ΟΛΜΕ: Δεν έχει τελειωμό η ψηφιακή κατάρρευση του Υπουργείου Παιδείας

Για μεγάλα προβλήματα με την πλατφόρμα του ΟΠΣΥΔ κάνει λόγο η Ομοσπονδία Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης-Αναφορά και στην κατάρρευση της Τράπεζας Θεμάτων για δεύτερη μέρα

Στα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι εκπαιδευτικοί με την πλατφόρμα του ΟΠΣΥΔ αναφέρεται με ανακοίνωσή της η Ομοσπονδία Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης (ΟΛΜΕ), κάνοντας λόγο για «ψηφιακή κατάρρευση του Υπουργείου Παιδείας», ενώ επισημαίνει και την κατάρρευση της πλατφόρμας της Τράπεζας των Θεμάτων για δεύτερη μέρα.

Οι ανακοινώσεις της ΟΛΜΕ

Τεράστια προβλήματα στον ΟΠΣΥΔ: Δεν έχει τελειωμό η ψηφιακή κατάρρευση του ΥΠΑΙΘ

Σαν να μην έφτανε η κατάρρευση της Τράπεζας Θεμάτων, τεράστια προβλήματα αντιμετωπίζουν οι εκπαιδευτικοί με την πλατφόρμα του ΟΠΣΥΔ, στην οποία καλούνται να καταθέσουν τα προσόντα τους για την κατάρτιση νέων πινάκων για τις προσλήψεις.

Σε πάρα πολλές περιπτώσεις, ενώ οι εκπαιδευτικοί έχουν αναρτήσει τα απαραίτητα έγγραφα που απαιτούνται για τη σχετική μοριοδότησή τους, αυτά τελικώς δεν εμφανίζονται στην πλατφόρμα μετά την υποβολή της αίτησης. Αποδεικτικά για μεταπτυχιακά, διδακτορικά, οικογενειακή κατάσταση κ.α. «εξαφανίζονται» με αποτέλεσμα την αλλοίωση των μορίων και συνεπακόλουθα της τελικής κατάταξης στον πίνακα.

Καλούμε το ΥΠΑΙΘ να διορθώσει άμεσα το τεχνικό αυτό ζήτημα και να ξανανοίξει την πλατφόρμα, ώστε να καταχωρηθούν εκ νέου όσα έγγραφα κατέθεσαν οι συνάδελφοι και δεν εμφανίζονται στα τελικά αποτελέσματα. Διαφορετικά, είναι ξεκάθαρο ότι τίθεται ζήτημα νομικής ισχύος των πινάκων.

Συνεχίζεται για δεύτερη μέρα η κατάρρευση της Τράπεζας Θεμάτων

Αδιανόητη είναι πια η κατάσταση που βιώνουν χιλιάδες εκπαιδευτικοί και μαθητές/τριες στα λύκεια της χώρας αυτές τις μέρες. Για δεύτερη μέρα συνεχίζεται η ψηφιακή κατάρρευση, με το Υπουργείο Παιδείας να αρνείται να αναλάβει στοιχειωδώς τις ευθύνες του, να αποτυγχάνει να διορθώσει το πρόβλημα και φυσικά να ρίχνει την ευθύνη σε «κυβερνοεπιθέσεις».

Το πραγματικό πρόβλημα είναι ότι όλη την τελευταία τετραετία το ΥΠΑΙΘ άφησε τις υποδομές της δημόσιας εκπαίδευσης να καταρρεύσουν. Ήταν πολιτική τους απόφαση να δώσουν εκατομμύρια ευρώ σε ιδιωτικές εταιρείες (Cisco) αντί να ενισχύσουν το πανελλήνιο σχολικό δίκτυο, όπως απαιτούσε στις επανειλημμένες κινητοποιήσεις της  η ΟΛΜΕ.

