Γυμνάσιο Αμυγδαλεώνα: Οι μαθητές της Β’ τάξης ένιωσαν για λίγο «φοιτητές» του ΑΠΘ [φωτογραφίες]

Τρίημερη εκδρομή της ομάδας “DigiLab” του σχολείου στη Θεσσαλονίκη με πλούσιο εκπαιδευτικό πρόγραμμα και παρουσία στα φοιτητικά έδρανα του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου

Στο πλαίσιο του πολιτιστικού προγράμματος “DigiLab” της Β’ τάξης του Γυμνασίου Αμυγδαλεώνα με συντονίστρια την εκπαιδευτικό του σχολείου Χρυσούλα Λάζου πραγματοποιήθηκε τριήμερη εκπαιδευτική εκδρομή στη Θεσσαλονίκη κατά το διάστημα 8 έως και 10 Μαρτίου 2023.

Μια ξεχωριστή εμπειρία περίμενε τους μαθητές που για περισσότερο από ένα τρίωρο είχαν μια βιωματική ακαδημαϊκή εμπειρία καθώς κάθισαν στα έδρανα των εργαστηρίων του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης και ένιωσαν για λίγο «φοιτητές»!

Πιο συγκεκριμένα, οι μαθητές επισκέφτηκαν την Φιλοσοφική Σχολή του ΑΠΘ, Τμήμα Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας, Τομέας Λογοτεχνίας και Πολιτισμού. Στην Βιβλιοθήκη του Τμήματος τους υποδέχτηκε η Πρόεδρος του Τμήματος, Δρ. Δέτση Ζωή, η οποία παράλληλα με κεράσματα και δώρα, τους μίλησε για τις ακαδημαϊκές σπουδές και τις δυνατότητες που προσφέρει το Τμήμα για προσωπική ανάπτυξη και επαγγελματικές κατευθύνσεις. Οι μαθητές ξεναγήθηκαν στην Βιβλιοθήκη του Τμήματος Αγγλικής από την υπεύθυνη βιβλιοθηκονόμο κα Σκουλαρίκα και στη συνέχεια η Δρ. Τατιανή Ραπατζίκου, Επιστημονικά Υπεύθυνη της ερευνητικής ομάδας “Multimodal Research and Reading Group”, αφού χώρισε τους μαθητές σε ομάδες εργασίας, σε συνεργασία με τους ερευνητές του εργαστηρίου πρόσφεραν δύο εργαστήρια με θέμα:

Α. Εργαστήρι Ψηφιακής Αφήγησης “Engaging with American Literature through Twine”
Β. Εργαστήρι Δημιουργικότητας “Electronic literature: Boosting Creativity and Motivation”.

Με την ολοκλήρωση των δραστηριοτήτων στο Πανεπιστήμιο που διήρκησαν από τις 10:00 έως και τις 13:30, η Τομεάρχης Λογοτεχνίας και Πολιτισμού, Δρ. Λυδία Ρουπακιά  και η Δρ. Ραπατζίκου ετοίμασαν για τους μαθητές μια πολύ ευχάριστη τελετή απονομής διπλωμάτων συμμετοχής. Οι μαθητές βραβεύτηκαν ονομαστικά για την συμμετοχή τους στις δράσεις.

Άλλες δραστηριότητες που πραγματοποιήθηκαν κατά την εκπαιδευτική εκδρομή των συμμετεχόντων του προγράμματος ήταν η επίσκεψη στον πολυχώρο ΝΟΗΣΙΣ – NOESIS Κέντρο Διάδοσης Επιστημών και Μουσείο Τεχνολογίας καθώς και στο Μουσείο των Παραισθήσεων. Οι μαθητές συμμετείχαν ενεργά σε μια σειρά δράσεων σχετικές με τα ενδιαφέροντά τους και τους στόχους του προγράμματος. Αξίζει να σημειωθεί πως η ομάδα “DigiLab” με την επιστημονική καθοδήγηση της κ. Λάζου και του ΑΕΤΜΑ Lab του Διεθνούς Πανεπιστημίου της Ελλάδος στην Καβάλα ασχολείται με την Εικονική Πραγματικότητα τόσο για πρόσληψη όσο και για δημιουργία ψηφιακού υλικού.

Οι δραστηριότητες που φιλοξενεί ο πολυχώρος έδωσε στους μαθητές την ευκαιρία να διευρύνουν τις γνώσεις τους, καθώς περιλαμβάνει περιεχόμενο από τμήμα του εικονικού μουσείου VR “A Glance at the Past” που έχουν δημιουργήσει οι μαθητές στο πλαίσιο του προγράμματος, με σημαντικές εφευρέσεις και τεχνολογικά επιτεύγματα που επηρέασαν την καθημερινή ζωή του σύγχρονου ανθρώπου. Πιο συγκεκριμένα, οι μαθητές συμμετείχαν στις εξής δράσεις:

– «Συνομίλησαν» με τον Nicola Tesla μέσω Τεχνητής Νοημοσύνης και Εικονικής Πραγματικότητας θέτοντας ερωτήματα σε διαδραστικό ψηφιακό πίνακα
– Απόλαυσαν μια έντονη εμπειρία προσομοίωσης διάσωσης από διαστημόπλοιο, με τίτλο “MoonThunder”
– Δούλεψαν με φύλλα εργασίας στην περιοδική έκθεση «Connected» για την Ιστορία των Υπολογιστών και την ζωή του σύγχρονου ανθρώπου με το Διαδίκτυο
– Επισκέφτηκαν και δοκίμασαν πειράματα μέσω των διαδραστικών εκθεμάτων του Τεχνοπάρκου
– Περιηγήθηκαν στο Μουσείο Τεχνολογίας με τους ξεναγούς του χώρου
– Ταξίδεψαν εικονικά στο διάστημα με την ιδιαίτερα αξιόλογη εκπαιδευτική αφήγηση στο Πλανητάριο.

Τέλος, στο Μουσείο των Παραισθήσεων οι μαθητές είχαν μια πολύ ευχάριστη εμπειρία όπου και καλλιέργησαν τον οπτικό και κριτικό γραμματισμό τους μέσα από μια διαδραστική περιήγηση με την καθοδήγηση των υπευθύνων. Στόχος της συγκεκριμένης επίσκεψης ήταν η κατανόηση των ιδιαιτεροτήτων των τρισδιάστατων οπτικών ερεθισμάτων και πως αυτά θα πρέπει να προσεγγίζονται με επιστημονική ερμηνεία ώστε να απορρίπτονται οι πιθανές οπτικές παρανοήσεις.

Η εκπαιδευτική εκδρομή των μαθητών αποτέλεσε μια πλούσια βιωματική μαθησιακή εμπειρία και έκλεισε με μια αναμνηστική φωτογραφία στον Λευκό Πύργο.