Η Καβάλα «έτρεξε» με δύο εκπροσώπους στο 1ο EKO Acropolis Rally FORUM

Στέλλα Αργυρίου και Χρήστος Κουτρουμανίδης συμμετείχαν στο πρώτο συνέδριο στην ιστορία του Ράλλυ Ακρόπολις, στον «τερματισμό» μιας εκ των σημαντικότερων αθλητικών διοργανώσεων παγκοσμίως

Το πρώτο συνέδριο στην ιστορία του Ράλλυ Ακρόπολις πέρασε στην ιστορία, παρουσία πλήθους ομιλητών οι οποίοι ανέπτυξαν κάθε πτυχή του αγώνα. Το EKO Acropolis Rally FORUM 2021 αποτέλεσε τον επίσημο επίλογο σε μια χρονιά που αποτέλεσε σταθμό στα σχεδόν 70 χρόνια ιστορίας του αγώνα.

Αντικείμενο του συνεδρίου είναι να φωτίσει με κάθε λεπτομέρεια και να καταγράψει όλες τις πτυχές του φετινού EKO Ράλλυ Ακρόπολις: Από τη διεθνή προβολή, τον τουρισμό, την οικονομία, το αθλητικό μέρος και την προώθηση της οδικής ασφάλειας, έως την ψυχολογική ανάταση του κοινού, μέσω μιας επιτυχημένης διοργάνωσης, με θέαμα υψηλού επιπέδου. Σκιαγράφησε επίσης το μέλλον του αγώνα, που έχει ήδη μια θέση στο πρόγραμμα του WRC για τη διετία 2022-2023. Το EKO Acropolis Rally FORUM 2021 διοργανώθηκε από το Υφυπουργείο Αθλητισμού και τη Motorsport Greece και φιλοξενήθηκε στο “Divani Apollon Καβούρι”, ενώ η εκδήλωση μεταδόθηκε ζωντανά, μέσω διαδικτύου.

Η Καβαλιώτισσα ψυχολόγος και ειδική σύμβουλος του Δημάρχου Καβάλας, Στέλλα Αργυρίου και ο επίσης Καβαλιώτης Διδάκτορας, συνεργαζόμενο εκπαιδευτικό προσωπικό στο Τμήμα Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας του Διεθνούς Πανεπιστημίου Ελλάδος και επιστημονικός συνεργάτης του Εργαστήριου Οργάνωσης και Διοίκησης Υπηρεσιών και Ποιότητας Ζωής του Τμήματος Οργάνωσης και Διαχείρισης Αθλητισμού του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου, Χρήστος Κουτρουμανίδης συμμετείχαν στον «τερματισμό» μιας εκ των σημαντικότερων αθλητικών διοργανώσεων παγκοσμίως, εκπροσωπώντας την Καβάλα και αναδεικνύοντας παράλληλα τις ιδιαίτερες παράλληλες, με το αθλητικό κομμάτι, πτυχές του Ράλλυ Ακρόπολις.

Οι στόχοι και τα αποτελέσματα του FORUM

Ο στόχος του EKO Acropolis Rally FORUM, που φιλοξενήθηκε στο ξενοδοχείο “Divani Apollon” στο Καβούρι, υπήρξε σαφώς προσδιορισμένος: Να δημοσιοποιηθούν όλα όσα προηγήθηκαν της διοργάνωσης του EΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις 2021, αλλά και όσα χρειάστηκε να γίνουν πριν και κατά τη διάρκειά του, ώστε η Ελλάδα να κερδίσει δίκαια το χειροκρότημα της εθνικής και διεθνούς κοινότητας για την αρτιότητα του εγχειρήματος.

Εκπρόσωποι του πολιτικού, του επιχειρηματικού και του αθλητικού κόσμου, καθώς και της επιστημονικής κοινότητας, κλήθηκαν να αναπτύξουν όσα προσέφερε στον τόπο η διεξαγωγή του αγώνα στο πλαίσιο του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλλυ της FIA, βάζοντας έτσι μια τελεία σε όσα έγιναν το 2021 και δίνοντας το έναυσμα για περαιτέρω ανάπτυξη το 2022.

