3ο ΓΕΛ Καβάλας: Στην Ανδαλουσία για την προστασία των δασών από τις πυρκαγιές [φωτογραφίες]

Δύο εκπαιδευτικοί και 4 μαθητές του σχολείου βρέθηκαν στην Αλμερία της Ισπανίας για 6 ημέρες στο πλαίσιο προγράμματος Erasmus+

Αντιπροσωπεία μαθητών και εκπαιδευτικών από το 3ο ΓΕΛ Καβάλας συμμετείχε σε διεθνή συνάντηση σχολείων στην Αλμερία της Ισπανίας, για το διάστημα από Σάββατο 13-05-2023 έως και Σάββατο 20-05-2023. Η διεθνής συνάντηση πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο προγράμματος Ευρωπαϊκών Σχολικών Συμπράξεων ΚΑ220, με θέμα «Forest Fire Prevention».

Στη συνάντηση συμμετείχαν 55 μαθητές και 16 εκπαιδευτικοί από Ιταλία, Ισπανία, Πορτογαλία, Ελλάδα, Πολωνία & Τουρκία. Συνοδοί εκπαιδευτικοί των μαθητών ήταν οι καθηγήτριες: Δημητριάδου Μαρίκα, ΠΕ06 (Συντονίστρια Προγράμματος Erasmus+ & αρχηγός της εκπαιδευτικής μετακίνησης) και Μεϊτανίδου Εριφύλη (Παιδαγωγική Ομάδα Προγράμματος & συνοδός). Οι μαθητές/τριες που επιλέχθηκαν και συμμετείχαν στην μετακίνηση ήταν οι εξής:

  1. Κεχαγιάς Γεώργιος
  2. Κωνσταντινίδου Θάλεια
  3. Τσάλμα Μαρκέλλα – Φωτεινή
  4. Χατζηγιάννη Κλημεντίνη-Ιωάννα

Βασικός στόχος της εκπαιδευτικής μετακίνησης ήταν η συνάντηση και η συνεργατική δράση  μαθητών και εκπαιδευτικών από Ευρωπαϊκά σχολεία στο θέμα της προστασίας του δασικού πλούτου των μεσογειακών οικοσυστημάτων από τις καταστροφικές πυρκαγιές που αφανίζουν εκατοντάδες χιλιάδες στρέμματα δασών, καθώς και την πανίδας που ενδημεί σε αυτά. Επίσης, οι συνεργατικές δραστηριότητες επικεντρώθηκαν ιδιαίτερα στο θέμα της αποψίλωσης των δασών, τις αιτίες και τις συνέπειες της για τα οικοσυστήματα καθώς και την ανθρωπογενή επίδραση στο συγκεκριμένο φαινόμενο. Οι μαθητές μας συμμετείχαν:

  • στη δημιουργία ψηφιακών διαδραστικών παρουσιάσεων που αφορούσαν στην χώρα, πόλη, σχολική τους μονάδα, στις αιτίες και στις συνέπειες της αποψίλωσης των δασών και την επίδραση του ανθρωπογενούς παράγοντα στην επιδείνωση του φαινομένου
  • στις εργασίες Συνεδρίου για την Κλιματική Αλλαγή (Climate Change Conference)
  • σε συνεργατικά εργαστήρια δημιουργικότητας με παραγωγή ενημερωτικών πανό & banners, ώστε να χρησιμοποιηθούν σε καμπάνια ενημέρωσης της τοπικής κοινωνίας κι ευαισθητοποίηση υπέρ της προστασίας των δασών
  • σε πολιτιστικές δράσεις συμπερίληψης και πολυπολιτισμικής αποδοχής (μουσικές & γλωσσικές δραστηριότητες με περιεχόμενο από όλες τις συμμετέχουσες χώρες)
  • σε δραστηριότητες συνεργατικής επίλυσης προβλημάτων
  • σε επισκέψεις σε χώρους πολιτιστικού ενδιαφέροντος (παλιά πόλη της Αλμερίας, κάστρο Alcazaba, πόλη Γρανάδας και ιστορικό μνημείο Alhambra, Καθεδρικός Ναός Γρανάδας, Πολιτιστικό Κέντρο Δήμου Huercal de Almeria και συνέντευξη στον τοπικό ραδιοφωνικό σταθμό, καθεδρικός ναός Αλμερίας, επίσκεψη στο Natural Park of Almeria & Cabo de Gato)
  • Όλες οι αντιπροσωπείες των Ευρωπαϊκών σχολείων επισκέφθηκαν, επίσης, το Κέντρο Εκπαίδευσης για τον Συντονισμό & την Αντιμετώπιση Πυρκαγιών στην περιοχή Alhama και ενημερώθηκαν από τους αρμόδιους επιστήμονες για κάθε πιθανή πτυχή του θέματος, με πρακτική επίδειξη μεθόδων και διαδικασίας επίγειας δασοπυρόσβεσης και εναέριας συνδρομής.

Τα παιδιά φιλοξενήθηκαν από τις οικογένειες των Ισπανών μαθητών που συμμετείχαν στο πρόγραμμα. Οι συγκεκριμένες οικογένειες επιλέχθηκαν με τα αυστηρότερα κριτήρια ώστε να διασφαλιστεί η ασφάλεια των παιδιών μας και η παροχή της απαραίτητης φροντίδας που προβλέπεται στα πλαίσια της φιλοξενίας. Οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να συμμετέχουν σε μια αυθεντική δράση διαπολιτισμικής επαφής & διάδρασης και να αποκομίσουν τα πλείστα οφέλη από την καθημερινή τους επαφή με συνομήλικους μαθητές τόσο από την χώρα υποδοχής όσο και από όλες τις συμμετέχουσες χώρες.

Οι μαθητές/τριες μας τήρησαν απαρέγκλιτα όλους τους κανόνες ευπρεπούς συμπεριφοράς και πολιτιστικής αποδοχής που ενείχε η συγκεκριμένη μετακίνηση και φιλοξενία, αφήνοντας τις καλύτερες εντυπώσεις σε όλους τους Ευρωπαίους εταίρους μας. Το γεγονός αυτό κρίνεται ως ιδιαίτερα θετικό γιατί αντικατοπτρίζει αφενός την υπευθυνότητα και το σεβασμό με τον οποίο οι μαθητές μας αντιμετωπίζουν τη συμμετοχή τους στο πρόγραμμα ως εκπρόσωποι του σχολείου και της χώρας τους, και αφετέρου την ιδιαίτερα ευεργετική επίδραση που έχουν τα διεθνή συνεργατικά προγράμματα στην ανάπτυξη κοινωνικών, γνωστικών και συμπεριφορικών δεξιοτήτων στα παιδιά μας.

Οι συνεργατικές δράσεις που αναπτύσσονται μέσα από  τέτοιας φύσης προγράμματα έχουν ιδιαίτερη αξία και δίνουν την ευκαιρία σε μαθητές & εκπαιδευτικούς να έρθουν σε άμεση επαφή, να συνεργαστούν, να αποκτήσουν ποικίλες κοινωνικές & γνωστικές ικανότητες. Οι συγκεκριμένες δράσεις ενισχύουν δυναμικά την συμπεριληπτική, δημοκρατική παιδεία, διαμορφώνουν την ευρωπαϊκή ταυτότητα των μαθητών και τους ενδυναμώνουν στη διαμόρφωση χαρακτήρα & ικανοτήτων που θα τους φανούν πολύτιμες στο μέλλον.