Δεν είναι η πρώτη φορά, άλλωστε, που καταρρέουν οι ψηφιακές υποδομές του Υπουργείου Παιδείας (ΟΠΣΥΔ, Myschool, eclass κλπ). Τα αποτελέσματα της θητείας της κ. Κεραμέως, η οποία δήλωσε ότι δε φέρει την ευθύνη αφού δεν είναι πλέον υπουργός, είναι πια προφανή σε όλους.

Ήταν τέτοια η αλαζονεία τους που δεν προέβλεψαν καμία νομοθετική ρύθμιση για να αντιμετωπιστούν οι συνέπειες της πολιτικής τους. Καμία ρύθμιση που να λειτουργεί ως δικλείδα ασφαλείας σε περίπτωση οποιουδήποτε τεχνολογικού ή άλλου προβλήματος. Η ζοφερή πραγματικότητα για την οποία προειδοποιούσαμε όλα τα προηγούμενα χρόνια είναι πια αδιαμφισβήτητο γεγονός.

Είναι ξεκάθαρο πως το ΥΠΑΙΘ αποδεικνύεται για άλλη μία φορά ανίκανο να εφαρμόσει ακόμη όσα, χωρίς διάλογο και παρά τις αντιδράσεις της εκπαιδευτικής κοινότητας, νομοθέτησε.

Θα μπορούσαν να παρακάμψουν το τεχνικό θέμα πολύ εύκολα: να δοθεί από το υπουργείο χθες η οδηγία στους/στις διδάσκοντες/ουσες να προετοιμάσουν για σήμερα θέματα σε περίπτωση νέου τεχνικού προβλήματος. Προτίμησαν να ταλαιπωρήσουν τα παιδιά όλων των τάξεων του λυκείου, προκειμένου να εμπεδωθεί και να μην αμφισβητηθεί η Τράπεζα Θεμάτων και να μην παραδεχτούν την παταγώδη αποτυχία της πολιτικής τους.

Η απελθούσα πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ, ο Γεν. Γραμματέας, κ. Κόπτσης και ο πρόεδρος του ΙΕΠ, κ. Αντωνίου, φέρουν ακέραια την ευθύνη για την πρωτοφανή ταλαιπωρία των μαθητών/τριών και των εκπαιδευτικών. Αυτοί που παραμένουν στο ΥΠΑΙΘ να αναλάβουν επιτέλους τις ευθύνες τους!

Επισημαίνουμε και πάλι όμως ότι το πρόβλημα της Τράπεζας Θεμάτων δεν είναι απλά τεχνικό, αλλά βαθιά αντιπαιδαγωγικό. Όσο υποχρεούνται οι εκπαιδευτικοί να παίρνουν θέματα από την Τράπεζα Θεμάτων το αποτέλεσμα είναι να αναγκάζει τους/τις εκπαιδευτικούς να «τρέχουν» να προλάβουν να βγάλουν την ύλη για την γράψουν στο βιβλίο ύλης χωρίς πραγματικά να μπορούν να σταθούν πάνω στις πραγματικές ανάγκες των μαθητών/τριών τους, χωρίς να μπορούν να καλύψουν τα πραγματικά κενά τους, χωρίς να μπορούν να προσαρμόσουν και να διαφοροποιήσουν την διδασκαλία τους σύμφωνα με τη σύνθεση του κάθε τμήματος και ταυτόχρονα να αυξάνεται τρομακτικά η παραπαιδεία.

Ευχόμαστε καλή συνέχεια και καλή επιτυχία σε όλους/ες τους/τις μαθητές/τριες που καθημερινά αγωνίζονται μέσα στο σχολείο και δεσμευόμαστε ότι θα συνεχίσουμε τον αγώνα μας ενάντια σε κάθε αντιεκπαιδευτική πολιτική μέχρι να πετύχουμε ένα ποιοτικό, δωρεάν, δημόσιο και συμπεριληπτικό σχολείο για όλα τα παιδιά.