Τις εργασίες του συνεδρίου άνοιξε ο Υφυπουργός Αθλητισμού και πρόεδρος της Οργανωτικής Επιτροπής του αγώνα, Λευτέρης Αυγενάκης, αναφέροντας μεταξύ άλλων: «Πριν περάσουμε στην επόμενη διοργάνωση, θέλω να πω πως δεν υπάρχει τίποτα πιο υγιές και τίποτα πιο αποτελεσματικό για τη διαρκή αυτοβελτίωση, από την αποτίμηση και τον απολογισμό του δικού μας έργου ή, πιο σωστά, του μέχρι σήμερα έργου μας. Βρισκόμαστε σήμερα εδώ, προκειμένου να συζητήσουμε για το αποτύπωμα του φετινού αγώνα, αλλά και για να σκιαγραφήσουμε το μέλλον του».

Για την εξαγωγή ασφαλών συμπερασμάτων αναφορικά με την επίδραση του αγώνα στη διεθνή προβολή της χώρας, στον τουρισμό, στην οικονομία, καθώς και ως προς το αθλητικό του μέρος, στην προώθηση της οδικής ασφάλειας, αλλά και στην ψυχολογική ανάταση του κοινού, εκπονήθηκαν δύο έρευνες. Η πρώτη από την Κάπα Reaserch, μία από τις κορυφαίες εταιρείες στον κλάδο των υπηρεσιών έρευνας αγοράς, στρατηγικής, επικοινωνίας και επιχειρησιακού σχεδιασμού στην Ελλάδα και τη Νοτιοανατολική Ευρώπη, και η δεύτερη από το Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου, μέσω του Εργαστηρίου Οργάνωσης, Διοίκησης Υπηρεσιών και Ποιότητας Ζωής.

Την αξία προβολής και του οικονομικού αποτυπώματος του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις ανέπτυξε κατά την παρουσίασή του ο κ. Παναγιώτης Αλεξόπουλος, καθηγητής του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου και οι Εμμανουήλ Χουστουλάκης και Χρήστος Κουτρουμανίδης, μέλη της ερευνητικής ομάδας, η οποία κατέληξε στο ότι το συνολικό εκτιμώμενο οικονομικό αποτύπωμα της διοργάνωσης στις τοπικές κοινωνίες και στην εθνική οικονομία σε επίπεδο δαπάνης των συμμετεχόντων στη διοργάνωση, φιλάθλων και στελεχών, είναι 20 εκ. ευρώ ή σχεδόν 0,0002 του ΑΕΠ της Ελλάδας, ποσό το οποίο αυξάνεται σε 35 εκ. ευρώ με το συνυπολογισμό της αξίας προβολής της διοργάνωσης σε εθνικό επίπεδο.

Ο υφυπουργός Αθλητισμού ανέφερε σχετικά: «Ποιος μπορούσε να πιστέψει ότι η αξία της τηλεοπτικής προβολής, μόνο από το κανάλι της COSMOTE TV, θα αποτιμάτο σε 3,8 εκατ. ευρώ και ότι αθροιστικά το κοινό του Ράλλυ Ακρόπολις παγκοσμίως αριθμεί 48 εκ. τηλεθεατές; Η πολιτική απόφαση για την επανένταξη του αγώνα στο πρόγραμμα του WRC αποτελεί μια σωστή στρατηγική κίνηση που επιτυγχάνει ταυτόχρονα πολλούς και διαφορετικούς στρατηγικούς στόχους της πολιτείας».

Ο Αλέξης Ρουτζούνης, διευθυντής ερευνών της Κάπα Research, παρουσιάζοντας τα στοιχεία της σχετικής έρευνας κατέληξε στο ότι η απήχηση του Ράλλυ Ακρόπολις, ενός διαχρονικού θεσμού με αρκετά υψηλή αναγνωρισιμότητα, ξεπερνά κατά πολύ το κοινό του μηχανοκίνητου αθλητισμού στην Ελλάδα. Οι πολίτες με πλειοψηφικά νούμερα εκφράζουν ικανοποίηση για την επιστροφή του αγώνα στο WRC, αναγνωρίζουν τις προσπάθειες της πολιτείας και των αρμόδιων φορέων προς την κατεύθυνση αυτή και εξαίρουν τη φετινή διοργάνωση ως ιδιαιτέρως επιτυχημένη.

Το γεγονός ότι «ο μηχανοκίνητος αθλητισμός αναδείχθηκε σε τέταρτο πιο δημοφιλές άθλημα στη χώρα μας, μετά το ποδόσφαιρο, το μπάσκετ και τον στίβο, ενώ 9 στους 10 Έλληνες υποστηρίζουν την ανάληψη διεθνών αθλητικών διοργανώσεων από τη χώρα μας» σχολίασε με θέρμη ο κ. Αυγενάκης.

