Αναπληρωτές-Ωρομίσθιοι: Τα κενά στην εκπαίδευση παραμένουν, όπως και οι αντι-εκπαιδευτικές οδηγίες του Υπουργείου

Σειρά ερωτημάτων από την Πρωτοβουλίας Αναπληρωτών-Ωρομισθίων και Ελαστικά Εργαζομένων στην Εκπαίδευση και τα αιτήματα για την «ορθή λειτουργία των σχολείων»

Την Τρίτη 7 Σεπτεμβρίου 2021 πραγματοποιήθηκε συνάντηση μελών του ΔΣ της Πρωτοβουλίας Αναπληρωτών-Ωρομισθίων και Ελαστικά Εργαζομένων στην Εκπαίδευση με τον διευθυντή της ΠΕ Καβάλας, θέτοντάς του μια σειρά ερωτημάτων με επίκεντρο τα κενά στα σχολεία, με τους εκπαιδευτικούς να μη μένουν ικανοποιημένοι από τις απαντήσεις τις οποίες έλαβαν, κάνοντας λόγο για συγκεκριμένη γραμμή από το Υπουργείο Παιδείας το οποίο συντηρεί έναν «αντιεκπαιδευτικό, αντιπαιδαγωγικό προσανατολισμό» όπως αναφέρουν στην ανακοίνωσή τους.

Η ανακοίνωση και τα ερωτήματα των Αναπληρωτών-Ωρομισθίων

Τα ερωτήματα που κατατέθηκαν από τον εκπρόσωπο της ΑΣΕ ήταν τα παρακάτω:

  • Γιατί δε δόθηκαν όλα τα κενά στους αναπληρωτές της Α’ φάσης, ώστε να μην υπάρχει καταστρατήγηση των πινάκων και να μη δημιουργείται η ανάγκη, όπως συμβαίνει τώρα, για ικανοποίηση όλων των αιτημάτων για βελτίωση θέσης;
  • Γιατί ολοκληρώθηκαν υπηρεσιακές μεταβολές μέσα στον Αύγουστο, όταν είναι γνωστό πως τις πρώτες μέρες του Σεπτεμβρίου, που ανοίγουν τα σχολεία δημιουργούνται καινούρια δεδομένα; Τονίστηκε μάλιστα πως αυτό θα κάλυπτε τα δικαιώματα των συναδέλφων, αλλά και θα εξασφάλιζε την εύρυθμη λειτουργία των σχολικών μονάδων.
  • Γιατί δόθηκαν τα κενά για την παράλληλη στήριξη ομαδοποιημένα, όταν μ’ αυτόν τον τρόπο καταστρατηγούνται τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών και φυσικά περιορίζεται ο αριθμός των αναπληρωτών που προσλαμβάνονται;

Στις απαντήσεις του ο Διευθυντής εκπαίδευσης υπερασπίστηκε πλήρως τις επιλογές που έγιναν, που όλες ήταν απολύτως σύμφωνες με τις αντιεκπαιδευτικές οδηγίες του ΥΠΑΙΘ. Δεσμεύτηκε πως θα εξακολουθήσει να ζητάει και στις επόμενες φάσεις προσλήψεων αναπληρωτές για την κάλυψη όλων των κενών που έμειναν ακάλυπτα στην Α’ φάση.

Τονίζουμε πως τα κενά που δεν καλύφθηκαν, με τα δεδομένα που υπήρχαν πριν τις προσλήψεις των αναπληρωτών, είναι γύρω στα 70. Αν αναλογιστούμε πως μετά το άνοιγμα των σχολείων δημιουργήθηκαν και πολλά επιπλέον κενά, τότε γίνεται εύκολα αντιληπτό το αδιέξοδο της πολιτικής του ΥΠΑΙΘ και ο αντιεκπαιδευτικός, αντιπαιδαγωγικός προσανατολισμός του.

Για την ικανοποίηση των μορφωτικών δικαιωμάτων των παιδιών, επαγγελματικών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών και την ορθή παιδαγωγικά λειτουργία των σχολείων ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ:

  • Μονιμοποίηση όσων δουλεύουν στα σχολεία ως αναπληρωτές τα τελευταία χρόνια
  • Ικανοποίηση όλων των αιτημάτων που θα κατατεθούν για βελτίωση θέσης από τους αναπληρωτές της Α΄φάσης
  • Άμεση κάλυψη όλων των κενών με την άμεση διενέργεια Β’ φάσης πρόσληψης αναπληρωτών
  • Όλα τα μαθήματα να διδάσκονται αποκλειστικά από εκπαιδευτικούς των ανάλογων ειδικοτήτων

Δεν κάνουμε βήμα πίσω από την ικανοποίηση των μορφωτικών αναγκών των μαθητών μας και τις ανάγκες του δημόσιου σχολείου κι όσων το υπηρετούμε!