Γυμνάσιο Κεραμωτής: «Άνοιξε την ομπρέλα» της ενσυναίσθησης και της κατάρριψης των στερεοτύπων στην Ισπανία

5 μαθητές και 2 εκπαιδευτικοί ταξίδεψαν στην Γρανάδα στο πλαίσιο της συμμετοχής τους στο Ευρωπαϊκό πρόγραμμα Erasmus+

Το Γυμνάσιο Κεραμωτής, συμμετέχοντας στο Ευρωπαϊκό πρόγραμμα Erasmus+ με θέμα “Let’s Walk Together to Handle the Obstacles”, πραγματοποίησε την τρίτη LTTA (Learning, Teaching, Training Activities) συνάντηση, 28-03 έως 01-04, στη Granada (Pinos Puende) της Ισπανίας στο σχολείο “Ies Cerro de los Infantes”.

Για τη δράση μετακινήθηκαν 5 μαθητές με 2 συνοδούς εκπαιδευτικούς, οι οποίοι συμμετείχαν σε ομάδες εργασίας με παιδιά από τα εταιρικά σχολεία: Τουρκίας, Ισπανίας, και Πορτογαλίας.

Οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν ενδιαφέρουσες εισηγήσεις σχετικές με τη θεματολογία από ειδικούς επιστήμονες της περιοχής, να επισκεφτούν επαγγελματικές σχολές και να υλοποιήσουν διαθεματικά εργαστήρια.

Στόχος της συνάντησης ήταν η ενίσχυση του διαπολιτισμικού διαλόγου, η καλλιέργεια της ενσυναίσθησης και της ομαδικότητας και η κατάρριψη στερεοτύπων μέσα από την αλληλεπίδραση μαθητών διαφορετικού πολιτισμικού υπόβαθρου.

Η συνάντηση απετέλεσε εφαλτήριο για προβληματισμό πάνω σε ζητήματα που αφορούν τη μετανάστευση, την ταυτότητα, την αποδοχή της διαφορετικότητας, αλλά και αφορμή για να αντιληφθούν τα παιδιά τη δύναμη της φωνής και των επιλογών τους.

Παρουσιάστηκαν δημιουργικές δραστηριότητες οι οποίες οργανώθηκαν από τους μαθητές και υλοποιήθηκαν με την ενεργή συμμετοχή όλων. Με τον τρόπο αυτό, οι εταίροι είχαν την ευκαιρία να επικοινωνήσουν με τους συνομήλικούς τους, να νιώσουν αυτοπεποίθηση, να γνωρίσουν τον εαυτό τους, να αναπτύξουν γλωσσικές και επικοινωνιακές ικανότητες, να δημιουργήσουν φιλίες, να εκπαιδευτούν μέσα από συνεργασίες και να ασκήσουν τις δεξιότητές τους στον αυτοσχεδιασμό και στη δημιουργικότητά τους σε Ευρωπαϊκό περιβάλλον.

Τέλος πραγματοποιήθηκαν πολιτιστικές επισκέψεις στα μέρη Αlbaycin, Alhambra και Pinos Puende.

Η επόμενη συνάντηση καθορίστηκε να γίνει στη χώρα μας, τον Μάϊο του 2022, συνεχίζοντας τις εργασίες πάνω στο ίδιο θέμα.