2ο ΕΠΑΛ Καβάλας: Διεθνής διάκριση χτίζοντας «γέφυρες» πολιτισμού στο πλαίσιο του Erasmus [φωτογραφίες]

Μαθητές και εκπαιδευτικοί του σχολείου συμμετείχαν σε δύο ενότητες του Προγράμματος σε Ισπανία και Τουρκία αντίστοιχα

Στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Προγράμματος Erasmus στο οποίο το 2ο ΕΠΑΛ Καβάλας συμμετέχει κατά το διάστημα 2020-2023  και έχει τίτλο “Shoot and load:BecominganeducatedDigitalCitizen”, με συντονιστικό σχολείο από τη Γερμανία και εταίρους από Τουρκία, Ιταλία, Ρουμανία και Πορτογαλία, το εταιρικό σχολείο από την Τουρκία φιλοξένησε στην Τραπεζούντα την 6η και τελευταία διακρατική συνάντηση του προγράμματος κατά τις ημερομηνίες από 24/04/2023  έως και 28/04/2023.

Στη συνάντηση εκτός των συμμετεχόντων από ελληνικό εταιρικό σχολείο2o ΕΠΑΛ Καβάλας, πέντε μαθητών και δυο συνοδών εκπαιδευτικών, συμμετείχαν και 19 μαθητές, καθώς και οι 8 συνοδοί εκπαιδευτικοί τους από τη Γερμανία, την Ιταλία, την Πορτογαλία, την Ρουμανία και βέβαια η πολυπληθής και ιδιαίτερα ενεργή ομάδα του Τουρκικού σχολείου TevfikSerdarAnadoluLisese, αποτελούμενη από 4 εκπαιδευτικούς και 15 μαθητές, που φιλοξένησε άψογα την συνάντηση.

To αντικείμενο της συνάντησης ήταν “PremiereofShortFilms” (Πρεμιέρα Ταινιών Μικρού Μήκους). Η συνάντηση ξεκίνησε με την εκδήλωση καλωσορίσματος στο Τουρκικό εταιρικό με επίσημες ομιλίες από τη συντονίστρια του προγράμματος και το διευθύντη,ακολούθησε ξενάγηση στις εγκαταστάσεις του σχολείου και στο κέντρο της Τραπεζούντας.

Τη δεύτερη ημέρα η διεθνής ομάδα ασχολήθηκε με εργαστήριο για τη δημιουργία ηλεκτρονικής αφίσας από τους μαθητές κάθε συμμετέχουσας χώρας για την πρεμιέρα των βίντεο που δημιουργήθηκαν από τους μαθητές κάθε σχολείου.

Ταυτόχρονα με τις εργασίες του προγράμματος επισκέψεις έγιναν στη Ριζούντα, την πρωτεύουσα του τσαγιού στην Τουρκία, στο χωριό Cinciva, στα πέτρινα γεφύριαστοCamlihemsin, στο μοναστήρι Παναγίας Θεοσκεπάστου στην Τραπεζούντα, στο κάστρο Ζιλκαλε, στην κοιλάδα Altindere και βέβαια στο Μοναστήρι Σουμελά.

Την προτελευταία ημέρα της συνάντησης οι διεθνείς ομάδες, σε μια εξαιρετική τελετή, παρουσίασαν τα βίντεο που δημιούργησαν, έγινε απονομή βεβαιώσεων συμμετοχής και υπογράφηκαν τα europassesτων συμμετεχόντων.

Η ομάδα των μαθητών του 2ου ΕΠΑΛ Καβάλας επάξια κέρδισε τον τίτλο και έτσι το ελληνικό σχολείο τιμήθηκε πρώτο με την απονομή του βραβείου “SpecialAward” με την ομόφωνη απόφαση της κριτικής επιτροπής αποτελούμενη από τους συντονιστές του κάθε σχολείου.

Ένα… ταξίδι πέρα από το ημερολόγιο της Anne Frank

Επίσης, στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Προγράμματος Erasmus στο οποίο το 2ο ΕΠΑΛ Καβάλας συμμετέχει κατά το διάστημα 2020-2023 και έχει τίτλο “Welcome to E(mpathy) in U(nderstanding)“, με συντονιστικό σχολείο από την Τουρκία (Κωνσταντινούπολη) και εταίρους από Ισπανία, Ιταλία, Γαλλία και Πορτογαλία, το εταιρικό σχολείο από Ισπανία φιλοξένησε στο Valmojado, την 6η και τελευταία διακρατική συνάντηση του προγράμματος κατά τις ημερομηνίες από 08/05/2023 έως και 12/05/2023.