Την απήχηση του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις σε διεθνές επίπεδο ανέπτυξε ο Simon Larkin, επικεφαλής ανάπτυξης των κατά τόπους γύρων του WRC για λογαριασμό του Promoter του θεσμού.

Στην πορεία του συνεδρίου, ο Νίκος Κερερές, Εκτελεστικός Διευθυντής της Motorsport Greece, αναλύοντας τα οικονομικά στοιχεία της διοργάνωσης, αναφέρθηκε αναλυτικά στο κόστος του αγώνα, που ανήλθε στα 3 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων περισσότερα από 2 εκ. ευρώ εξασφαλίστηκαν από χορηγίες και συμμετοχές, ενώ το Δημόσιο συμμετείχε με περίπου 900 χιλιάδες ευρώ. Ο ίδιος ευχήθηκε «η πρακτική και η προσέγγιση που ακολουθήσαμε να αποτελέσει το παράδειγμα στο μέλλον για ανάλογες αθλητικές διοργανώσεις μεγάλης εμβέλειας».

Ανάλογα, ο Υπουργός Οικονομικών, Χρήστος Σταϊκούρας, ανέφερε: «Η επιτυχία του αγώνα οφείλεται, μεταξύ άλλων, στην πολυεπίπεδη, άμεση και έμμεση σύμπραξη και την εξαιρετική συνεργασία του δημόσιου με τον ιδιωτικό τομέα. Το Κράτος χρηματοδότησε, στο πλαίσιο των δημοσιονομικών και ταμειακών δυνατοτήτων του, ανάγκες του αγώνα. Και δεσμεύομαι, ως Υπουργός Οικονομικών, ότι θα συνεχίσουμε να στηρίζουμε τέτοιες προσπάθειες, με γνώμονα πάντα την οικονομική αποτελεσματικότητα και την κοινωνική ανταποδοτικότητα».

Κατά τη ροή του συνεδρίου αναπτύχθηκαν θέματα μείζονος σημασίας, όπως είναι ο ρόλος του εθελοντισμού στην επιτυχία αθλητικών διοργανώσεων παγκόσμιας εμβέλειας, για τον οποίο έκανε λόγο ο Γιάννης Οικονόμου, Yφυπουργός στον Πρωθυπουργό και Κυβερνητικός Εκπρόσωπος, η Ντενίζ Παναγοπούλου, υπεύθυνη Εθελοντών της Ελληνικής Ολυμπιακής Επιτροπής και ο Δρ Αντώνης Αυγερινός, πρόεδρος του Ελληνικού Ερυθρού Σταυρού, που βρέθηκε δίπλα σε κάθε κάλεσμα της Οργανωτικής Επιτροπής του αγώνα.

Ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Γιώργος Αμυράς, εξέφρασε την πεποίθησή του για το ότι «αθλητισμός και περιβάλλουν πρέπει να γίνουν “ένα”», παίρνοντας σαν παράδειγμα την πρόσφατη περιβαλλοντική πιστοποίηση του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις.

Αντίστοιχα, σε συνέχεια άλλων δράσεων Οδικής Ασφάλειας που ξεκίνησαν να πραγματοποιούνται ήδη από το καλοκαίρι και θα συνεχιστούν μέχρι και το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις 2022, ανακοινώθηκε η έναρξη μιας καμπάνιας στα πρότυπα της διεθνούς εκστρατείας της FIA, #3500Lives, που στόχο έχει να μηδενίσει την απώλεια ανθρώπινων ζωών εξαιτίας τροχαίων δυστυχημάτων. Την καμπάνια στηρίζουν η ελληνική αθλητική κοινότητα και καταξιωμένες προσωπικότητες των Τεχνών.

Αντί άλλου επιλόγου, ένα από τα συμπεράσματα της έρευνας της Κάπα Research έρχεται να δώσει το έναυσμα για την επόμενη μέρα του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις: θετικά (87%) τοποθετείται η κοινή γνώμη απέναντι στην ανάληψη της διοργάνωσης διεθνών αθλητικών γεγονότων από τη χώρα μας, ενώ παράλληλα στηρίζει (70%) την αξιοποίηση εμβληματικών και κεντρικών σημείων των ελληνικών πόλεων σε μεγάλες αθλητικές διοργανώσεις με στόχο τη διεθνή προβολή τους.

