Κορονοϊός: Υγειονομική στήριξη της Θάσου με πράξεις και όχι λόγια ζητούν οι ναυτεργάτες

Το Συνδικάτο των Ναυτεργατών της Καβάλας ζητά να παρθούν μέτρα έτσι ώστε να μην έχουμε δεύτερο «κύμα» πανδημίας - Ανακοίνωση με «καρφιά» κατά των εφοπλιστών που βάζουν πάνω από όλα το κέρδος

Να μη μείνει η Κυβέρνηση στα μέτρα στήριξης που έχει ήδη ανακοινώσει αλλά να προχωρήσει και σε περαιτέρω ουσιαστική μέριμνα για το νησί της Θάσου με «φόντο» την πανδημία του κορονοϊού ζητούν οι ναυτεργάτες της Καβάλας σε ανακοίνωσή τους που προέκυψε μέσα από έκτακτη γενική συνέλευση του Ενιαίου Συνδικάτου Ναυτεργατών.

Το Συνδικάτο προτείνει δέσμη συγκεκριμένων μέτρων για την επιπλέον «θωράκιση» του νησιού έτσι ώστε να καταστεί δυνατή μια «θετική επανεκκίνηση» της οικονομίας και να μην υπάρξει δεύτερο «κύμα» πανδημίας που θα καθηλώσει την τουριστική περίοδο.

Επιπλεόν, οι ναυτεργάτες στηλιτεύουν τη στάση των εφοπλιστών-πλοιοκτητών που αρνούνται να αυξήσουν τόσο τα δρομολόγια όσο και τις οργανικές θέσεις προσωπικού στα πλοία έτσι ώστε να γίνονται οι μετακινήσεις με μεγαλύτερη ασφάλεια.

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ανακοίνωσης του Ενιαίου Συνδικάτου Ναυτεργατών Νομού Καβάλας.

Η ζωή δεν αναστέλλεται. Μένουμε δυνατοί και προχωράμε

«Συνήλθαμε την Παρασκευή 19 Ιουνίου 2020 σε έκτακτη γενική συνέλευση οι ναυτεργάτες της Θάσου για να εξετάσουμε την κατάσταση που διαμορφώνεται στον χώρο μας μετά το πρώτο κύμα της πανδημίας και με την είσοδο στην τουριστική περίοδο, που αν δεν παρθούν επί πλέον μέτρα, μπορεί να φέρει το δεύτερο κύμα, καθώς και για να καθορίσουμε τις διεκδικήσεις μας.

Η κατάστασή μας, όπως και όλων των εργαζομένων άλλωστε, είναι δραματική και δεν διορθώνεται με τις αναστολές και τις ασπιρίνες των 800 και 500 ευρώ, όταν μάλιστα αποκλείονται συνάδελφοι που όλη αυτή τη περίοδο ήταν πραγματικά στη διάθεση των εφοπλιστών, θα είχαν ναυτολογηθεί και θα απασχολούνταν. Η πανδημία ήταν ο καταλύτης που επιτάχυνε τη χειροτέρευση της κατάστασης, το πρόβλημα όμως βρίσκεται βαθύτερα, στο οικονομικό μοντέλο και την κρίση του, που επανεμφανίστηκε πριν καν τελειώσει. Είναι σαφές ότι η μέχρι τώρα διαχείριση της πανδημίας έγινε και γίνεται με κριτήριο τη διασφάλιση του συστήματος, για τη στήριξη των επιχειρήσεων ακόμη και χωρίς το προσωπικό τους.

Η λύση δεν βρίσκεται εκεί που την αναζητούν οι εφοπλιστές δηλαδή στο «κράτει» και στον παροπλισμό των πλοίων, με το κράτος να αναλαμβάνει να μας συντηρεί με ελεημοσύνες τύπου “ειδικής αποζημίωσης” που ολοένα θα μειώνεται, αλλά στο «πρόσω», στην επανεκκίνηση με νέους όρους και στα προηγούμενα επίπεδα απασχόλησης, πράγμα που πλέον υπαγορεύεται και από την ανάγκη ακόμα μεγαλύτερης υγειονομικής προστασίας του νησιού, τώρα που αυξάνουν λόγω βαλκανικού κυρίως τουρισμού η μεταφορική κίνηση, οι εστίες συνωστισμού και διασποράς του ιού μέσα σε ένα πολύ αυξημένο πληθυσμό. Είναι γνωστό ότι η γεωγραφική θέση του νησιού δίπλα στα σύνορα με τα Βαλκάνια και τα άλλα χαρακτηριστικά του το καθιστούν τον πιο προσιτό και αγαπητό ίσως πόλο για τους επισκέπτες  των γειτονικών χωρών  και όλα δείχνουν ότι, ανεξάρτητα τι θα συμβεί σε άλλες περιοχές και νησιά, εδώ η τουριστική κίνηση είναι σχετικά δεδομένη και εξασφαλισμένη, με αποτέλεσμα να μην δικαιολογούνται σκέψεις και πολύ περισσότερο αποφάσεις μείωσης ή και κατάργησης δρομολογίων, απολύσεις ναυτικών και νέες ανατροπές και αφαιρέσεις δικαιωμάτων και κεκτημένων.