Στη συνάντηση εκτός των συμμετεχόντων από το ελληνικό εταιρικό σχολείο 2o ΕΠΑΛ Καβάλας, εννιά μαθητών και δυο συνοδών εκπαιδευτικών, συμμετείχαν και 15 μαθητές, καθώς και οι 6 συνοδοί εκπαιδευτικοί τους από την Γαλλία, την Ιταλία, την Πορτογαλία και βέβαια η πολυπληθής ομάδα του Ισπανικού σχολείου IES Canada Real, αποτελούμενη από τη συντονίστρια και την παιδαγωγική ομάδα του και 15 μαθητές, που φιλοξένησε άψογα την συνάντηση. Το συντονιστικό σχολείο από Τουρκία δεν συμμετείχε στην τελευταία συνάντηση.

To αντικείμενο της συνάντησης ήταν “EMPATHY/IN MY OTHER LIFE” (Η εμπάθεια στην άλλη μου ζωή) και Anne Frank: “Beyond the Diary” (Πέρα από το ημερολόγιο).

Η συνάντηση ξεκίνησε με την εκδήλωση υποδοχής και καλωσορίσματος στο Ισπανικό εταιρικό σχολείο και στο Δημαρχείο του Valmojado, ακολούθησε ξενάγηση στις εγκαταστάσεις του σχολείου και περιήγηση στους δρόμους του Valmojado, μια μικρή κωμόπολη ανάμεσα στη Μαδρίτη και στο Τολέδο.

Οι μαθητές έλαβαν μέρος σε καινοτόμες, βιωματικές και ενδιαφέρουσες δραστηριότητες όπως:

  • Στερεότυπα και άδικες κρίσεις για τα άτομα και τις ομάδες και οι επιπτώσεις τους στη ζωή μας. Κάθε ομάδα έγραψε σε μια σελίδα διάφορες παροιμίες στην μητρική της γλώσσα και έγιναν αεροπλανάκια που εκτοξεύτηκαν αφού πρώτα διαβάστηκαν οι παροιμίες και εξηγήθηκαν στην διεθνή ομάδα
  • Σύνδεση με την ιστορία-Τείχος κατά της μισαλλοδοξίας, των διακρίσεων, της γενοκτονίας, της βίας. Κάθε συμμετέχοντας έφερε ένα τούβλο φτιαγμένο από άδειο τετραμπρικ, στρωμένο με κόκκινο χαρτί και πάνω του γραμμένες λέξεις που σχετίζονται με τα εμπόδια που εμποδίζουν την αρμονική ζωή, όπως η ξενοφοβία, το μίσος, ο ρατσισμός, η μισαλλοδοξία κλπ. Χτίστηκε τείχος, εξηγώντας κατά την τοποθέτηση του κάθε τούβλου γιατί επιλέχθηκε αυτή η λέξη. Τέλος, όλη η διεθνής ομάδα κατάστρεψε αυτό το τείχος, υποδεικνύοντας συμβολικά, ότι με την εκπαίδευση και την κατανόηση οι τοίχοι αυτοί μπορούν να γκρεμιστούν
  • Διαπολιτισμικό μοίρασμα και διαγωνισμός. Κάθε ομάδα έφερε παραδοσιακά στοιχεία της χώρας της, που σχετίζονται με τα τρόφιμα, τυπικά κοστούμια, χορούς, κ.λπ., τα οποία παρουσίασαν στο κοινό κάνοντας μια έκθεση, τραγούδησαν και να χόρεψαν όλοι μαζί

Τέλος, δεν έλειψε το πολιτιστικό μέρος της συνάντησης με οργανωμένες ξεναγήσεις στη Μαδρίτη στο Βασιλικό παλάτι, στη Plaza Mayor, στην Puerta del Sol, στο Crystal Palace και στο πανέμορφο Τολέδο (UNESCO Heritage List) σε μουσουλμανικά, εβραϊκά και χριστιανικά μνημεία.