικά είδε την γέφυρα, δεν είπε κάτι. Δεν έγινε κάτι συνταρακτικό. Πήγε με υπάλληλο της Τεχνικής Υπηρεσίας, έμεινε εκεί η υπόθεση.  Δεν υπάρχει εμπειρία στον Δήμο Καβάλας από το παρελθόν, άντε να φτιάξει ο δήμος  ένα πεζοδρόμιο, ένα σχολείο. Η όποια ζημιά δεν είναι τωρινή, θα μπορούσε να συμβεί από παλιά. Πρέπει να διερευνηθούν τα αίτια. Πήγα με μια υπάλληλο της Τεχνικής Υπηρεσίας του Δήμου. Το 2016 ένα αυτοκίνητο έπεσε σε αρμό, αυτό όμως  δεν είχε σχέση με την στατικότητα της γέφυρας. Ήρθε τότε  μια συνεργαζόμενη επιχείρηση με την Εγνατία και επισκεύασε τον αρμό. Δεν ήρθε συνεργείο της Εγνατίας, δεν υπήρχε λόγος.  Μακροσκοπική εξέταση έγινε, δεν είπε κανείς  ότι υπάρχει κίνδυνος να πέσει η γέφυρα.  Η γέφυρα αυτή άντεξε μεγάλο φορτίο, καλύτερα να περιμένουμε την πραγματογνωμοσύνη».

Νίκος Ξανθόπουλος: «Εγώ αυτό που είπα είναι αν έχουμε υπόνοιες, να κλείσουμε τη γέφυρα»

«Από ότι ξέρουμε, κάποια προβλήματα σοβαρά αναφέρθηκαν τον Ιούνιο του  2014 με παρέμβαση του τ. δημάρχου Κωστή Σιμιτσή.  Να σας θυμίσω ότι οι δικές μου θέσεις ευθύνης ήταν στα σχολεία και στην ΔΕΥΑΚ. Έχετε την εντύπωση πως για  ό,τι συζητιόταν στο γραφείο της δημάρχου με τον τ. δήμαρχο ή άλλους επικεφαλής, ενημερωνόμασταν; Δεν ήμουν παρών, άλλωστε δεν ήταν θέμα των αρμοδιοτήτων μου. Το έργο ήταν έργο του 1988 του δήμου Καβάλας και το υλοποίησε η ΔΕΥΑΚ. Η ΔΕΥΑΚ δεν έχει σχέση με έργα οδοποιίας. Υπήρξε μια αναφορά  από τον κ. Μουριάδη σχετικά πρόσφατα  που είχε πει ότι πρέπει να γίνει μια μελέτη, τότε είχε καταρρεύσει η γέφυρα της Ιταλίας. Εγώ είχα πει, ότι αν υπάρξει η υπόνοια ότι έχει πρόβλημα η γέφυρα, να την κλείσουμε και να δώσουμε σε κυκλοφορία τον πάνω δρόμο. Η μόνη αντίδραση που υπήρχε την επόμενη ημέρα, ήταν κάποιες δηλώσεις του κ. Μουριάδη σε ραδιόφωνο, όπου με κατηγόρησε ότι κινδυνολογώ».

«Να ληφθούν μέτρα για τον αγωγό της Κασσάνδρου άμεσα»

Ο κ. Ξανθόπουλος συνέχισε, αποκαλύπτοντας ότι: «Πριν από 1,5 χρόνο έθεσα το θέμα του αγωγού ομβρίων στην οδό Κασσάνδρου, όταν μιλούσαμε για το έργο της πλατείας Καπνεργάτη.  Είναι το έργο- για να έχετε μια εικόνα-  που αρχίζει από το Κλειστό των Ποταμουδίων,  επί της Ι. Μέξη, διασχίζει την Ομόνοια, την Δαγκλή  και κατεβαίνει στο «στρόγγυλο», εκεί που έγινε η κατάρρευση του οδοστρώματος πριν από 2 χρόνια από μια νταλίκα που περνούσε. Το έργο που εγκρίθηκε από το ΒΑΑ δεν περιελάμβανε ως ιδέα ότι κάτω στην Κασσάνδρου, ο αγωγός μετά από τις μεγάλες φωτιές του 1986 είναι γεμάτος από ξύλα, καμένα κλπ. Δεν έγινε τίποτε όμως, το μόνο που ακούστηκε ήταν ότι έχω δίκιο. Λέω ότι πρέπει να ελεγχτούν οι δυο έξοδοι αυτού του αγωγού, ο ένας είναι μπροστά από το καφέ «180», ο άλλος στην παραλία μπροστά από τα γραφεία του ΚΚΕ που συνέβη η κατάρρευση.  Γι αυτό και ήμουν και τόσο απόλυτος στην τοποθέτησή μου, αν διαβλέπουμε ότι υπάρχει κίνδυνος, πρέπει να κλείσουμε τη γέφυρα».