ΕΛΜΕ Καβάλας: 350 παιδιά της Δομής Ασημακοπούλου δεν πάνε στο σχολείο

Οι εκπαιδευτικοί ζητούν τη στήριξη των τοπικών φορέων για να ξεπεραστούν τα προβλήματα με τον εμβολιασμό τους, τον ΑΜΚΑ και το  Ατομικό Δελτίο Υγείας που είναι απαραίτητα για ξεκινήσουν τα μαθήματα

Τη βοήθεια και τη στήριξη των τοπικών φορέων της Καβάλας ζητάει η ΕΛΜΕ Καβάλας προκειμένου να αντιμετωπιστεί το σοβαρό πρόβλημα της εκπαίδευσης των παιδιών που διαβιούν στη δομή φιλοξενίας των προσφύγων στο στρατόπεδο «Ασημακοπούλου». Αντιπροσωπεία της Ένωσης Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης της Καβάλας επισκέφτηκε τη δομή και διαπίστωσε ότι 350 παιδιά, από τα 500 που βρίσκονται εκεί, δεν φοιτούν σε σχολεία γιατί δεν διαθέτουν Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητών, για την ύπαρξη του οποίου είναι απαραίτητος ο ΑΜΚΑ. Εκτός αυτού δεν έχουν καθοριστεί ακόμα τα σχολεία που θα φιλοξενήσουν τα παιδιά ενώ το Νηπιαγωγείο της δομής δεν λειτουργεί αφού δεν έχει προσληφθεί εκπαιδευτικός.

Ακολουθεί το δελτίο τύπου της ΕΛΜΕ Καβάλας

«Δεν έχουν καθοριστεί ακόμα τα σχολεία που θα υποδεχτούν τους μαθητές»

«Το ΔΣ της ΕΛΜΕ Καβάλας επισκέφθηκε τη δομή φιλοξενίας προσφύγων στο στρατόπεδο Ασημακοπούλου στην Καβάλα και ενημερώθηκε για τα θέματα εκπαίδευσης των παιδιών (προσφύγων και μεταναστών).

Με ανησυχία διαπιστώσαμε ότι η φοίτηση 350 παιδιών (σε σύνολο 500 που διαβιούν στη δομή) σε σχολεία της πόλης καθυστερεί γιατί:

  1. Δεν έχουν εμβολιαστεί.

Εδώ πρέπει να επισημανθεί ότι η στέρηση ΑΜΚΑ από τους πρόσφυγες αποτελεί σοβαρή αιτία της καθυστέρησης του εμβολιασμού.

  1. Δεν μπορούν να προσκομίσουν ΑΔΥΜ (Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητών), το οποίο είναι υποχρεωτικό για τη φοίτησή τους.
  2. Δεν έχει εκδοθεί ακόμη ΦΕΚ, με το οποίο θα καθορίζονται οι σχολικές μονάδες που θα υποδεχτούν τους μαθητές και τις μαθήτριες (πρόσφυγες και μετανάστες).

Επίσης στο νηπιαγωγείο, το οποίο λειτουργεί μέσα στη δομή και το οποίο φιλοξενεί 23 νήπια από τον παλιό πληθυσμό (τα οποία έχουν εμβολιαστεί), δε γίνονται μαθήματα, γιατί δεν έχει προσληφθεί ακόμα νηπιαγωγός.

Το ΔΣ της ΕΛΜΕ, αντιλαμβανόμενο τη σημασία της εκπαίδευσης για την ψυχολογική στήριξη και την κοινωνική επανένταξη των παιδιών αυτών, τα οποία έχουν χάσει τα δίκτυα κοινωνικής υποστήριξης, αποφάσισε να ενημερώσει τους φορείς της πόλης και να ζητήσει τη βοήθειά τους, ώστε να αντιμετωπιστεί το σοβαρό αυτό πρόβλημα».