Το ΕΚΟ Acropolis Rally FORUM τίμησαν με την παρουσία, τις τοποθετήσεις και τις εισηγήσεις τους με σειρά εμφάνισης οι κ. κ. Δημήτρης Μιχελακάκης, πρόεδρος της Ομοσπονδίας Μηχανοκίνητου Αθλητισμού Ελλάδας, Δημήτρης Παπαστεργίου, πρόεδρος Κεντρικής Ένωσης Δήμων Ελλάδας, Γιώργος Πατούλης, Περιφερειάρχης Αττικής, Φάνης Σπανός, Περιφερειάρχης Στερεάς Ελλάδας, Άννα Καλογεροπούλου, Αντιπεριφερειάρχης Πελοποννήσου, Θύμιος Καραΐσκος, Δήμαρχος Λαμιέων, Γιώργος Γκιώνης, Δήμαρχος Λουτρακίου-Περαχώρας-Αγίων Θεοδώρων, Γιώργος Καζαντζόπουλος, Υπεύθυνος Περιβάλλοντος ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις, Andrew Wheatley, WRC Category Manager FIA. Τους χορηγούς του αγώνα εκπροσώπησαν οι κ. κ. Χριστίνα Μηλιαράκη (ΕΚΟ), Λιάνα Μόσχου (COSMOTE), Ιωάννης Σιδέρης (Πλαστικά Θράκης), Κώστας Σταματάκης (Κωτσόβολος), και ο Ηλίας Καραΐσκος (Toyota Ελλάς) [Πηγή: capital.gr].

Στέλλα Αργυρίου: Η μοναδική… οδηγός σε ένα ανδροκρατούμενο πάνελ

Σε ένα… ανδροκρατούμενο πάνελ, με αφορμή την επιστροφή του Ράλλυ Ακρόπολις, η Καβαλιώτισσα ψυχολόγος, Στέλλα Αργυρίου ήρθε να μας θυμίσει πόσο διαφορετικό αποτύπωμα μπορεί να αφήσει η πινελιά μιας γυναίκας, σε κάθε πτυχή του δημοσίου βίου. Η Καβαλιώτισσα ψυχολόγος ήταν η μόνη γυναίκα μεταξύ των ομιλητών, και κατέθεσε τη δική της οπτική για το πόσο μπορεί να επηρεάσει την ψυχολογία της κοινωνίας μια σημαντική αθλητική επιτυχία.

Δείτε τη σχετική ανάρτηση της Στέλλας Αργυρίου στην προσωπική σελίδα της στο Facebook:

Ο αθλητισμός, ειδικά ο ελληνικός, μας έχει προσφέρει πλεόνασμα παραδειγμάτων ψυχικής εξέγερσης, που είχαν ευρύτερες κοινωνικές συνέπειες. Με αφορμή την επιστροφή του Ράλλυ Ακρόπολις, ας ξανασυστηθούμε.

Να αναζητήσουμε όσα μας ενώνουν και να μην δίνουμε τόσο μεγάλη σημασία σε όσα μπορούν να μας κρατούν μακριά.

Να θυμηθούμε τις μεγάλες αλήθειες της ζωής μας.

Ό, τι μας κάνει να παθιαζόμαστε, θεραπεύει την καρδιά μας.

Βρίσκουμε το κίνητρο να αγκαλιάσουμε τις καλύτερες πτυχές του εαυτού μας.

Να μοιράσουμε φως και σε όσους είναι γύρω μας, αντί να μιζεριάζουμε όλοι μαζί στο σκοτάδι.

Να αγκαλιαζόμαστε στις μεγάλες επιτυχίες. Στη μεγαλύτερη, μέχρι την επόμενη, όπως είχε πει ο Νίκος Γκάλης.

Θα ήθελα να ευχαριστήσω τους διοργανωτές της εκδήλωσης, τον Υφυπουργό Πολιτισμού και Αθλητισμού, Λευτέρη Αυγενάκη και φυσικά τον υπέροχο οικοδεσπότη, Τάκη Πουρναράκη για την ευκαιρία που μου προσέφεραν να βρεθώ και εγώ σήμερα στο πρώτο συνέδριο στην ιστορία του Ράλλυ Ακρόπολις, και να μοιραστώ μερικές σκέψεις. Όπως ανέφερα και σήμερα στην ομιλία μου, «ο αθλητισμός, περνάει από την καρδιά».