Γυμνάσιο Κεραμωτής: Στην Ισπανία με οδηγό τη «Συναισθηματική Υγεία» [φωτογραφίες]

Εκπαιδευτικό ταξίδι μαθητών και εκπαιδευτικών του σχολείου στη Μάλαγα στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Προγράμματος Erasmus+ KA229 με τίτλο "Healthy Bodies, Healthy Minds"

Στο πλαίσιο του σχεδίου του Ευρωπαϊκού Προγράμματος Erasmus+ KA229 με τίτλο “Healthy Bodies, Healthy Minds” και κωδικό 2019-1-RO01-KA229-063144_4, το Γυμνάσιο Κεραμωτής το οποίο συνεργάζεται  με σχολεία από τη Ρουμανία, την Πολωνία, την Τουρκία, την Ιταλία και την Ισπανία, πραγματοποίησε από 14 έως και 18 Μαρτίου 2022, στην πόλη της Μάλαγας στην Ισπανία και στην σχολική μονάδα “Colegio Los Olivos”, την 5η κατά σειρά LTTA (Learning, Teaching, Training Activities) Εκπαιδευτικών και Μαθητών με θέμα «Συναισθηματική Υγεία».

Στην ελληνική αντιπροσωπία, από το Γυμνάσιο Κεραμωτής συμμετείχαν 2 εκπαιδευτικοί: ο Δημήτριος Καρδαράς κλ. ΠΕ04, ο Βασίλειος Μανίσογλου κλάδου ΠΕ11 και 4 μαθητές: Νανάκου Μάρθα, Κοκάι Πάουλο, Σιώπη Ευαγγελία και Μανιός Αθανάσιος από την Γ΄ τάξη του σχολείου, οι οποίοι και έλαβαν μέρος σε όλες τις δραστηριότητες και επισκέψεις που σχεδίασε και πραγματοποίησε το σχολείο υποδοχής.

Κατά την πρώτη ημέρα της κινητικότητας στη Μάλαγα της Ισπανίας, μαθητές και εκπαιδευτικοί συμμετείχαν στην τελετή έναρξης και σε κάποιες  δραστηριότητες για το «σπάσιμο του πάγου». Παρακολούθησαν τις παρουσιάσεις των διεθνών ομάδων σχετικά με τη σημασία της συναισθηματικής υγείας, επισκέφτηκαν και γνώρισαν τους χώρους του σχολείου και ολοκλήρωσαν το πρόγραμμα της ημέρας γευματίζοντας.

Τη δεύτερη μέρα, παιδιά και δάσκαλοι πραγματοποίησαν διάλεξη και έλαβαν μέρος σε εργαστήρια με θέμα «Συναισθηματική διαχείριση μέσω ενσυνείδησης». Κατόπιν επισκέφτηκαν το ιστορικό κέντρο και το Μουσείο στη Μάλαγα.

Την τρίτη κατά σειρά ημέρα της κινητικότητας, οι μαθητές επισκέφθηκαν τη Ρόντα για να λάβουν μέρος σε στοχευμένες δραστηριότητες και εργαστήρια για τη συναισθηματική υγεία. Η Ρόντα είναι μια από τις πιο γραφικές πόλεις της Ισπανίας και αυτό το διαπιστώνει ο επισκέπτης περπατώντας στους δρόμους της. Μεγαλύτερη εντύπωση προκαλεί το βαθύ φαράγγι 100 μέτρων στο κέντρο της πόλης και η διάσημη γέφυρα Puente Nuevo πάνω από αυτό. Στη χριστιανική συνοικία Ronda Mercadillo υπάρχει το εντυπωσιακό κτίριο Real Maestranza de Caballería-αρένα της ταυρομαχίας. Θαυμάζοντας αυτούς τους καταπληκτικούς τόπους οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές του σχολείου είχαν συγχρόνως την ευκαιρία να εκπαιδεύσουν το μυαλό τους. Κατά τη διάρκεια των διαδρομών οι οικοδεσπότες είχαν ετοιμάσει καταπληκτικούς λογικούς γρίφους.

Η τέταρτη μέρα κινητικότητας ξεκίνησε με ντοκιμαντέρ και συζήτηση για την Αυτοεκτίμηση. Οι μαθητές έπρεπε να απαντήσουν σε ένα ερωτηματολόγιο. Στη συνέχεια συμμετείχαν σε εργαστήριο για την Ψυχική Υγεία. Οι δραστηριότητες της ημέρας ολοκληρώθηκαν με την παρουσίαση των αποτελεσμάτων των συμπληρωμένων ερωτηματολογίων κάθε χώρας.

Η τελευταία μέρα της κινητικότητας στη Μάλαγα της Ισπανίας ξεκίνησε με μια παρουσίαση για τη Συναισθηματική Νοημοσύνη. Οι μαθητές έπρεπε να απαντήσουν σε μερικές ερωτήσεις και να εκφράσουν τις απόψεις τους για συγκεκριμένο θέμα. Έλαβαν επίσης μέρος σε αθλητικούς αγώνες. Με τη συμπλήρωση των ερωτηματολογίων αξιολόγησης υλοποιήθηκε και το πρόγραμμα της ημέρας.

Μαθητές και εκπαιδευτικοί απόλαυσαν ιδιαίτερα την εμπειρία του ταξιδιού και της επίσκεψης, εξασκήθηκαν στην αγγλική γλώσσα, συνδέθηκαν φιλικά με τους εταίρους, γνώρισαν την όμορφη ευρωπαϊκή χώρα της Ισπανίας και ενδυνάμωσαν την αίσθηση του Ευρωπαίου πολίτη ως πολίτη του κόσμου.

Επίσης, επειδή το θέμα του προγράμματος προσομοίαζε με το αρχαιοελληνικό ρητό «Νους υγιής εν σώματι υγιεί», δόθηκε η ευκαιρία να αναδειχθεί με ιδιαίτερο τρόπο ο ρόλος και η σημασία της εκπαίδευσης όσον αφορά την αρμονική σωματική και ψυχική ανάπτυξη.