Δίπλα στα μέτρα ενίσχυσης των δομών υγείας του νησιού, που έχει ήδη εξαγγείλει και δηλώνει ότι προωθεί η κυβέρνηση και όσα ακόμα χρειαστούν, ως δίδυμο μέτρο υγειονομικής προστασίας και απαραίτητο συμπλήρωμα αναδεικνύεται η απασχόληση όλου του τοπικού στόλου και όλου του ναυτεργατικού δυναμικού με πυκνότερα δρομολόγια και λιγότερους επιβάτες για κάθε πλοίο, με αυξημένες οργανικές συνθέσεις ώστε να αποτρέπονται οι συνωστισμοί και να εξασφαλίζεται η συχνότερη και πλήρης καθαριότητα και απολύμανση και γενικά ο υγειονομικός έλεγχος τόσο στις πύλες εισόδου Καβάλα και Κεραμωτή όσο και μέσα στα πλοία. Μεγάλη προσοχή ως βασική πύλη εισόδου χρειάζεται το λιμάνι της Κεραμωτής και η μεγαλύτερη χρήση της γραμμής Καβάλα-Πρίνος αποτελεί πλέον σημαντικό μέρος της υγειονομικής προστασίας του νησιού.

Δυστυχώς οι εφοπλιστές  δεν σκέφτονται με τον ίδιο τρόπο. Το μόνο που τους απασχολεί είναι το τι πρόσημο θα βάλουν στα λογιστικά τους βιβλία, αν και πώς θα διατηρηθεί η κερδοφορία τους, ακόμα και αν αυτό σημαίνει διάλυση και απόλυτη ασυδοσία στη διεξαγωγή της θαλάσσιας συγκοινωνίας, ενδεχομένως και δυσφήμηση του νησιού στο βαλκανικό και λοιπό τουριστικό κοινό. Παρά το ότι η κυβέρνηση μέσα στην πανδημία βοήθησε γενναιόδωρα το ναυτιλιακό κεφάλαιο, συμπεριλαμβανομένων φυσικά και των τοπικών εταιριών, με πλήθος παροχών και ευεργετημάτων, οι εφοπλιστές επεξεργάζονται σενάρια και παραλλαγές δρομολογίων που θα τους αφήσουν νέα κέρδη και κινούνται αδικαιολόγητα προς μια συνολική αναστολή της θαλάσσιας συγκοινωνίας μέσα από ένα μεγάλο παροπλισμό και απαξίωση των πλοίων και την ανεργία των ναυτικών. Έτσι βλέπουμε να καθορίζονται λίγα για την εποχή δρομολόγια και ορισμένα από αυτά να μένουν παράνομα και αυθαίρετα ανεκτέλεστα, ενώ η ταλαιπωρία των επιβατών και ο συνωστισμός στα εκδοτήρια και τα λιμάνια παραμένει μεγάλος  και επικίνδυνος. Η κυβέρνηση οφείλει να μην υπηρετήσει και να αποτρέψει τα σχέδια για τη δραματική συρρίκνωση της θαλάσσιας συγκοινωνίας γενικότερα, αλλά και στο τόπο μας.

Οι ναυτεργάτες παίρνουμε θέση μάχης στην απόκρουση ενός δεύτερου κύματος της πανδημίας, προτεραιότητα όμως έχει η ενίσχυση των τοπικών δομών υγείας, εν προκειμένω του Κέντρου Υγείας Πρίνου, αλλά όχι μόνον αυτού.

Γι’ αυτό απαιτούμε:

  1. Να καλυφθούν όλες οι ειδικότητες που προβλέπει ο Οργανισμός του Κέντρου Υγείας.
  2. Να εγκατασταθεί στο νησί κλιμάκιο του Ε.Ο.Δ.Υ. και να αρχίσουν αμέσως οι έλεγχοι σε όλους όσους βρίσκονται στο νησί.
  3. Να λειτουργήσουν άμεσα στο Κ.Υ. Πρίνου μονάδα αιμοκάθαρσης και φαρμακείο.
  4. Να γίνονται συνεχείς υγειονομικοί έλεγχοι στα λιμάνια εισόδου του Νησιού.
  5. Να αυξηθούν οι οργανικές συνθέσεις των πλοίων για να μπορούν να αντιμετωπίζονται οι νέες, πρόσθετες και ιδιαίτερες υγειονομικές ανάγκες (καθαρισμοί και απολυμάνσεις πριν την επιβίβαση επιβατών).
  6. Να τηρούνται κανονικά ωράρια εργασίας, ώστε οι απασχολούμενοι ναυτικοί να μην εργαζόμαστε εξαντλητικά για δρομολόγια και επιφυλακές για την μεταφορά ασθενών κατά τη διάρκεια της νύχτας.

Καλούμε τους εργαζόμενους της Θάσου, εν ενεργεία και συνταξιούχους, να πρωτοστατήσουμε στην εφαρμογή των κανόνων προστασίας της δημόσιας υγείας που επεξεργάζονται οι επιστήμονες. Οι ναυτεργάτες ειδικά μπαίνουμε στη πρώτη γραμμή και γινόμαστε συνειδητά η ασπίδα του νησιού. Κατακτούμε το αντίστοιχο στις ιδιαιτερότητες της γραμμής και τις συνθήκες στο  επίπεδο απασχόλησης, κρατάμε εν κινήσει τον τοπικό στόλο και υγειονομικά ασφαλή και πλήρως λειτουργική τη θαλάσσια συγκοινωνία. Πριν από όλα μένουμε υγιείς και δυνατοί, προβάλλουμε απόψεις και διεκδικήσεις για μια θετική επανεκκίνηση».