6ο ΓΕΛ Καβάλας: Στην Ποτεντέρα της Ιταλίας με το πρόγραμμα ERASMUS +

Συμμετέχει στο «European SteptoStopCyberbullying» για να σταματήσει ο εκφοβισμός μέσω του Διαδικτύου

Το 6ο Γενικό Λύκειο Καβάλας συμμετέχει στο Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα  «European Step to Stop Cyberbullying» (Ευρωπαϊκή Πρωτοβουλία για να σταματήσει ο Εκφοβισμός μέσω του Διαδικτύου), το οποίο είναι ένα από τα προγράμματα Erasmus +, δράση ΚΑ2, που υλοποιούνται στο Σχολείο.

Στo πλαίσιo αυτού του Προγράμματος δύο εκπαιδευτικοί και οκτώ μαθητές της Α’ και της Β’ Λυκείου, επισκέφθηκαν την Ποτεντέρα της Ιταλίας σε μια διεθνική συνάντηση τεσσάρων χωρών, η οποία είχε σαν στόχο την ανεύρεση και την πρόταση λύσεων αυτού του τεράστιου θέματος. Οι προτάσεις προέκυψαν έπειτα από προετοιμασία που έγινε πρώτα στο σχολείο κάθε χώρας με προσέγγιση του θέματος σε εθνικό επίπεδο και στη συνέχεια έπειτα από εισηγήσεις και ομαδοσυνεργατική διδασκαλία στο σχολείο (Liceo Statale “Eugenio Montale”) της πόλης που τους φιλοξένησε. Ο κύκλος των μαθημάτων πραγματοποιούνταν από τις 9.00 το πρωί μέχρι τις 5.00 το απόγευμα.

«Μέσα απ’ αυτήν την εμπειρία είχαμε την ευκαιρία να συσφίξουμε τις σχέσεις οι εκπαιδευτικοί των χωρών μεταξύ μας, οι μαθητές μεταξύ τους»

Οι εντυπώσεις των μαθητών και των καθηγητών παρουσιάζονται με την παρακάτω αναφορά:

«Επιστρέφοντας από την Ποτεντέρα, έχουμε την ευκαιρία να μοιραστούμε μαζί σας λίγες εικόνες από την δεύτερη συνάντησή μας με μαθητές από τέσσερις χώρες, και την τόσο εποικοδομητική συνεργασία πάνω στο πρόγραμμά μας με θέμα «European Step to Stop Cyberbullying». Σ’ αυτήν την δεύτερη συνάντηση κάθε χώρα είχε την ευκαιρία να παρουσιάσει την έκταση του φαινομένου του «cyberbullying» σε εθνικό επίπεδο (στο πρόγραμμα συμμετέχουν η Ελλάδα, η Τουρκία, η Ιταλία και η Πορτογαλία) και να καταλήξει σε μια συγκριτική μελέτη των τρόπων αντιμετώπισης αυτού του φαινομένου. Στη συνέχεια ενημερωθήκαμε, τόσο εμείς όσο και οι μαθητές, από εξειδικευμένους επιστήμονες για την έκταση του φαινομένου «cyberbullying», τις συνέπειες στο θύμα, στο θύτη και το κοινωνικό περιβάλλον καθώς  και τους τρόπους αντιμετώπισής του. Στη συνέχεια με συνεργατική διδασκαλία ομάδων αποτελούμενων από μαθητές και των τεσσάρων χωρών οδηγήθηκαν στην πρόταση λύσεων που έχουν άμεση πρακτική εφαρμογή τόσο σε οικογενειακό όσο σε σχολικό και κοινωνικό επίπεδο. Οι προτάσεις αυτές παρουσιάστηκαν στο συνεδριακό κέντρο του μουσείο Piaggio παρουσία επισήμων φορέων της πόλης.

Πολύτιμη εμπειρία για μας υπήρξε η ζεστή φιλοξενία των συναδέλφων και των μαθητών και κυρίως των οικογενειών αυτής της όμορφης χώρας, που με μεγάλη χαρά φιλοξένησαν τους μαθητές μας, και μας ξενάγησαν στις δύο όμορφες κοντινές τους πόλεις την Πίζα και την Φλωρεντία.

Μέσα απ’ αυτήν την εμπειρία είχαμε την ευκαιρία να συσφίξουμε τις σχέσεις οι εκπαιδευτικοί των χωρών μεταξύ μας, οι μαθητές μεταξύ τους, να γνωρίσουμε την ιστορία και τα έθιμα της περιοχής καθώς και να απολαύσουμε τις ομορφιές του τόπου. Κουβαλήσαμε, λοιπόν, μαζί μας ζεστές αναμνήσεις και χαμόγελα κι ένα καλό κλίμα συνεργασίας, που θα συνεχιστεί, καθώς το πρόγραμμα «τρέχει» μέχρι το τέλος της χρονιάς».