Καβάλα: Αντί να ποντιστεί το αεροπλάνο-φάντασμα του αεροδρομίου γιατί να μην «απογειωθεί»;

Από το 2018 η Αεροπορική Λέσχη «Μωραϊτίνης Αριστείδης» έχει καταθέσει μελέτη για την αξιοποίηση του αεροπλάνου ως στατικό αεροπορικό έκθεμα και Μουσείο Αεροπορικής Ιστορίας και Τεχνολογίας

Επανήλθε η ανάγκη για ανάπτυξη καταδυτικού τουρισμού στην περιοχή της Καβάλας και ως εκ τούτου, επανήλθε και η ανάγκη για την αξιοποίηση του Lockheed L-1011 TriStar, του κουφαριού του αεροσκάφους το οποίο βρίσκεται στο αεροδρόμιο της Καβάλας «Μέγας Αλέξανδρος» από το 2004.

Από το 2018, όμως, έχει κατατεθεί επίσημη πρόταση για την στατική αξιοποίηση του αεροσκάφους, χωρίς να ποντιστεί (με ό,τι αυτό συνεπάγεται για το κόστος ποντισμού, τη γραφειοκρατία και τον χρόνο που θα χρειαστεί για να ολοκληρωθούν όλες οι απαραίτητες διαδικασίες), με συγκεκριμένο πλάνο, τεχνικές λεπτομέρειες και στόχευση.

Συγκεκριμένα, η Αεροπορική Λέσχη «Μωραϊτίνης Αριστείδης», με την υπογραφή του προέδρου της, Σμηνάρχου (Ι) ε.α. και Διευθυντή των AirSea Shows, Παναγιώτη Γεωργιάδη έχει καταθέσει συγκεκριμένο πλάνο για την αξιοποίηση του αεροσκάφους ως στατικό αεροπορικό έκθεμα και ως Μουσείο Αεροπορικής Ιστορίας και Τεχνολογίας.

Το σκεπτικό ήταν το εξής: Υφίσταται μια μοναδική ευκαιρία να αποκτήσει ο αερολιμένας της Καβάλας έναν μοναδικό αεροπορικό εκθεσιακό χώρο στην ελληνική επικράτεια, αλλά και στην περιοχή της νοτιοανατολικής Ευρώπης, με κύρια οφέλη την ενίσχυση της αναπτυξιακής, τουριστικής και πολιτιστικής δυναμικής της περιοχής, τη δημιουργία επιμορφωτικής πλατφόρμας της Αεροδιαστημικής Επιστήμης και Ιστορίας μέσω της διαδραστικής εμπειρίας για τους επισκέπτες, αλλά συνάμα και την πλήρη αξιοποίηση της επιφάνειας της πίστας στάθμευσης των αεροσκαφών.

Εναλλακτικά, το συγκεκριμένο αεροπλάνο θα μπορούσε να γίνει ακόμη και εστιατόριο με θέα το αεροδρόμιο. Αρκεί να μετακινηθεί λίγα μέτρα παρακάτω, στο εργοτάξιο. Πόσο θα κοστίσει αυτό, τι διαδικασία χρειάζεται και πόσο δύσκολο θα ήταν να γίνει, σε μια ευνοϊκή, μάλιστα, συγκυρία για την Καβάλα, από την οποία κατάγεται ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας;

Για την ιστορία: Η Gee Bee Air, μια ελληνική βραχύβια αεροπορική εταιρεία, το 2004 έφερε το συγκεκριμένο αεροσκάφος στην Ελλάδα με leasing από μια κυπριακή εταιρεία προκειμένου να το χρησιμοποιήσει για πτήσεις της στο εξωτερικό, κάτι το οποίο δεν έγινε ποτέ.

Η εταιρεία έκλεισε και το TriStar παρέμεινε ως και σήμερα στο αεροδρόμιο της Καβάλας με το τελευταίο του αμερικανικό νηολόγιο και άγνωστο αν έχει πλέον πτητική ικανότητα, ενώ το Ελληνικό Δημόσιο έχει κατασχέσει το αεροπλάνο για χρέη όσο αφορά τα τέλη παραμονής στο αεροδρόμιο.