Γυμνάσιο Κεραμωτής: Στο Ντενιζλί της Τουρκίας για να διαχειριστούν τα εμπόδια [Φωτογραφίες]

Ενθουσιασμένοι καθηγητές και μαθητές που συμμετείχαν στη συνάντησης στο πλαίσιο της δράσης του προγράμματος Erasmus+  «Lets Walk Together to Handle the Obstacles»

Ξεκινώντας τις δραστηριότητες του νέου διετούς προγράμματος Erasmus+, (σχολ. έτη 2019-2020 και 2020-2021), δράση ΚΑ229 και με τίτλο «Lets Walk Together to Handle the Obstacles», οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί του Γυμνασίου Κεραμωτής πραγματοποίησαν από 07.01.20 έως 13.01.20 στο Denizli της Τουρκίας την 1η διεθνική συνάντηση μαθητών και εκπαιδευτικών με τη συμμετοχή και τη σύμπραξη άλλων δυο σχολείων από Ισπανία και Πορτογαλία.

H πρώτη ημέρα ξεκίνησε με meeting στο χώρο του σχολείου όπου μετά την αρχική ξενάγηση ακολούθησαν δραστηριότητες «ice breaking», που σκοπό είχαν να ζεστάνουν το κλίμα προκειμένου να γνωριστούν καλύτερα οι συμμετέχοντες μαθητές και να μιλήσουν πιο ελεύθερα για τον εαυτό τους. Στη συνέχεια πραγματοποιήθηκε ενημερωτική συνάντηση σχετικά με το θέμα του project και παρουσιάσεις των σχολείων για τα εκπαιδευτικά συστήματα των χωρών ενώ το πρόγραμμα της ημέρας έκλεισε με την επίσκεψη στην τοπική αυτοδιοίκηση του Pamukkale, όπου ο Δήμαρχος της περιοχής επιφύλαξε στους μαθητές και τους συνοδούς τους θερμή υποδοχή.

Την επόμενη επισκέφθηκαν τις τάξεις του σχολείου και παρακολούθησαν μαθήματα από διάφορα γνωστικά αντικείμενα με ενεργή συμμετοχή των παιδιών, ενώ στη συνέχεια παρουσιάστηκαν πολύ ενδιαφέροντα Videos και συνεντεύξεις από μαθητές πρόσφυγες. Το ημερήσιο πρόγραμμα ολοκληρώθηκε με επίσκεψη στην Ένωση για τους Αιτούντες Άσυλο και  μετανάστες.

Την τρίτη κατά σειρά ημέρα της επίσκεψης οι συμμετέχοντες δημιούργησαν αφίσες σχετικά με τη θεματολογία του προγράμματος, χρησιμοποιώντας εργαλεία web 2.0 στο διαδίκτυο. Ακολούθησε επίσκεψη στο Pamukkale (κάστρο από βαμβάκι) η οποία έδωσε την ευκαιρία σε όλους να θαυμάσουν και να απολαύσουν τα εξής:

  • Τις καθαρές λευκές τραβερτίνες, δηλ. το σουρεαλιστικό φυσικό θαύμα των κυματιστών ημικυκλικών, που βρίσκονται ανάμεσα στα πράσινα γεωργικά τοπία.
  • Τον εκθαμβωτικό λευκό ασβεστολιθικό βράχο του Pamukkale που δημιουργήθηκε με εναποθέσεις ασβεστίου από τις θερμές πηγές της περιοχής (κοιλάδα του Μαιάνδρου).
  • Τα ερείπια, το μουσείο και το πανέμορφο θέατρο της Ιεράπολης Φρυγίας
  • Τη φημισμένη παγκόσμια πισίνα και το ομώνυμο Κάστρο του Pamukkale
  • Τέλος την υπέροχη Λαοδίκεια (η εν Φρυγία αρχαία πόλη), κτισμένη στο σημείο που ο ποταμός Λύκος συμβάλλει με τον ποταμό Μαίανδρο.

Την επόμενη ημέρα οι συμμετέχοντες δημιούργησαν ηλεκτρονικά φυλλάδια από τις αφίσες των συμμετεχόντων και στη συνέχεια επισκέφθηκαν με το «Denizli Cable Car» (Teleferik) το χιονισμένο oοροπέδιο Bağbaşı με την καταπληκτική θεά στη πόλη όπου το τελικό ύψος του άνω σταθμού μετρά πάνω από 1.400 μέτρα.

Την Πέμπτη και τελευταία ημέρα σειρά είχε το Oludeniz (Μπλε Λιμνοθάλασσα) η οποία είναι αποτελεί παραλιακό θέρετρο στην επαρχία Fethiye της  Μούγλας, στην Ακτή Τιρκουάζ  (σημείο συνάντησης του Αιγαίου και της Μεσογείου θάλασσας). Στην πορεία έγινε επίσκεψη στα ερείπια της του Ελληνικού Χριστιανικού χωριού Pinara (Λεβίσι) με τις εκατοντάδες ερειπωμένες κατοικίες που απλώνονται στη βουνοπλαγιά και την ορθόδοξη εκκλησία που ακόμα στέκει όρθια.

Το τέλος της διαδρομής μας αφορούσε στο Fethiye (Μακρή), από τα πλέον γνωστά τουριστικά κέντρα της Τουρκίας (ιδιαίτερα δημοφιλές κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού).

Μαθητές και εκπαιδευτικοί δήλωσαν ενθουσιασμένοι από τη φιλοξενία και τις εμπειρίες που αποκόμισαν, αξιολογώντας θετικά την υλοποίηση και τα αποτελέσματα της συνάντησης.

Στην επόμενη φάση του προγράμματος (Ιούνιος του 2020) οι αντιπροσωπίες των σχολείων θα φιλοξενηθούν στην πόλη Paredes της Πορτογαλίας (δεύτερη  LTTA διεθνική συνάντηση).