7ο Γυμνάσιο Καβάλας: Εκπαίδευση 4 καθηγητών σε καινοτόμες μεθόδους διδασκαλίας στη Βαρκελώνη

Οι εκπαιδευτικοί βρέθηκαν για μια εβδομάδα στην Ισπανία στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus με τίτλο «Ένα Ευρωπαϊκό Σχολείο για όλα τα Παιδιά»

Στη Βαρκελώνη της Ισπανίας βρέθηκαν την εβδομάδα 6 με 13 Μαρτίου 2022, τέσσερις εκπαιδευτικοί του 7ου Γυμνασίου Καβάλας, συμμετέχοντας σε Ευρωπαϊκό πρόγραμμα κατάρτισης προσωπικού Erasmus+ ΚΑ1 με τίτλο «Ένα Ευρωπαϊκό Σχολείο για όλα τα Παιδιά – A European School for All Children».

Βασικός στόχος του σχεδίου ήταν η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών του σχολείου σε καινοτόμες μεθόδους διδασκαλίας, με έμφαση στη χρήση των Νέων Τεχνολογιών στην τάξη, με σκοπό την ενσωμάτωση όλων των μαθητών στη σχολική κοινότητα, αλλά και την πρόκληση ενσυναίσθησης στους μαθητές για ένα συμπεριληπτικό σχολείο για όλους, χωρίς διακρίσεις.

Οι εκπαιδευτικοί συνεργάστηκαν και αντάλλαξαν απόψεις και καλές πρακτικές με εκπαιδευτικούς από τη Γερμανία, την Ιταλία, την Ισπανία, την Ολλανδία και το Βέλγιο. Έμφαση δόθηκε στην ενίσχυση του Ευρωπαϊκού χαρακτήρα του σχολείου και στη διεύρυνση των σχέσεών του με άλλα σχολεία εντός της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Παράλληλα ξεναγήθηκαν στη Βαρκελώνη και γνώρισαν την ιστορία και την κουλτούρα της αξιόλογης Καταλανικής πόλης.

Οι εκπαιδευτικοί που επιμορφώθηκαν στο εκπαιδευτήριο Europass Teacher Academy στην πόλη Βαρκελώνη είναι οι:

  • Κιλικιάν Παναγιώτης, Φυσικής Αγωγής (Διευθυντής)
  • Σωτηρέλη Καλλιόπη, Αγγλικής Φιλολογίας (Υποδιευθύντρια)
  • Ηλιοπούλου Ανθή, Πληροφορικής (Συντονίστρια των Ευρωπαϊκών Προγραμμάτων)
  • Θεοδωράκογλου Χαριτωμένη, Φιλόλογος

Η εξοικείωση των διδασκόντων με σύγχρονες εκπαιδευτικές μεθόδους και με τη χρήση των ΤΠΕ δημιουργεί πρόσφορο έδαφος για την ενεργή εμπλοκή των μαθητών στη διαδικασία της μάθησης. Η δημιουργία σχεδίων μαθημάτων με βάση τη συμπερίληψη καθιστά το σχολείο ανοιχτό σε όλους. Η επιμόρφωση των καθηγητών φέρνει το ελληνικό σχολείο πιο κοντά στα ευρωπαϊκά πρότυπα εκπαίδευσης, καθιστώντας το όχι απλά μια πηγή γνώσης αλλά και αρωγό στην καλλιέργεια της κριτικής σκέψης.